לפני שיושבים לסדר – באנו לעשות לכם סדר, בניקיון.

החשיבה מאחורי, או יותר נכון להגיד לפני, חג הפסח, גורמת לחלק מאיתנו להיכנס לסופרים וחנויות למוצרי ניקוי ולרכוש מכל הבא ליד, מבלי לדעת באמת עד כמה טוב המוצר, למה הוא מיועד או עד כמה הוא מזהם את הסביבה יותר ממה שהוא מחטא.

כילדים לבתים בהם חג הפסח התקיים כהלכתו, צרובים בנו זכרונות רבים לפני בואו של החג. חלקם הגדול קשור בניקיון שקדם לסדר, כשבכלל הסדר הוא זה שצריך להיות קודם לניקיון. חדר חדר נתבקשנו לסייע באיבוק מזרנים, ניעור בגדים, אוורור שמיכות, הוצאת ספרים וניעור בהיפוך, הזזת מיטות, ארונות וכל מה שאפשר וגם מה שלא.

מיד עם סיום שטיפת החדר הוטל עליו צו איסור כניסה, אפילו לא עם פרי או כוס מים ובבתים רבים עד היום, נשמע בצעקה את המשפט ״לא להיכנס לחדר עם אוכל״, למרות שחג הפסח לא עתיד להגיע מחר.

אמנם למרות הכל, הזכרונות האלו מעלים חיוך ואפילו קצת נעים בגוף ועדיין, הדרך הנכונה לנקות היא להבין לפני מילוי דלי המים וסחיטת הסחבה מה החומר שנשפך ועד כמה יעיל הוא.

נפתח עם האקונומיקה – הכוכבת של כל בית שמטרתה להלבין ולחטא.

מיועדת לניקיון כיורים, אסלות, קרמיקות ועוד משטחים שומניים שאיבדו את הצבע והברק.

האקונומיקה זולה וזמינה כמעט בכל מכולת שכונתית ובסופרים, בפרט. קלה ונוחה לשימוש, אך יחד עם זאת מסוכנת בשאיפה ולא מומלץ לערבב איתה שום חומר ניקוי אחר, אפילו לא מעט. הסכנה בשימוש לא נכון בחדרים סגורים, ללא אוורור עלול לגרום לצריבה בריאות, שיעול וקוצר נשימה עד כדי סכנת חיים. באקונומיקה, כמו גם במוצרי ניקוי רבים אחרים, קיימים מגוון של ריחות ואופני שימוש ולכולם אותו הכלל – לא מערבבים חומרים!

מסיר שומנים – כיום קיימים סוגים רבים של חומרים מסירי שומן, חלקם טובים וחלקם טובים פחות. הדבר היותר חשוב המתלווה לחומר, מלבד הניקוי, הוא הימצאותן של הכפפות. חובה, פשוט חובה, בלי שום הקלה, לשים כפפות ולהימנע ממגע ישיר עם החומר. מסיר השומנים נועד ״לעמוד״ כמה זמן על המשטח השומני ולהתסיס את השומן, כך שעבודתנו תהיה קלה. בחומרים ממש טובים, אפילו רק ניגוב יספיק להסרת השומן. לכן, וודאו שכל בני הבית יודעים שעל משטח זה פוזר החומר ואל תשאירו את משטח העבודה כך ללא השגחה. גם את מסיר השומנים לא מומלץ לערבב עם כל חומר אחר ושאיפתו מסוכנת.

חומר לשטיפת רצפות – עם ווקס, בלי ווקס, חומר דוחה תיקנים, עם מבריק שיש או כזה שעושה 5 פעולות במוצר אחד. על מדף חומרי הניקוי בסופר, ניכר שחלק גדול תופס החומר לניקוי רצפות וזאת מאחר שעם השנים התווספו לא מעט סוגים נוספים של מרצפות – סוגי קרמיקות למינהן, פרקטים ושיש בכל מיני צבעים, דוגמאות וצורות.
שלא נדבר על ריחות. ריח האוקיינוס וריח אקליפטוס, ריח ים וריח מלונות בוטיק לתחושה של חופשה, מגוון רחב של ריחות.
הסכנה בשימוש בחומר רצפה, שלא כמו בחומרים מסוכנים אחרים היא בבליעה או במגע ישיר עם עיניים.

חומרי ניקוי נוספים כמו מסיר אבנית, ניקוי אסלות, מחטאים, מבריקים ורב תכליתיים, גם הם במגוון רחב בשוק הקניינים ונכון להיום קיימות חברות המובילות את הצרכנות וזאת בזכות היותן אמינות ונאמנות למוצריהן וקהל לקוחותיהן.

החוכמה בסדר, לפני הסדר, היא לעשות רשימת מוצרים נכונה ולא להתפזר לכמה כיוונים, חברות וריחות. כך נימנע מאחסון של חומרים למשך זמן, חצאי בקבוקים שנערמים ופסולת רעילה תחת קורת גג ביתנו.

חשוב לזכור להשתמש בחומרים ביעילות תוך הרחקה מהישג ידם של הקטנטנים, להצטייד בנעליים לא מחליקות, כפפות ואביזרי עזר קלים, נוחים ויעילים לשימוש על מנת להקל על עבודתנו הפיזית.

בואו נגיע לסדר ב-סדר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר