יקב אבידן: אמנות הגרנאש

יקב אבידן מקיבוץ אייל ממשיך למצב עצמו כיקב בוטיק איכותי, היודע כי בידול ביין הנו חשוב – אך לא בהכרח מספיק. "נגד הזרם" היא תערוכת אמנות עכשווית המוצגת ביקב. היצירות מוצעות למכירה בטווחי מחיר של 300 עד 5,000 דולר – בהחלט לא זול. לא זול, אך מיוחד ואיכותי, הנו יין אבידן גרנאש 2006 A.Premium, אותו חנך היקב בערב פתיחת התערוכה

יקב אבידן מקיבוץ אייל ממשיך למצב עצמו כיקב בוטיק איכותי, היודע כי בידול ביין הנו חשוב – אך לא בהכרח מספיק.
"נגד הזרם" היא תערוכת אמנות עכשווית המוצגת ביקב ותימשך עד 19 ביוני בימים שישי (11-16), שבת ( 11-18), ושלישי (16-20).
בין המציגים בתערוכה: אורי גרשוני, נעם נגבי, יאיר ברק, יפעת בצלאל ואחרים. היצירות מוצעות למכירה בטווחי מחיר של 300 עד 5,000 דולר – בהחלט לא זול.

לא זול, אך מיוחד ואיכותי, הנו יין אבידן גרנאש 2006 A.Premium, אותו חנך היקב בערב פתיחת התערוכה.
זהו גרנאש זני מסדרת הפרימיום של היקב, עשוי 100% ענבי גרנאש שחור – Grenache Noir מבציר 2006, המגיעים מכרם ותיק בן 25 שנים בהרי ירושלים, המניב יבול של 600 עד 800 ק"ג לדונם.
הענבים נבצרו בתחילת ספטמבר 2006 בבציר לילה ידני.
תקופת היישון בחבית: 10 חודשים. תקופת היישון בבקבוק: 9 חודשים. ביין 14% אלכוהול, ומספר הבקבוקים שיוצרו מממנו 285 בלבד.
היין עוצמתי ומרוכז, עם דומיננטיות של פרי אדום בשל מיוחדת ואופיינית לזן, מתובלת בגוונים של עץ אלון צרפתי.
תוכלו לקנות היין במרכז המבקרים ביקב ב- 240 ₪ לבקבוק, או להזמין אותו בשתי מסעדות: טורקיז והרברט סמואל.

מקור זן הגרנאש בחבל אראגון שבצפון מזרח ספרד. זה היה אחד מהזנים הראשונים שניטעו בארץ ישראל עם הקמת תעשיית היין במחצית השניה של המאה ה-19. בשלהי המאה ה-20 נעקרו רבים מכרמי הגרנאש לטובת הזנים הפופולריים יותר באותה התקופה. לפני מספר עשורים החלו חובבי הזן בנטיעת כרמים חדשים, ויש מעט מאוד גרנאש כיין מקומי זני ואיכותי. אנחנו מכירים את הגרנאש של היקבים ויתקין, סוסון ים, סומק, ועתה יקב אבידן.

אומר היינן שלמה אבידן: "כיקב המתאפיין בסקרנות, תעוזה ויצירתיות, עד כדי לעיתים הליכה נגד הזרם, חיפשנו את האתגר הבא שעשוי היה להפתיע ולרגש אותנו ואת חובבי היין בארץ.
כשהגענו לראשונה לביקור בכרם, הרגשנו לרגע שקפצנו בזמן ונחתנו באחד הכרמים הטיפוסיים לצפון ספרד או דרום מערב צרפת. ידענו שמדובר באחד הזנים הנחשבים בארץ לנחותים, בשעה שבעולם הוא נחשב לזן שורשי ומרכיב מרכזי ביינות מפוארים.
בבציר 2005 שילבנו את הגרנאש במותג הסגול בסדרת הבלנד דה נואר של היקב יחד עם פטיט סירה ומרלו. בבציר 2006, אחרי שלמדנו את הכרם ואת הזן, החלטנו ללכת עם זה עד הסוף, וכנגד כל הדעות הקדומות, ממש נגד הזרם, להפיק מהגרנאש יין זני איכותי. היין זוכה להערכה מצד שוחרי יין ומובילי דעה בתחום".

המסר של יקב אבידן: "יצירתיות ביין"
וכה אומרים צינה, שלמה ושירה אבידן – האבידנים של היקב: "לחקור, להסתקרן, לקבל השראה, לשלב ישן עם חדש, יקר עם נגיש, אפשרי ובלתי אפשרי, לבן עם אדום, משתלט בחוצפתו או בולט בפשטותו, לשנות כללים, לרסק מוסכמות, לשבור מיתוסים. להיות יצירתי, לעשות יין. יקב אבידן עושה יין כמו שעושים היום אמנות: בלי מגבלות, בלי מסגרות, איכות עם המון השראה, תחכום וחדשנות. מהמקום הזה יוצא היין האחר, היחיד במינו והמפתיע הבא".

מי שאוהבים את ה"בלנד דה נואר" או ה"פטי סוליי" של יקב אבידן – ומספרם של אלה הולך וגדל, לא ירשו לעצמם שלא להגיע ליקב בקיבוץ אייל, לנסות אולי יתמזל מזלם ויזכו בטעימה מהיין החדש, או פשוט ישברו תוכנית חיסכון (במילא התשואות היום לא משהו) וישקיעו בזהב – אבידן גרנאש 2006 A.Premium.


יקב אבידן
קיבוץ אייל
טל. 052-2776379, 050-2785020
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר