לאכול הוואי בישראל: רשת פוקישופ בטעמים מפתיעים

ארבעה הסניפים של הרשת המתפתחת שוקקים ויש מערך משלוחים. התור בחוץ מעיד שמדובר ברשת שזיהתה את הטרנד של אוכל רחוב על פי טעם אישי והרכבה עצמית

שיגרנו את עצמנו לרחוב רוטשילד בואכה הרצל בתל אביב, יורם צלם האוכל ואני, כדי לזלול אוכל רחוב. הבנו מהר מאוד שמדובר באוכל רחוב מהסוג הססגוני והאקזוטי, כזה שראוי לעקוף מסעדות מזון מהיר אחרות שמתיימרות להבין את הסועד הישראלי שמחפש אוכל טעים ובריא מבלי לוותר על איכות.

צילום יורם בלומנקרנץ

הרבה פעמים, כשמדברים על מסעדות מזון מהיר עולה דימוי של ג'אנק פוד, כשבראש מככבות הפיצה והפלאפל הידועים והאהובים, כך לפי סקר שנערך בחברת דן אנד ברדסטריט על ענף המזון המהיר בישראל. התחזקות מזון הבריאות נמצא במגמת עלייה עם השנים, יחד עם הטרנד של בתי הקפה והמסעדות, ודרישת הקהל למנות בריאות יותר, עתירות חלבונים, דלות בשומן ונטולות גלוטן.

צילום יורם בלומנקרנץ

לכאן נכנסת רשת פוקישופ (pokeshop) שמשיקה את הסניף הרביעי שלה בארץ, ומביאה לחך הישראלי את מנות הפוקי המפורסמות שנפוצות ברחבי העולם, במיוחד בהוואי. פוקי שמשמעו "לחתוך" או "חתוך לרוחב חתיכות" בשפה המקומית, היא מנה הבנויה מדג נא חתוך לקוביות, עליו מוסיפים אצות, ירקות, אורז רגיל או מלא, קינואה, ועוד תוספות טעימות.

צילום יורם בלומנקרנץ

כל חומרי הגלם טריים ואיכותיים, והרעיון הוא להרכיב מנה שבנויה מחתיכות הדג בתיבולים מרעננים שעליהם אחראית ג'ודית פרנק, מבעלי הרשת (יחד עם בן זוגה פרנק, ושותף נוסף – בן ון גלדר). המנה כוללת תוספות כמו ירקות, בוטנים, בצל מטוגן, ווסאבי אפונה, תירס, וכמובן רטבים בטעמים שונים כמו מיונז בזיליקום, טחינה, ג'ינג'ר ומייפל, מנגו צ'ילי ואחרים. עבור צמחונים יכולים כאן להרכיב מנה ללא דג, אלא רק על בסיס אורז, אטריות אורז, קינואה, בייבי גרין, ואז לצרף את  התוספות.

צילום ספיר קוסא

אהבתי במיוחד את חגיגת הטעמים הצבעונית שנוצרת בצלחת, כפי שתוכלו לראות בתמונות); ממש קערה מזינה עם טעמים משובחים, כזו שתמיד תמצאו בה את מה שאתם אוהבים, גם אם אינכם אוכלים דגים, או לא אוכלות ירקות מסוימים. יש כאן יכולת בחירה עצומה של תוספות, אפשר לשלב עם טופו, וכאמור גם רטבים.

צילום ספיר קוסא

המנה טעימה מאוד, וההפתעה היא במקוריות – למשל ברטבים שהזכרתי קודם, שיוצרים סלט עם אישיות, והאפשרות להתקין מנה עם כל כך הרבה גווני טעם. דג הטונה במרינדה לי וסלמון במרינדה ליורם, היו מתקתקים ומתובלים היטב, עם חוויות טעם ומרקמים שמזכירים לי הרצאה ששמעתי פעם, על כך שהגוף זקוק לגיוון תזונתי, ריבוי וניגוד, והחך הוא דרך לחוש את העולם – סוג של הסחת דעת מהיומיום.

צילום ספיר קוסא

לאורך שהותנו במקום הוא שקק חיים, כך בכל ארבעה הסניפים של הרשת המתפתחת: פוקישופ רוטשילד תל אביב, פוקישופ אבן גבירול תל אביב, פוקישופ הרצליה, פוקישופ בר כוכבא בני ברק. יש מערך משלוחים, והתור שהיה בחוץ מעיד שמדובר ברשת שזיהתה את הטרנד של אוכל רחוב על פי טעם אישי והרכבה עצמית. דרך אגב, רשת פוקישופ כשרה, ולפיכך מתאימה לציבור הדתי. יצאנו לשדרות רוטשילד מדושני עונג, בידיעה שנחזור לאכול שוב כשנהיה בסביבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר