יין ענבים ראשון ליקב רימון – בלאן דה נואר מקברנה סוביניון וקברנה פרנק

כן, זו לא טעות: יקב רימון עם בלאן דה נואר. יין ראשון של היקב שעשוי מענבים ולא רימונים. צילום דוד סילברמן dpsimages
הבלאן דה נואר של יקב רימון נקרא על שם האגם מול הכרם. יין לבן זה מופק מענבים אדומים – בלנד של שני זנים: קברנה פרנק – 60%, וקברנה סוביניון – 40%

יקב רימון שמייצר יין, שיכר, מיצים ומוצרי קוסמטיקה מרימונים, חנך את בלאן דה נואר The North Lake שלו – יין לבן המופק מענבים אדומים, שהינו יין הענבים הראשון של יקב זה ששוכן בפארק תעשיות רמת דלתון ליד כרם בן זמרה בגליל העליון, ועד עתה התהדר בכך שהינו הראשון מסוגו בעולם המייצר יינות על טהרת הרימון בלבד.

היינן שרון ביטון - שכנע את המשפחה לטעת כרם ענבים. צילום אמנון פאר
היינן שרון ביטון – שכנע את המשפחה לטעת כרם ענבים. צילום אמנון פאר

היקב הוקם בשנת 2002  ע"י משפחת החקלאים נחמיאס ממושב כרם בן זמרה,  שמגדלים עצי פרי נשירים, נחשפו לסגולות המרפא של הרימון, והחליטו לגדל עצי רימון ולעשות מהם יין רימונים ומוצרים נוספים מפרי זה, שמשווקים בישראל ובארצות כמו ארה"ב, קנדה, סין ויפן.

משפחת נחמיאס והיינן שרון ביטון. צילום דוד סילברמן dpsimages
משפחת נחמיאס והיינן שרון ביטון. צילום דוד סילברמן dpsimages

בהשקת הבלאן דה נואר שהתקיימה ב'סופלקי בר' הצמוד ל'אוזריה' של השפית אביבית פריאל בתל אביב, אירחו אותנו בני משפחת נחמיאס – האב גבי מקים היקב, וילדיו אבי – המנכ"ל, אורטל, מורדי ומירי, וכמובן היינן שרון ביטון, שלפני כארבע שנים היה זה ששכנע את המשפחה לטעת כרם ענבים על צלע הר בחלקה ייחודית בגובה 870 מ' מול אגם דלתון. את הטעימה הוביל היועץ של היקב ד"ר ארקדי פפיקיאן.

היועץ ד"ר ארקדי פפיקיאן ואבי נחמיאס מנכ"ל יקב רימון. צילום דוד סילברמן dpsimages
היועץ ד"ר ארקדי פפיקיאן ואבי נחמיאס מנכ"ל יקב רימון. צילום דוד סילברמן dpsimages

בלאן דה נואר The North Lake נקרא על שם האגם מול הכרם. יין לבן זה מופק מענבים אדומים – בלנד של שני זנים: קברנה פרנק – 60%, וקברנה סוביניון – 40%. היבול הנמוך מגיע מחלקה עם מעט אדמה, נטועה על פני סלע וולקני, עשירה במינרלים ומנוקזת היטב. ביין 13% אלכוהול. צבעו וורדרד, ויש לו חמיצות טובה וארומות פרחוניות, עם מעט פרי הדר. קצת מתקתק, עם סיומת ארוכה ונעימה. זהו יין טעים וכייפי שייצא לשוק בקרוב. כדאי להגיש אותו לא קר מדי, כדי להרגיש את כל הטעמים המורכבים. מחירו 69 .

קולקציית הרימונים של היקב. צילום דוד סילברמן dpsimages
קולקציית הרימונים של היקב. צילום דוד סילברמן dpsimages

אבל בלי יין רימונים אי אפשר. טעמנו שיכר בסגנון פורט עשוי 100% רימונים – מהדורה מוגבלת לכבוד חגיגות 70 למדינת ישראל. הרימונים עבור השיכר נבחרו מהחלקות המובחרות ביותר של היקב לפני כ- 10 שנים, לאחר שהגיעו להבשלה מקסימלית. התסיסה הופסקה מוקדם כדי לשמור על המתיקות הטבעית של הפרי. השיכר התיישן במשך 10 שנים בחביות עץ אלון צרפתי תחת כיפת השמים, ובמהלך התקופה התאדו כ- 60% ממנו, מה שנתן לו עדינות, איזון וטעמים. השיכר מתקתק, עם טעמי שוקולד וטבק. 18.5% אלכוהול. הבקבוק שלו זכה לתווית מתכת מיוחדת של מפת הארץ, ומחירו 360 .

יקב רימון – שיכר ויין מרימונים, ומעכשיו גם יין מענבים. בורא פרי העץ וגם בורא פרי הגפן כי יין עושים מענבים. לחיים, וחג שמח

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר