וולנטיין דיי 2020 של יין – לשתות בשניים

כּוֹס נִשָּׂא רֵעִים, כּוֹס יַיִן, הֵן כּוֹחֵנוּ רַב עֲדַיִן. לִכְבוֹד יֵינִי וּבַת עֵינִי, יָרִים כָּל אִישׁ כּוֹסוֹ מִיָּד (שיר יין, נוסח עברי יוסף אחאי)
את ולנטיינ'ס דיי חוגגים בכל העולם ב-14 בפברואר כיום האהבה הבינלאומי. לנו יש ט"ו באב, אבל למה לא לחגוג פעמיים בשנה ולשתות יין, שמפניה או אלכוהול אחר כדי לחמם את האווירה ולהגדיל ולו במעט את צריכת היין בישראל? וגם מקומות מיוחדים לשתות בהם יין בשניים. חג שמח ולחיים

בית השמפניה Mumm מציג: G.H. Mumm Le Rose  

בית השמפניה Mumm מציג לרגל יום האהבה הבינלאומי את שמפניית הדגל שלו בגרסת רוזה, בלנד עם נוכחותם ואופיים הפירותי של ענבי הפינו נואר – 60%, בשילוב עם הפינו מונייה – 18%, והשרדונה – 22%, שיחד יוצרים שמפנייה תוססת ומרעננת. הצבע ורדרד, ניחוח עשיר של  פירות יער ואשכולית וורודה עם ארומות מעודנות של קרמל ווניל. טעמים רעננים של פירות יער עם סיומת אלגנטית עדינה ורעננה. המחיר 270 ₪

 יקב קסטל מציע מארז זוגי של סדרת היינות LaVie  

רגע לפני וולנטיינ'ס דיי ביום שישי 14 בפברואר, יקב קסטל בבעלות משפחת בן-זקן משיק מארז זוגי של יינות מסדרת LaVie ("לה וי") – עם היין האדום LaVie Rouge מבציר 2018  – בלנד פירותי ומאוזן של הזנים הבורדולזים הקלאסיים קברנה סוביניון, מרלו ופטי וורדו. לדברי היקב: יין רענן בעל גוף וסיומת עשירה. שלאחר תסיסה ושהייה קצרה בחביות, שהה במשך  כשנה במכלי בטון. היין הלבן במארז הוא LaVie Blanc מבציר 2019 – בלנד של ענבי סוביניון בלאן, שרדונה ו-ויונייה. לדברי היקב:  צבעו זהוב עדין, יין רענן בעל גוף וסיומת עשירה.  ניחוח פירותי, עם גוון טרופי ורעננות לימונית. מחיר המארז 150 ₪.

מהיקב של בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי: רוזה מיראבל סטודיו

מה יותר רומנטי בוולנטיין מאשר לשתות יין רוזה בבקבוק אלגנטי ומעוצב שמיוצר בפרובנס שבצרפת, כאשר בעליו של היקב הם לא פחות מבראד פיט ואנג'לינה ג'ולי? הם קנו את שאטו מיראבל בשנת 2012, וחברו למשפחת ייננים ותיקה – משפחת פרין שבבעלותה יקב שאטו דה בוקסטל. לדברי המשווקים: סטודיו – היין החדש מבית מיראבל אשר מופץ בארץ על ידי חברת "שקד", הוא יין רוזה יבש מהנה, בעל אופי צרפתי קלאסי מעודן, רעננות וניחוחות פרי עדינים לצד מורכבות. יין בסגנון ים תיכוני, עשוי מענבי סינסו, גרנאש, סירה, רולה וטיבורן. מיוצר בסחיטה ישירה כדי לשמור על הרעננות והעידון של היין. חלק מהיין תסס במכלי נירוסטה וחלקו האחר במכלי בטון המאפשרים מגע רב עם משקעי השמרים. המחיר 95 ₪.

יקב 1848 מציע יין מתאים ליום הרומנטי: For Two – Special Occasion

לקראת ולנטיין דיי שיחול ב- 14.2 מציע יקב 1848 יין מתאים ליום המיוחד: For Two – Special Occasion  דור 6, עשוי מענבי פטיט סירה מהגליל התחתון, ופטי וורדו מהרי ירושלים. לדברי היקב: היין בגוון סגול עמוק, מלא טעמים פרחוניים ועדינים, גוף עגול ורך עם סיומת מלטפת. המחיר 99 ₪.

צילום איל קרן
צילום איל קרן

חדש מיקב כרמל: SPARKLING BUZZ רימון

יקב כרמל מרחיב את סדרת SPARKLING BUZZ עם PARKLING BUZZ רימון, שמציע אלטרנטיבה חדשה ומבעבעת של יין לחגיגות ולנטיינ'ס דיי. לפי היקב: היין במהדורה מוגבלת מיוצר מענבי מוסקט בתוספת נגיעות קלות של רכז רימון, בעל אחוז אלכוהול נמוך (7.5%). המשקה בסגנון מוסקטו ד'אסטי האיטלקי, בעל בעבוע קל ומתיקות עדינה ומאוזנת. המחיר 25 ₪.

יקב סגל משיק לרגל Valentine’s Day את רוזה מרום גליל 2018

יינות סדרת מרום גליל של יקב סגל מבית יקב ברקן, הם יינות זניים העשויים מענבי הכרמים הגליליים של היקב. לפי היקב: היין הופק מענבים שהגיעו לאיזון בכרמים נבחרים במרום הגליל העליון. היין עבר השרייה קצרה על קליפותיו על מנת לתת לו צבע ורוד בהיר ומעודן, וארומת פרי אלגנטית. היין רענן ואקספרסיבי, בעל מבנה קליל ומרענן בפה. באף ארומות פרי אדום, פרחים לבנים ופרי טרופי. המחיר 30 ₪.

חדש מיקב ברקן: איתן 2016 מסדרת אסמבלאז'

ביקב ברקן אומרים כי איתן אסמבלאז' ילווה באופן מושלם ערב בלתי נשכח שלValentine’s Day . היין משתייך לסדרת Assemblage שמציעה מבט שונה על אזורי היין של ישראל דרך בלנדים הממזגים מספר זנים לביטוי שמייצג את אופיו של אזור גידול מסוים. דבר היקב: הרכב הזנים הוא מרלו (35%), שיראז (25%), קברנה סוביניון (22%), פטי וורדו  (18%), מכרמים בקריית ענבים ובית נקופה. צבע היין בורדו עמוק עם שוליים סגלגלים. ארומות שזיף שחור בשל ופירות יער טריים, בצירוף נגיעות תבלינים מתקתקים ונגיעות עץ אלון קלוי. בפה היין בעל גוף בינוני-מלא וטאנינים רכים ומאוזנים. טעם שזיפים ודובדבנים משתלב עם חמיצות רעננה וסיומת ארוכה ופירותית. המחיר 60 ₪.

לבלות עם יין

איש הענבים חוגג את חג האהבה בבית פתוח

בשנים האחרונות עלתה קרנה של פורטוגל בשוק היין העולמי. יותר ויותר ישראלים נחשפים ליינות שמציעה מדינה זו. לא מדובר כבר רק ביינות קינוח מפורטו ואדומים בשלים מהדוארו, יותר ויותר יינות מרחבי פורטוגל מתחילים להגיע לישראל, כשאלנטג'ו, דוארו, דאו ומינהו הם השמות של האזורים הבולטים, עם מגוון זנים: טוריגה נסיונאל, טינטה רוריז, סרסיאל, טורנטז, ביקל, ואלבריניו. אתם מוזמנים לטעימה של החל מ"יינות ירוקים" פשוטים (וינו-ורדה) עד לצמרת יינות הקינוח מפורטו. האירוע יתקיים ביום שישי וולנטיין די 14.2.2020. שעות 10:00-16:00, בית איש הענבים ברחוב בעל הטורים 12 ביפו. מחיר השתתפות ברכישה מוקדמת: 100 ₪. מחיר השתתפות ברכישה במקום: 125 ₪. רכישה כאן.

איש הענבים – 5180533 – 03
צילום דוד סילברמן dpsimages

צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב דלתון חוגג את חג האהבה עם זוגות שיגיעו ליקב

לכבוד הוולנטיין אשר יחול ב-14 לפברואר, מציע יקב דלתון השוכן בגליל העליון פעילות בימים חמישי ושישי (13 ו-14 בפברואר): בילוי רומנטי ייחודי לאוהבים במרכז המבקרים. לפי היקב: הזוגות שיגיעו למרכז המבקרים ייהנו מאווירה חמה ורומנטית על רקע נופו המרהיב של הגליל. חווית האירוח במרכז כוללת פלטת גבינות זוגית איכותית ושתי כוסות יין שונות לבחירה: מוסקטו מתקתק מסדרת כנען, ורוזה מרענן מסדרת אסטייט. המחיר: 60 שקלים לאדם. הזוגות יקנחו עם כוס יין חם שהותאם לאירוע, ויחולק ללא עלות נוספת לזוגות. עוד: סיורים עם צוות מדריכים מקצועי והצצה לתהליך ייצור היינות ביקב. הסיורים בתיאום מראש בלבד: 04-9527107.

חוגגים אהבה בטייסטינג רום

בבר הטייסטינג רום, מרתף היין המעוצב בשרונה, חוגגים את הוולנטיין למשך שבוע שלם עם מיטב היינות מהארץ ומחו"ל, יין הבית טייסטינג רום 2013 ב- 99 ₪ לבקבוק, מוזיקה שתנעים את האווירה, ומגוון מנות מיוחדות שיוגשו לצד התפריט המוכר של השף אוראל קמחי. 2-13.2.2020 החל מ- 17:00, רח' אליעזר קפלן 36, שרונה תל-אביב, להזמנת מקום 03-5333213.

צילום דניאל לילה
צילום דניאל לילה

סוף שבוע רומנטי בפטריקס פ"ת עם יין וקינוח חגיגי  

פטריקס (PATRICK'S) פתח תקווה מזמין אתכם לכבוד יום האהבה לסופ"ש רומנטי במיוחד עם קינוח שוקולד לצד שתי כוסות יין לבחירה במחיר של 89 ₪ (בימים חמישי 13.2 ומוצ"ש 15.2.20). תוכלו ליהנות כאן מלא פחות מאשר 26  סוגי בירה מהחבית, עוד מבחר גדול של אלכוהול איכותי, כשלצידו תפריט פיוז'ן המשלב מאכלים מהמטבח האירופאי לצד מאכלים מהמטבח המזרח-תיכוני. כשר. כדאי להזמין מקומות מראש.

Patrick’s- Irish Pub & Fine Kitchen – תוצרת הארץ 4 ‏פתח תקווה, 03-5277070

צילום אנטולי מיכאלו
צילום אנטולי מיכאלו

וולנטיינ'ס בוויסקי בר מוזיאון בשרונה

בוויסקי בר מוזיאון בשרונה, יחגגו את הוולנטיין באווירה רומנטית במיוחד למשך שבוע שלם, החל מיום חמישי 13.2.2020 עד 19.2.2020, עם מנות ספיישל רומנטיות, וויסקי משובח וקוקטיילים חגיגיים. לדוגמא: קוקטייל Strawberry Jam – קוקטייל פירותי שמשלב וויסקי, תות, ליים ובזיליקום – 48 ₪. להשלמת האווירה הרומנטית יתנגנו ברקע שירי אהבה ברוח הוולנטיין. בנוסף, יוכלו האורחים ליהנות בתום הארוחה מסיור מודרך רומנטי במיוחד במנהרה הטמפלרית הסמוכה למקום.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר