יקב דלתון משיק דלתון רוזה 2005, כנען אדום 2005, מוסקאטו 2005

יקב דלתון הציג לראשונה את יין הרוזה שלו לפני כשנה. היין הוכתר כהצלחה מסחררת והמלאי נגמר תוך מספר שבועות בלבד עקב הביקוש הרב.יקב דלתון הינו בין היקבים הראשונים בישראל המחיים סוג יין זה המתאים מאוד לאקלים המזרח תיכוני

יקב דלתון, הממוקם במרום הגליל וחוגג השנה עשור להיווסדו, מציג לקראת חג הפסח שלושה יינות חדשים – רוזה 2005, כנען אדום 2005 ומוסקאטו 2005.

דלתון רוזה 2005
יקב דלתון הציג לראשונה את יין הרוזה שלו לפני כשנה. היין הוכתר כהצלחה מסחררת והמלאי נגמר תוך מספר שבועות בלבד עקב הביקוש הרב. בשנים האחרונות ניתן להבחין בכל העולם בביקוש חוזר ליין רוזה איכותי. יקב דלתון הינו בין היקבים הראשונים בישראל המחיים את סוג יין זה המתאים מאוד לאקלים המזרח תיכוני.
תהליך ייצור: היין מיוצר ממספר זנים אדומים ביניהם קברנה סוביניון, מרלו וזינפנדל. בתהליך הייצור הופרד המיץ מהקליפות לאחר 12 שעות (בשיטה הנקראת bleeding באנגלית או saignee בצרפתית) וכך התקבל מיץ בעל צבע ורוד וניחוח פירות רענן. לאחר מכן הותסס המיץ בתסיסה קרה שנערכה כשלושה שבועות וזאת על-מנת לשמר את ארומות הפרי תוך שימוש בשמרים המיועדים לייצור יין רוזה. התסיסה הופסקה לפני סיומה על-ידי קירור על מנת להשאיר ביין מעט סוכר.
טעימה: זהו יין חצי יבש המאופיין בניחוח עלי ורדים, תות שדה ופטל. היין בעל חומציות נעימה ורמז למתקתקות שהופכים אותו למשקה קיץ אידיאלי.
המלצות הגשה: יש להגיש מצונן היטב. מתאים כפתיח לארוחה, לליווי מנות עתירות שומן כגון פאטה כבדים או גבינות שמנות מסוג ברי.
כוהל: 14.0%
מחיר: 35 ₪

כנען אדום 2005
יקב דלתון מציג לראשונה את כנען אדום המבוקש בעיצוב החדש, פרי יצירתו של מעצב העל פיליפ בולקייה. המיתוג החדש הינו חלק מתהליך כולל אותו התחיל היקב לפני מספר חודשים לרגל חגיגות העשור, במסגרתו כל תוויות הבקבוקים עוצבו מחדש במראה נקי ואלגנטי המשדר איכות.
זני ענבים: 60% קברנה סוביניון, 15% שיראז ו- 25% מרלו. הכרמים כולם נמצאים באזור מרום הגליל בקרבת היקב, מה שמאפשר קבלת ענבים מהירה בזמן הבציר והתחלת תסיסה באופן מיידי.
טעימה: כנען אדום הינו יין פירותי וקל. הוא מאופיין בצבע ארגמן עמוק ובניחוחות שזיפים, פלפל שחור ודובדבנים אדומים. זהו היין בעל גוף עגול ונעים עם טאנינים רכים וסיומת נעימה.
מיועד לשתייה מיידית.
המלצת הגשה: טמפרטורה של 16-18 מעלות או מצונן קלות.
יין זה מתאים במיוחד לארוחות ים תיכוניות, ברביקיו ומנות פסטה.
כוהל: 13.5%
מחיר: 33 ש"ח

מוסקאטו 2005:
עוד בטרם יצא לשוק, נמכרו אלפי בקבוקים בהזמנה מראש לאחר שהיין נטעם ביקב וזכה להצלחה מרובה.
הענבים: ענבי המוסקט ליין זה מגיעים מאזור השפלה. הם נבצרו בשבוע השלישי של חודש ספטמבר כשהגיעו להבשלת טעמים וניחוחות מלאה.
תהליך הייצור: עם הגעתם ליקב, מרוסקים הענבים והמיץ נשאר על הקליפות למשך מספר שעות על-מנת להפיק מהן את מירב הטעמים הנמצאים בקליפה.
לאחר פרק זמן זה הענבים נסחטים ומתחיל תהליך התסיסה תוך שמירה על טמפרטורה נמוכה ובקרה מתמדת של רמת הסוכר. עם הגעת הסוכר לרמה הרצויה מופסקת התסיסה על-ידי הקפאת היין וסינון מיידי. היין המתקבל הוא בעל אחוז אלכוהול נמוך, מוגז מעט ובעל רמת מתיקות גבוהה.
טעימה: היין בעל ארומת מוסקט אופיינית עם רמז של ורדים וקליפת תפוז. הוא יין מאוזן, מרענן ונעים לשתייה.
המלצת הגשה: מומלץ להגיש מצונן היטב בטמפרטורה של 4-6 מעלות.
היין מתאים לשתייה עם קינוחים כגון עוגת גבינה עשירה, גלידת וניל ומבחר פירות העונה. זהו יין קל, מרענן ומתאים לקינוח של ארוחה משובחת.
אלכוהול: 5%
מחיר: 35 ₪


יקב דלתון הוקם בשנת 1995 כפרוייקט ציוני תעשייתי על ידי משפחת הרוני לאחר עלייתם לישראל מאנגליה. בתחילת דרכו היה דלתון יקב בוטיק קטן עם ייצור של כ-30,000 בקבוקים. לאורך השנים היקב הלך וגדל עד שהגיע לממדיו היום שבו מייצרים כ-700,000 בקבוקים ומתוכם כשליש ליצוא.
היקב נבנה בתחילה בחצר במושב כרם בן זימרה ובשנת 1999 עבר למקומו החדש, בפארק התעשייה דלתון.
ענבי היין ליקב דלתון באים כולם מאזור מרום הגליל, כרם בן זימרה, ספסופה ומירון.

יקב דלתון וכרמיו ממוקמים בנופיו של הגליל העליון, ברמת דלתון – אתר אידיאלי לגידול ענבי יין באיכות גבוהה. הכרם ממוקם על רמת בזלת המתנשאת כ- 800 מטר מעל פני הים, עם אקלים וקרקע אופטימליים לגידול ענבי יין.

יקב דלתון מייצר 12 סוגי יין, ומדי שנה נבצרים 750 טון של גפנים מהסוגים הבאים: קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, זינפנדל וברברה. את יינות יקב דלתון ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות ובמרכז המכירות של "החברה הסקוטית" בתל אביב, גני התערוכה הישנים, סוף רחוב דיזינגוף; וכן במסעדות מובחרות, ואין הוא מופץ בהפצה המונית או ברשתות השיווק.

כל יינות דלתון כשרים למהדרין, כשרים לפסח ולא מבושלים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר