יינות מומלצים לתקופת החזרה לשגרה

חוזרים לשגרה עם יינות ישראלים לכל השנה
'אחרי החגים' זה עכשיו. זה הזמן לשוב ולשתות לא רק יינות חג אלגנטיים ומרשימים, אלא כדרך השגרה של תושבי מדינת יין, ליהנות משתיית מגוון יינות ישראל, צעירים, בלתי מחייבים, ובעיקר נגישים לחך ולכיס.

'אחרי החגים' זה עכשיו. זה הזמן לשוב ולשתות לא רק יינות חג אלגנטיים ומרשימים, אלא כדרך השגרה של תושבי מדינת יין, ליהנות משתיית מגוון יינות ישראל, צעירים, בלתי מחייבים, ובעיקר נגישים לחך ולכיס.

בשבוע חג הסוכות, האחרון בחגי תשרי, שהתקיים השנה בתזמון טוב של מזג אויר סוף קיץ המתאים לשתיית יינות של עונת מעבר, התקיים גם "חג היין השלישי", פסטיבל יינות ישראל בהפקת צוות איש הענבים בראשותו של חיים גן, במתחם התחנה בתל-אביב.

בביקורי בערב הפתיחה של הפסטיבל, טעמתי מספר יינות מעניינים בסגנון ובעשיה, המתאימים לשתייה במשך השנה.

SPAR 2012, יקב דרימיה

80% קברנה סוביניון ו-20% פטי וורדו, 16 חודשי יישון בחביות. היקב והכרמים מטרואר ספר המדבר, סוסיא בחבל יתיר, בגובה מעל 800 מטר. יין סדרת הפרימיום של יקב בוטיק המייצר כ-12,000 בקבוקים בשנה.

בטעימה מובלטים מאפייני הפרי מהטרואר הייחודי. פרי בשל עוצמתי ועוטף את החך בדרך שמזמינה המשך שתייה. 14% אלכוהול אך לא כבד. מורכבות יפה של פרי בשל ומלא, עם מעט טאנים וסיומת בעיקר בטעמי אספרסו. נגיש אך עוד לא בשיאו.

המחיר 140 ₪ – לא נמוך במונחי יין ישראלי, אך מי שישקיע ביין יקבל תמורה של יין טרואר מיוחד. מתאים לכל חובבי יינות פירותים בשלים, בעלי גוף נוכח ומורכב אך לא משתלט. יופי של יין גם לשגרה וגם כדי לרגש בחברה טובה.

קברנה פרנק 2012, יקב פסגות

100% קברנה פרנק לאחר 13 חודשי יישון בחביות. יין נדיב בפרי בגווני פלפל ירוק, נגיש ועדיין יש לו לאן לטפס. יין אלגנטי במאפייניו ונגיש מאוד. גוף בינוני המבליט מאפייני פרי צעיר בטעמים האופיינים של פלפל ירוק. מאוד רענן ומזכיר יינות בורדו לאורך השתיה ובסיומת.

המחיר 90 ₪ – תמורה משמחת למי שנהנה או מחפש גיוון בשתיית יינות אדומים מזנים פחות שגרתיים כמו קברנה פרנק. יין טרואר ישראלי בסגנון קלאסי צרפתי. מתאים מאוד לשתייה בעיקר באקלים הישראלי הסתוי והחורפי, לצד מגוון מאכלים בתיבולים ים תיכוניים לא כבדים.

קברנה סוביניון 2014 , Dalton Estate, יקב דלתון

יין מהראשונים המושקים במיתוג החדש של היקב. קברנה סוביניון משולב מארבע חלקות כרמים. כ-10 חודשי יישון בחביות. שילוב חלקות טרואר שונות והיישון הקצר יחסית, הניבו יין נגיש ופירותי, המבטא באיכות את מיטב מאפייני הפרי.

המחיר 59 ₪ – תמורה נהדרת ליין קברנה סוביניון מצוין מהגליל העליון. יין גסטרונומי ים תיכוני; מהנה ואיכותי לצריכה שוטפת למגוון חובבי יין.

נחל פירים 2013, יקב גוש עציון

בלנד בורדו של קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק. 14.5% אלכהול ו- 12 חודשי יישון בחביות, מקנים לו גוף עשיר ומלא יחסית, עם חך מורכב ומתפתח לאורך כל השתייה. מוכן לשתייה אך יוסיף להתיישן ולהתפתח לעוד מספר שנים. היין מרשים בצבע האדום העמוק ובאף מובלט של פרי בשל, לצד ריחות טבק נעימים. גוף מלא, לעיס ומוצק, ובסיומת מורגשת טאניות עדינה בליווי טעמי תיבול עדינים ושוקולד מריר.

המחיר 60 ₪ – תמורה מהטובות שיש ליין מטרואר ישראלי מיטבי לזנים שלו, ובעשייה השואבת השראה נכונה מהסגנון הבורדולזי המסורתי.

מרלו רכסים דובב 2011, יקב סגל

100% ענבי מרלו מחלקת הכרם המובחר בדובב גליל עליון. לאחר 18 חודשי יישון בחביות צרפתיות ועם 13.5% אלכוהול. שופע ארומות מובלטות של הזן, בעיקר פרי שזיף אדום בשל ודובדבנים טריים. החך בנוכחות גוף מורכבת ומתפתחת, כמעט במבנה גוף של קברנה סוביניון. הפרי מרגיש בשל, מעט לעיס, והסיומת עם רמיזות פלפל עדינות. יין מתאים למאכלי בשר ואפילו לשתייה כפי שהוא, בעיקר לחובבי מרלו איכותי.

המחיר 75 ₪ – תמורה מצוינת לכל מי שכבר מכיר ומכור ליין הזה, ששמו הולך לפניו, ולמי שרוצה לשתות מרלו ישראלי עשיר ולא משעמם, בלי מאמץ ובהנאה.

פינוטאז' 2013, ספשייל רזרב, יקב ברקן

יקב ברקן הוא מהיחידים שעושים יין מזן זה, הפחות מוכר בארץ, ובוודאי מיקב ישראלי. הענבים מכרם באזור תל צפית, המתאים מאוד להבשלתו במיצוי פרי איכותי. יין צעיר, אך כבר עתה מאוד נגיש ומהנה לשתייה. כדאי לשתות אותו יותר צונן מיין אדום רגיל, והוא יתאים יופי אפילו כיין להתחיל איתו ערב בבית, לשבירת השגרה בסיום יום עבודה.

המחיר 70 ₪ – מחיר מעולה ליין ישראלי משודרג, ולחובבי גיוון ועניין ביינות אדומים ממגוון זנים, גם הפחות מוכרים.

סמיון רזרב 2014, יקב בנימינה

יינות לבנים תמיד מתאימים לאקלים הישראלי וכף לשתות אותם לאורך כל השנה, מיקבי ישראל והעולם בכלל. היין הזה המורכב מ-90% סמיון ו-10% סוביניון בלאן, ללא חבית ועם 12.5% אלכוהול, הפתיע אותי במיוחד. זה יין שכדאי לשתות צונן מאוד בעיקר בעונת המעבר בין הקיץ לחורף. הגוף קליל יחסית, אך הארומות והחך מבליטים את המתיקות הרעננה של זן הסמיון, לצד רמזים וסיומת משלימה של עשבוניות הסוביניון בלאן. מזמין המשך שתייה ללא מאמץ. לשתייה בתקופה הקרובה כפי שהוא, וגם ישתדך יפה מאכלי פסטה חלביים ודגים.

המחיר 65 ₪ – תמורה מעולה לכל מי שמבין ומעריך שתיית יין לבן באקלים ים תיכוני, העשוי מזן פחות נפוץ בעשייה של יקבי ישראל, ובשמירה איכותית על מאפייניו המסורתיים צרפתיים.

ספיר 2011, סדרת אבני חושן, יקב בנימינה

לסיום התפתיתי וטעמתי גם יין אחד יותר רציני ומחייב מסדרת הפרימיום אבני חושן של יקב בנימינה. בלנד 40% קברנה סוביניון, 35% מרלו ו-25% שיראז, לאחר 16 חודשים בחביות. יין עשיר בגוף ובחך עם 14.5% אלכוהול. נגיש, אך בעיקר ראוי להמשך יישון והשתבחות. ערסול בכוס הבליט ארומות פרי אדום ושחור בשלים, וברקע תיבול עלי יער. החך מעט טאני אך נדיב בטעמי הפרי. סיומת שוקולדית ופלפלית נעימה מזמינה המשך שתייה, בעיקר לצד מנות בשר שונות.

המחיר 120 ₪ – תמורה איכותית למי שרוצה להשקיע וליהנות בחברת חובבי יין משתיית יינות פרימיום ישראלים, לא רק בחגים ובאירועים מיוחדים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר