מאפה גבינות צאן וירקות מפרובנס

לבצק150 גרם מרגרינה "עץ הזית בריאות מהטבע" לאפייה בטעם חמאה קרה וחתוכה לקוביות2 כוסות קמח1/2 כפית מלח1 ביצה2 – 1 כפות מים קריםלמליתשמן "קנולה אקטיב" לטיגון חצי עמוק2 חצילים קלופים וחתוכים לרצועות4 זוקיני בינוניים חתוכים לרצועות4 פלפלים אדומים קלויים וקלופיםמלח, פלפל שחור גרוס1 גליל גבינת פרומעז פרוסה או גבינת סנט מור פרוסה1/2 כוס זיתים שחורים מגולענים וקצוצים1/2 כוס עגבניות מיובשות שרויות בשמן וקצוצות150 גרם גבינת קשקבל מגוררת1/2 כוס עשבי תיבול קצוצים ( ריחן, טימין, אורגנו )1/2 1 מכלים שמנת מתוקה3 ביצים2 כפות קמחתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ מתפרקת משומנת היטב10 מנותאופן ההכנהשמים במעבד מזון המצויד בלהב פלדה, קמח, חמאה ומלח ומעבדים לתערובת פירורית. מוסיפים את הביצה ומעבדים מספר שניות לקבלת כדור בצק אחיד. אם יש צורך מוסיפים מים קרים. עוטפים את הבצק בניילון ניצמד ומקררים שעתיים.מרדדים את הבצק בין שני דפי אפייה מקומחים או על משטח עבודה מקומח לעלה עגול בקוטר 28 ס"מ. מעבירים את הבצק לתבנית ומהדקים לתחתית התבנית ולדפנות. מקררים שעה.מטגנים את החצילים והזוקיני, כל ירק בנפרד, עד שיזהיבו. מניחים על נייר סופג לספיגת עודף השמן, מחליפים את הנייר הסופג לפחות פעמיים. חותכים את הפלפלים הקלופים לרצועות ומיבשים על נייר סופג. מחממים תנור לחום בינוני גבוה (190 צ.)מסדרים בתבנית על הבצק את החצילים, הזוקיני והפלפלים ומתבלים במלח ובפלפל. פורסים את גבינת הפרומעז ומסדרים מעל הירקות. זורים מעל זיתים, עגבניות קצוצות ועשבי תיבול. מפזרים את גבינת הקשקבל.שמים בקערה את השמנת המתוקה, הביצים והקמח. מתבלים במלח ובפלפל, טורפים לבלילה אחידה, יוצקים לתבנית ואופים כ- 45 דקות עד שהמאפה מזהיב. מוציאים מהתנור ממתינים 30 דקות. פורסים ומגישים.

לבצק
150 גרם מרגרינה "עץ הזית בריאות מהטבע" לאפייה בטעם חמאה קרה וחתוכה לקוביות
2 כוסות קמח
1/2 כפית מלח
1 ביצה
2 – 1 כפות מים קרים

למלית
שמן "קנולה אקטיב" לטיגון חצי עמוק
2 חצילים קלופים וחתוכים לרצועות
4 זוקיני בינוניים חתוכים לרצועות
4 פלפלים אדומים קלויים וקלופים
מלח, פלפל שחור גרוס
1 גליל גבינת פרומעז פרוסה או גבינת סנט מור פרוסה
1/2 כוס זיתים שחורים מגולענים וקצוצים
1/2 כוס עגבניות מיובשות שרויות בשמן וקצוצות
150 גרם גבינת קשקבל מגוררת
1/2 כוס עשבי תיבול קצוצים ( ריחן, טימין, אורגנו )
1/2 1 מכלים שמנת מתוקה
3 ביצים
2 כפות קמח
תבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ מתפרקת משומנת היטב
10 מנות

אופן ההכנה
שמים במעבד מזון המצויד בלהב פלדה, קמח, חמאה ומלח ומעבדים לתערובת פירורית.

מוסיפים את הביצה ומעבדים מספר שניות לקבלת כדור בצק אחיד. אם יש צורך מוסיפים מים קרים. עוטפים את הבצק בניילון ניצמד ומקררים שעתיים.

מרדדים את הבצק בין שני דפי אפייה מקומחים או על משטח עבודה מקומח לעלה עגול בקוטר 28 ס"מ. מעבירים את הבצק לתבנית ומהדקים לתחתית התבנית ולדפנות. מקררים שעה.

מטגנים את החצילים והזוקיני, כל ירק בנפרד, עד שיזהיבו. מניחים על נייר סופג לספיגת עודף השמן, מחליפים את הנייר הסופג לפחות פעמיים. חותכים את הפלפלים הקלופים לרצועות ומיבשים על נייר סופג. מחממים תנור לחום בינוני גבוה (190 צ.)

מסדרים בתבנית על הבצק את החצילים, הזוקיני והפלפלים ומתבלים במלח ובפלפל. פורסים את גבינת הפרומעז ומסדרים מעל הירקות. זורים מעל זיתים, עגבניות קצוצות ועשבי תיבול. מפזרים את גבינת הקשקבל.

שמים בקערה את השמנת המתוקה, הביצים והקמח. מתבלים במלח ובפלפל, טורפים לבלילה אחידה, יוצקים לתבנית ואופים כ- 45 דקות עד שהמאפה מזהיב. מוציאים מהתנור ממתינים 30 דקות. פורסים ומגישים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר