יקב אלכסנדר עושה כבוד למשפחה

סגנון היינות של יקב אלכסנדר דומה מאוד לאיש – יינות מוחצנים וחזקים
צריך לאהוב את הסגנון של היינן כדי לאהוב את היינות. הצד המשפחתי בולט בשמות היינות, ותכשיטי הסבתא והאימא מככבים על גבי התוויות

ליקב אלכסנדר יש סגנון יין שונה ומיוחד במינו. לאחרונה ביקרתי ביקב הממוקם במושב בית יצחק בעמק חפר, שבעליו יורם שלום הוא גם היינן וגם הפנים של היקב הנקרא על שם אביו. הביקור התקיים במרכז האירוח החדש של היקב, שחוגג 12 שנים להקמתו. היקב מייצר בשנה כ- 60,000 בקבוקים בסדרות שונות, שכ- 80%  מהם מיוצאים לחו"ל לשווקים באירופה, יפן וסין. הענבים מגיעים מכפר שמאי ומכרם בן זמרה, העידית שבכרמי ישראל. יורם שלום מספר כי חלק מהכרמים מניבים רק 300 ק"ג לדונם, כמות המבטיחה איכות מעולה לענבים המשמשים את היקב. כל החביות הן מתוצרת ראדו (RADOUX) הצרפתית, מתוכן כ- 60% מעץ צרפתי והיתר מעץ אמריקאי.

היקב מייצר בשנה כ- 60,000 בקבוקים בסדרות שונות, שכ- 80% מהם מיוצאים לחו"ל
היקב מייצר בשנה כ- 60,000 בקבוקים בסדרות שונות, שכ- 80% מהם מיוצאים לחו"ל

סגנון היינות של יקב אלכסנדר דומה מאוד לאיש – יינות מוחצנים וחזקים, וצריך לאהוב את הסגנון כדי לאהוב את היינות. הטעימה לוותה באוכל טעים ולא מוחצן של השף איתי שלו, שבצעירותו היה השף של מסעדת "שלו ביער" בטבעון, ונחשב לאחד מהכוכבים המבריקים והמבטיחים של קאדר השפים של ישראל באותם ימים. עוד פרט מענין ביינותיו של היקב: הצד המשפחתי בולט בשמות שניתנים ליינות בתוויות – שמות של בני משפחה, ותכשיטי הסבתא והאימא מככבים על גבי התוויות.

ליזה סוביניון בלאן יושן אך ורק במכלי נירוסטה
ליזה סוביניון בלאן יושן אך ורק במכלי נירוסטה

ליזה, רעייתו של אלכסנדר ואמו של יורם שלום, תרמה לסדרת היינות הלבנים הזניים את שמה. התווית כוללת תליון יחודי משובץ אבני חן שמקורו בתוניסיה, משם עלתה משפחת שלום. טעמנו ליזה סוביניון בלאן 2015 (100 ₪) – יין עדין ומקסים, שמוצאו מענבים מכפר שמאי. אחד הטובים בטעימה, ובניגוד לרוב היינות של היקב הוא יושן אך ורק במכלי נירוסטה, ללא חבית. ליין טעם וריח מושלמים. טעמי אשכולית וליים עם נגיעות של פירות טרופיים המאפיינים אותו. אחד הסוביניון בלאן הטעימים שלגמתי לאחרונה. מתאים ביותר לאקלים חם כשהוא מצונן היטב.

סנדרו נקרא על שם אח במשפחה
סנדרו על שם אח במשפחה

לאותה סדרה שייך גם סנדרו 2014 (100 ₪) – נקרא על שם אח במשפחה, ולדעתי אינו מאפיין את יינות היקב. בלנד נהדר של שישה זנים מכפר שמאי: קברנה סוביניון, שיראז, קברנה פרנק, פטי וורדו, גרנאש וארגמן.  היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי במשך 15 חודשים. יין נעים לשתייה, קליל וצבעוני, בעל טעמי פירות יער, עם סיומת נחמדה ונגיעות וניל של יין כייפי. יין הרוזה בסדרה נקרא על שם עוד קרוב משפחה: רוז'ה 2015 – עשוי מענבי מורוודר וגרנאש, ששהה זמן קצר במיכלי נירוסטה. מחירו 150 ₪. קצת יקר לדעתי עבור יין רוזה.

יינות סדרת הרזרב שוהים שנתיים בחביות עץ
יינות סדרת הרזרב שוהים שנתיים בחביות עץ

הענבים ליינות סדרת הרזרב של יקב אלכסנדר מגיעים מכרמים נבחרים בכפר שמאי שבגליל. היינות שוהים שנתיים בחביות עץ, וכמובן שגם על התוויות שלהם קישוט של עדי עשוי יציקת כסף. טעמתי קברנה פרנק 2013 וקברנה סוביניון 2013 (150 ₪ כל אחד). משניהם אהבתי יותר את הקברנה פרנק, שיש בו נגיעות של שיראז ופטי וורדו. הקברנה פרנק אופייני לזן,  עם טעמים מעט ירוקים וסיומת של פלפל ירוק. הקברנה סוביניון קולע לטעמם של מי שאוהבים יין חזק, שנותן תחושה מתוקה בסיום ומעט ריבתי. לא לטעמי.

היין יושן 48 חודשים בחביות עץ אלון
היין יושן 48 חודשים בחביות עץ אלון

לבסוף נמזג לטעימה אלכסנדר הגדול – גרנד רזרב 2013 (750 ₪). היין עשוי בעיקר מענבי קברנה סוביניון מכרמים בכפר שמאי וכרם בן זימרה, עם נגיעות של פטי וורדו, קברנה פרנק, שיראז ומורוודר. היין יושן  48 חודשים (כן, זו לא טעות) בחביות עץ אלון ועוד 5 חודשים בבקבוק. יין מוקצן, מורכב, כבד,  ריבתי לטעמי. על התווית טבעת יהלום שעוברת במשפחת שלום. יורם שלום אומר עליו: "זהו אחד מהיינות המפתיעים והמבטיחים בארץ ובעולם". אכן יין גדול, חזק, ריבתי, ולא צנוע – לא בטעם ולא במחיר. אומרים לי כי הוא נמכר היטב בדיוטי פרי, ולמי שהפרוטה מצויה בכיסו בכמות בלתי מוגבלת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר