מדיה מעורבת – ספר חדש של אוצרת האמנות קרן בר-גיל

היצירה של שף ניר צוק - ורסצ'ה אל דנטה
אוצרת האמנות קרן בר-גיל החליטה לחבר בין שני מושאי התשוקה שלה – אוכל ואמנות, ומשיקה ספר ראשון מסוגו שמפגיש בין אושיות קולינריות שהתבקשו להכין מנה בהשראת יצירת אמנות, לבין אמנים שגוף עבודתם עוסק באוכל

 במהלך עבודתה כאוצרת אמנות החלה קרן בר-גיל להתעניין ולחקור יצירות אמנות שעוסקות באוכל, ונחשפה לשפים ולאנשי מטבח שפעולת הכנת האוכל אצלם היא בבחינת מעשה אמנות. בר-גיל באה מרקע של אוכל – משפחתה הקימה בארץ את חברת בייגל את בייגל. בספר 'מדיה מעורבת' מחברת בר-גיל בין מנות של 25 שפים בולטים, ביניהם ניר צוק, ננה שרייר, שי-לי ליפא, השוקולטיירית ננסי פומגרין, מוטי טיטמן (מלגו ומלבר), רותם ליברזון, יוסי אלעד (מחנה יהודה),  לבין 25 אמנים מהשורה הראשונה, שגוף עבודתם עוסק באוכל.

היצירה של ננה שרייר
היצירה של ננה שרייר

במהלך העבודה על הספר "מדיה מעורבת" (טכניקה באמנות שמציינת שימוש בכמה חומרים), מצאה בר-גיל שתשוקה היא מה שמניע את העוסקים בשני התחומים. רוב האמנים, כמו רוב השפים, יעידו שהם לא בחרו בעיסוק הזה אלא הוא שבחר בהם. גם אמנים וגם שפים עוסקים בשאלות של משמעות, מסר, חומר, צריכה, איפוק, שפע, ובמתח בין השאיפה לרצות את הצופה או הטועם אל מול האגו של היוצר – בין אם בסטודיו או במטבח.

סלט פולוק של אורלי פלאי-ברונשטיין
סלט פולוק של אורלי פלאי-ברונשטיין

הצילומים לספר לא נעשו בדרך הרגילה. כל המנות הוכנו במטבח של קרן, צולמו ואחר כך נאכלו. דבר לא הושלך לפח. השפים גם התבקשו להימנע מבשר. השפים והאמנים הגיעו למטבח של בר-גיל, התקינו בו את המנה או היצירה, וקיבלו השראה אלה מאלה. הספר מעוצב כמו ספר מתכונים "רגיל" ומשלב מתכונים להכנת המנות או יצירות האמנות, ומזמין את הקוראים לצלול לתוך עולם היוצרים.

היצירה של רותם ליברזון - ממולצאי נשאט
היצירה של רותם ליברזון – ממולצאי נשאט

הספר "מדיה מעורבת" יושק באירוע פתוח לקהל הרחב בתאריך 7.6.18 בשעה 20:00 ב- Villa DaDa – רח' המאבק 9, רמת השרון. באירוע יוזמן הקהל להתרשם ממיצבי אמנות ולטעום מהמנות של השפים. המיצב יוצג במקום עד סוף יוני – הכניסה חופשית. להזמנת הספר: [email protected], ולאחר ההשקה גם בחנויות הספרים המובחרות. המחיר 180 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר