לייב בירה – תן ליבירה

לשולחן מגיע מגש של חמישה סוגי בירה, מהבהירה והחלשה ביותר עד הכהה וזו שחזקה ביותר. צילום כפיר גליקו
ברחוב הנמל שבעיר התחתית בחיפה קורה משהו מאוד חם בשנים האחרונות. פיתוח אין סופי לעולם הבילויים, חיי הלילה, קולינריה חדישה ועולם האלכוהול. אחד הסמלים הבוהקים של חדשנות, בילוי והמון שמח זו ליבירה

יום שלישי – טפטופים, עדיין לא גשם ראשון, עדיין לא נפתחו השמיים אבל מטפטף. מתי השמיים כבר יפתחו?

צילום יואב פלד

כשחם מאוד זה ישר זורק אותי לבירה קפואה, וכשקריר אני חולם על איזו בירה חזקה שוקולדית, עכורה, וכמה שיותר מבושלת. וכמה שיותר וכמה שיותר…. נהייתי ממש רעב וצמא. וכשמרגישים כך, המקום והחלל הכי מתבקש יחסית למיקום הגאוגרפי שלי כרגע זה חיפה! נמל! עיר תחתית!

Snow Patrol מנגנים משהו בין רגוע לרועש, אבל בהחלט מתאים לנסיעה קצרה מקרית טבעון – 20 דקות תמימות ואנחנו שם. ברחוב הנמל שבעיר התחתית, קורה משהו מאוד חם בשנים האחרונות. פיתוח אין סופי לעולם הבילויים, חיי הלילה, קולינריה חדישה ועולם האלכוהול. אחד הסמלים הבוהקים של חדשנות, בילוי והמון שמח, זו ליבירה – חלל ענקי המשלב בין מסעדה למבשלת בירה פיין טיונינג, ואווירה סופר סופר חמימה.

על הפיקוד לאוניד (הבנתי שיש עוד שותף בסיפור), שקיבל אותנו, או יותר נכון חילץ אותנו מתור לא קצר שחיכה בחוץ – יום שלישי – 20:00 בערב – עיר תחתית – תור סבלני של אנשים – יפה להם! מיד בכניסה ניתן להבין שהגענו לממד אחר. סממני המבשלה מורגשים – חביות ובקבוקי בירה, ברזי בירה, ואפילו מכלי הבישול מבצבצים (המבשלה המקורית ממוקמת בקיבוץ גניגר). מצאו לנו מקום נחמד בתוך הקהל הענקי הזה, ברק מוזיקה נעימה ומזמינה, ושירות באדיבות סקסית (אם מותר להשתמש במילה זו בימינו).

צילום כפיר גלקו

לשולחן מגיע מגש של 5 סוגי בירה, מהבהירה והחלשה ביותר, עד הכהה וזו שחזקה ביותר: וייס – מרעננת קיצית זהובה עדינה ופירותית; דאבל פילס – לאגר עוצמתי במרירות ופירותיות; ביטר- מרירה וקרמלית; סטאוט מעושן – אייל אירי כהה ברמיזות טעמי שוקולד וקפה; אייל בלגי – אייל חזק בלגי מתקתק.

ההסברים היו מרתקים, וכך גם שילוב המנות שהוגשו כאילו דבר השלים דבר, השלים דבר: ארנצ'יני ציפוטלה – כדורי אורז מטוגנים ופריכים עם תערובת גבינות שהחזיקה יפה מבפנים את הכדור. זהו פתיח שמגיע מהמטבח הסיציליאני הפופולרי. המנה ישבה על  צ'יפוטלה נדיר, חם אש בפה אבל מושלם (18 או 34 ₪ לפי הכמות).

גרבלקס סלמון מעושן -זו מנה שניתן מעט להתעכב עליה. ההיסטוריה מספרת כי כך בעצם שימרו הסקנדינבים שמרו את הדגים שלהם, ביניהם פילה הסלמון. כך גם כאן. כבישה עדינה במלח וסוכר ביחסים טובים, יצרה מנה עדינה בטעמיה. נתח הסלמון שהיה טוב הגיעה עם טפטופי (זוכרים טפטופים מתחילת סיפורנו?), רוטב ווסאבי להשלמה ועקיצה – בוווום (22 או 38 ₪).

בין בירה לבירה והסבר להסבר, סיפר לאוניד על החלום שלו כאדם שהגיע בכלל מחברת החשמל. לאחר שיחה ארוכה, אין ספק שלאוניד מספק גנרטור עוצמתי כדי להניע מקום ייחודי שכזה. הוא מספר על הקירבה שלו לעולם הבירה מגיל מאוד צעיר, על האהבות שלו, על המשפחה שלו,  ועל החזון שלו שלא ניגמר כאן – כבר תראו.

מסיבת עגבניות – כך מכנים אותה. קערת עגבניות שרי, בזיליקום, קרוטונים וגבינה בולגרית. מנה נקיה עם חמיצות מאוזנת, שבהחלט השלימה את טעמי הכשות (38 ₪).

צילום אנטולי קריניצקי

חציל עם אגוזים בכמון – מי שמכיר אותי יודע שאחת האהבות שלי, אחרי שלושת הבנים שלי, היא חצילים – בכול צורה, בכול סגנון וכול שפה, עוד מאז שהייתי ילד. ביצוע  נכון ומדויק לחומר גלם פשוט אך  לא תמיד. רכז הרימונים הביא  מתיקות  ביחד עם הטחינה הגולמית. לא מוצף ולא יבש – בעיקר מאוזן (18 או 34 ₪).

צילום אנטולי קריניצקי

האנשים מתחלפים וכך גם כוסות הבירה, ההסברים, המנות, האווירה והקיבולת: רוסטביף פיקניה –  השם הוא פורטוגזי. בארץ קוראים לנתח שפיץ צ'אך – מגיע מהירך הדו-ראשי ולו מכסה שומן. נתח מדהים וארומטי להפליא כמובן, וכמובן שכאן נמדדת אהבתכם לקצב שלכם, או יותר נכון שלו אליכם – נתח שרירי שחייב להגיע לאחר תהליך יישון  מבוקר לריכוכו. לצלחות שלנו הוא הגיע רך להפליא – כן הייתי עוצר את השף קודם  במידת הצלייה, אך בהחלט חוויה (86 ₪).

צילום כפיר גליקו

אחרי כל אלו, וכמובן כדי לאזן את כמות האלכוהול וגם בשביל לאזן את החיים, ביקשנו משהו אחד מתוק וקטן, שיכול לסגור ולסיים את כל מה שסופר כאן על השולחן הזה. קרם ברולה חלקלק ומיוחד עם טעמי קפה ואגוזים, אשר הגיעו מתהליך העשייה והערבוב  שלו עם אחת הבירות שאהבנו מאוד: הסטאוט – קינוח קצת טריקי שמגיע מהמטבח הצרפתי. ניתן להרוס אותו מהר, אך לא כאן הנושא. למרות שזה קינוח עשיר בביצים, עדיין המרקם היה חלק ומאוזן, מה שמראה על טכניקה נכונה ומקצועית, בשליטה בטמפרטורות הבישול, וכמו כן הסינון.

אומר ואדגיש לפני מדרגות היציאה: מומלץ ביותר! אם אתם רוצים לחפש חוויה ייחודית, בילוי לא שגרתי במבשלת בירה, סקרנות סוחפת ושירות מקצועי ביותר, זה החלל וזה המקום. ליבירה פתוחה בנוסף גם לאירועים וגם לעסקיות.

עוד דבר אחרון לפני הסוף, זוכרים שסיפרתי על לאוניד, על החזון ועל זה שזה לא נגמר כאן? בקרוב – אפילו קרוב מאוד,  לאוניד והשותף שלו הולכים לזוז עוד קדימה! במרחק ממש ממש קרוב,  ממש בקיר ליד, הולך להיפתח בית קפה -בית בילוי בסגנון קפה הגל השלישי, עם פולי ספיישלטי קופי-  קפה באיכות הגבוהה ביותר המתאימה לבחור שלנו – עוד מקום  שהולך לשנות את החשיבה, ולהכניס קצב אחר לעיר חיפה ובכלל לישראל.

ולכם ליבירה יקרים: "מה שאתם מקבלים מהשגת המטרות שלכם אינו חשוב כמו מה שאתם הופכים להיות מהשגתן" (הנרי דיוויד תורו). תמשיכו להביא את הבשורה, לבשל את הבירה, לארח את הקהל, ליהנות מהדרך וגם מהתוצאה, אך בעיקר ליהנות מלהיות כאן ועכשיו!

ליבירה – הנמל 26 חיפה ליד הנמל. כל הפרטים כאן

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר