ינואר 23: ועידת ישראל לחקלאות ה-13 בסימן חקלאות = משילות

בין הנושאים המעניינים בוועידה: מה למדנו מהמלחמה באוקראינה אשר בלמה את יצוא החיטה, העלתה את מחירי הגרעינים והשפיעה על יוקר המחיה בעולם כולו; איך מגינים על הצומח בישראל בעידן של וירוסים ומחלות ויראליות; איך שמים סוף לגרירת הרגליים בעניין חוק סימון תוצרת חקלאית; הכנסות מאנרגיה מתחדשת ומחקלאות בשטחים חקלאיים במקביל להמשך השימוש בקרקע חקלאית

'ועידת ישראל לחקלאות', הנחשבת לאירוע המשפיע ביותר על השוק החקלאי וההתיישבותי בישראל, תתקיים בפעם ה- 13 ברציפות במשך שלושה ימים בתאריכים 4-6 לינואר 2023. הוועידה מהווה זירת שיח רב תחומי, ובמה לדיוני עומק על הענף. חיים אלוש, יזם ומארגן הוועידה מאז ראשיתה, אומר כי לוועידה השנה חשיבות מיוחדת, בשל היותה המפגש היחיד בין מקבלי ההחלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית.

ישתתפו בה ראשי ענף החקלאות, מנהיגי ההתיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי, תשומות ותוצרת חקלאית, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי תקשורת ואקדמיה.

צילום קבוצת משוב

"ועידת ישראל לחקלאות הפכה למסורת ובעצם זהו המפגש היחיד בישראל, בו מתקיים סיעור מוחות לאומי אפקטיבי בנושאים הבוערים ובאתגרים הגדולים של החקלאות וההתיישבות העובדת בישראל, תכנון אסטרטגי של עתיד החקלאות בישראל, מפגש בין צמרת הממשלה, הגופים החקלאיים והחקלאים המובילים בישראל", אומר חיים אלוש.

ועידת ישראל לחקלאות תתקיים בקיבוץ מעלה החמישה ליד ירושלים. יהיו בה שולחנות עגולים שיתקיימו בתהליכי סיעור מוחות ועבודת צוות, ויעסקו בשאלה החשובה: איך מגבירים את המשילות באמצאות פיתוח החקלאות בישראל. מושב הפתיחה יוקדש לנושא של איך הפכו הגניבות החקלאיות לבעיית חוסר משילות, ואיך הממשלה  והמרחב הכפרי משלבים ידיים לפתרון הבעיה שהפכה למכת מדינה. "ההפקרה וההתעלמות מבעיות של  גנבות חקלאיות, שהתחילו בקטן  לפני כעשור במרחב הכפרי והפכו לטרור חקלאי ופרוטקשן, גלשו בשנים האחרונות גם לערים והפכו לבעיית הבעיות של מדינת ישראל", אומר חיים אלוש. "עדיין לא מאוחר מדי, ישראל יכולה לטפל בבעיה עדיף לעשות זאת עכשיו ולא תוך כדי לחימה רב-מערכתית מול זירות רבות. המרחב הכפרי והחקלאים יכולים להפוך לחוד החנית לטיפול בבעיה".

צילום קבוצת משוב

בין הנושאים המעניינים בוועידה: מה למדנו מהמלחמה באוקראינה אשר בלמה את יצוא החיטה, העלתה את מחירי הגרעינים והשפיעה על יוקר המחיה בעולם כולו;  איך מגינים על הצומח בישראל בעידן של וירוסים ומחלות ויראליות; איך שמים סוף לגרירת הרגליים בעניין חוק סימון תוצרת חקלאית; הכנסות מאנרגיה מתחדשת ומחקלאות בשטחים חקלאיים במקביל להמשך השימוש בקרקע חקלאית. כמיטב המסורת של הוועידה יוענקו אותות הוקרה לאישה פורצת דרך, לאיש השנה בחקלאות, ול- 40 הצעירים המבטיחים בחקלאות.

מידע נוסף על הוועידה והרשמה באתר – מספר המקומות מוגבל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר