טשטשוילי: הפתעה טבעונית

הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות כאן הוא לקנות עוד חצ'פורי שיהיה לכם מה לנשנש באוטו בדרך הביתה. צילום בר איילון
החצ'פורי הטבעוני של טשטשוילי – החצ'אפוריה של מסעדת טש וטשה הוא הפתעה כי המטבח הגאורגי ידוע בשימוש בגבינות ובבשר

בואו נתחיל עם גילוי נאות: אני לא טבעוני. אני גם לא צמחוני. ניסיתי בחיי במשך שלושה שבועות לא לאכול בשר, אבל החולשה הפיזית שחוויתי הייתה גדולה מדי מכדי שאמשיך כך, חרף החלבון מן הצומח שאכלתי. אך אין זה אומר שיש לי בעיה עם ירקות. למעשה, אני ויגאן פרנדלי, מסוג האנשים שאין להם בעיה להמיר מדי פעם את חתיכת הבשר במנה טובה מבוססת צמחים.

צילום בר איילון
צילום בר איילון

מכאן אפשר להבין את הפתיחות – וגם את ההפתעה שלי, לחצ'פורי הטבעוני של טשטשוילי, החצ'אפוריה של מסעדת טש וטשה. אחרי הכל, המטבח הגאורגי ידוע בשימוש בגבינות ובבשר, וכאשר אני חושב על חצ'פורי אני חושב על בצק ממולא בהרבה גבינה. גרסה טבעונית נדירה בתחום, והיא אינה אופציה שאני חושב עליה.

אבל אז הוא הגיע. מאפה עשוי היטב, ובתוכו תערובת של כרישה, תרד ותבלינים שונים (25 שקלים). העונג שחוויתי עם הביס הראשון,  והשני, והשלישי היה כל כך גדול, שאני שוקל ברצינות רבה לחזור לכאן רק בשבילו. הבצק המעולה הוא אכסניה מצויינת לתערובת, שהתיבול שלה הוא בבחינת סוד, והכל משתלב כל כך טוב ביחד, שאפשר להסתפק רק במנה הזו.

צילום בר איילון
צילום בר איילון

אבל שלא יהיה ספק: יש כאן חצ'פורי מהסוג שכל קרניבור ישמח לנגוס בו. קוראים למנה טשיפורי, כלומר חצ'פורי ממולא בבשר בקר ברוטב שזיפים (36 שקלים), הנראית כמו מנת העראיס שהפכה פופולארית באחרונה. המנה כוללת כמות יפה של בשר, והשילוב עם השזיפים, התבלינים – והבצק מסביב – יוצר מנה טעימה במיוחד.

צילום בר איילון
צילום בר איילון

מאחר ולב העניין במטבח הגאורגי הן הגבינות, ומאחר ואנו בישראל וכאן אוהבים חידושים, מציעים כאן גם כל מיני וריאציות. למשל, חצ'פורי עם תוספת של גאודה אדומה ונענע; תוספת של גאודה ובזיליקום; תוספת של רוקפור וצ'ורצ'חלה; ותוספת של פרמז'ן ופטריות (25 שקלים, 5 שקלים לכל תוספת).

אם אתם חייבים קינוח, מציעים כאן מלבי גאורגי עם קוקוס, מי ורדים וסלק (10 שקלים), וצ'ורצ'חלה – קינוח שאנו מכירים מטורקיה, עשוי מאגוזי מלך ורפרפת ענבים (20-12 שקלים). אבל בינינו, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לקנות עוד חצ'פורי, שיהיה לכם מה לנשנש באוטו, בדרך הביתה.
טשטשוילי – עולי ציון 15 יפו, 03-6588918. א'-ג' 11:00-23:00, ד' 11:00-24:00, ה' 11:00-2:00, ו' 9:00-17:00, שבת 17:00-24:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר