מיאזאקי – דוכן אוכל מהסרטים בשוק צפון

השף יובל בן נריה לקרוא לדוכן האוכל האיכותי שפתח לפני כשנתיים וחצי בשוק צפון בתל אביב מיאזאקי. השירות כאן מהיר ונעים. צילום איריס לוי
התפריט במיאזאקי מאוד מוקפד ומצומצם. יש גם מנה סודית שלא מופיעה בתפריט עליה מספרים רק לחברים. התפריט מחולק לשניים: ראמן והמבורגרים ויש גם כל מיני קטנים ליד

שמעתם על מיאזאקי? הייאו מיאזאקי הוא במאי סרטים יפני, אנימטור ותסריטאי מוערך, הנחשב לאחד הבמאים הגדולים ביותר ביפן. על שמו בחר השף יובל בן נריה לקרוא לדוכן האוכל האיכותי שפתח לפני כשנתיים וחצי בשוק צפון בתל אביב. כמו בכל המסעדות של בן נריה גם כאן אלוהים נמצא בדברים הקטנים. הדוכן עוצב בדיוק רב על ידי האדריכלים פיצו קדם וסיגל ברנוביץ, ומושך את עיניו של כל מי שעובר במתחם.

שוק צפון – טוב לאכול כאן. צילום איריס לוי
שוק צפון – טוב לאכול כאן. צילום איריס לוי

הקו היפני בולט למרחוק, השלט נראה כאילו קופל מנייר משולשים מדויקים – נראה כמשטח אוריגמי גדול. הכיסאות, שעוצבו גם הם בסגנון דומה, מתכתבים באופן מושלם עם המשטח העליון של המקום ברוח אוריגמי יפהפה. המטבח גדול ופתוח, ובו עומד גריל הרובטה היפני, שנבנה במיוחד עבור המסעדה בלונדון, המטבח פועל בשקט מקצועי, ועל שתי נקודות הבישול שולטים ביד רמה שני שפים שהגיעו מסין לאחר חיפוש והכשרה מעמיקה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

יובל בן נריה הוא שף מוכר ומוערך מאוד בזכות שתי המסעדות המוצלחות שלו – טאיזו ויא-פאן. לכן היה ברור שגם מיאזאקי תהיה טובה, חגיגה קולינרית אסייתית, ואכן כך היה. התפריט כאן מאוד מוקפד ומצומצם – ויש גם מנה סודית שלא מופיעה בתפריט, עליה מספרים רק לחברים (אגלה לכם  גם בהמשך). התפריט מחולק לשניים: ראמן והמבורגרים, ויש גם כל מיני קטנים ליד.

גריל רובטה היפני. צילום איריס לוי
גריל רובטה היפני. צילום איריס לוי

בן נריה מגיש חמש מנות ראמן שונות (אחת מהן צמחונית-טבעונית). כדי להכין ראמן ראוי כמו זה ביפן, יש להכין את ציר המרק שמבושל שעות מעצמות של חזיר. בן נריה מכין את הציר העשיר מכנפי עוף עשירות בטעמים, שעברו צלייה על הגריל שמוסיף למנה טעם מעושן עדין. הראמן הצמחוני-טבעוני מוכן בציר שונה, עשוי מתערובת של פטריות ואצות למיניהן, המדגישות את טעם האוממי של המנה. כל מנת ראמן מוגשת עם שיפוד פטריות, טופו או פרגית לבחירה.

ראמן טאבאסאקי עם שיפוד פרגית. צילום איריס לוי
ראמן טאבאסאקי עם שיפוד פרגית. צילום איריס לוי

מציר המרק העשיר שמתבשל שעות, ומסמיך בעוד טעמיו מתחזקים, מכינים טאבאסאקי – עם אטריות חיטה, בוניטו, ביצה כבושה באפר, מחית פול, תרד טורקי, בצל ירוק ושמן שום שחור. מה שעושה את המנה למיוחדת וטעימה, היא התוספת המפתיעה של מעט טחינה עם צ'ילי ירוק ולימון, שמקפיצים את הביס ועושים את החיבור לטעם הישראלי האהוב עלינו כל כך. מאוד אהבנו את הראמן – טעמו משובח ומראהו חגיגה לעיניים. התוספת של שיפוד הפרגית טובה, והיא תחליף מצוין לנתח החזיר שמקובל להגישו במנה זו ביפן. יש גם ספייסי מיסו, בו מככבים גם מיסו ומחית צ'ילי אדום , אותו לא טעמנו אך נראה מזמין במיוחד.

ראמן צמחוני עם שיפוד טופו ופטריות. צילום איריס לוי
ראמן צמחוני עם שיפוד טופו ופטריות. צילום איריס לוי

לצדנו ישבו זוג שהזמינו את המנה הצמחונית, שגם כן הגיעה ריחנית במיוחד, עם שיפוד של טופו ופטריות (המנה הטבעונית דומה, רק מגיעה ללא הביצה כמובן). את הראמן חלקנו בינינו, כדי להשאיר מקום להמבורגר – ובצדק, כי גם הוא היה מצוין. ההמבורגרים של בן נריה עשו עלייה מיפן, וממש לא שכחו את ארץ המקור. הם מוגשים בשתי צורות; האחת כמו המבורגר "סטנדרטי " בתוך  לחמנייה,  והשנייה עם אטריות ראמן בתוך עלה חסה גדול.

היקיבורגר. צילום איריס לוי
היקיבורגר. צילום איריס לוי

היקיבורגר מוגש עם לחמניית חלב רכה מאוד, העוברת על הגריל צלייה קצרה שנותנת לה מעטה קריספי, ובתוכה המבורגר יפני עסיסי עם טבעות בצל סגול, חמוצי קימצ'י, רוטב ברביקיו ומיונז יפני (52 ₪). לצד ההמבורגר הזמנו גם צ'יפס אוממי (16 ₪), בהמלצתו של דורון הנחמד – צ'יפס שמטוגן פעמיים כמו שצריך, עם תוספת מלח, קארי, ומעל פירורי אצות שנותנים לצ'יפס "אסייתיות" מיוחדת.

ספייסי מיסובורגר. צילום איריס לוי
ספייסי מיסובורגר. צילום איריס לוי

הספייסי מיסובורגר (58 ₪) הגיע בצלחת מרק גדולה, עם אטריות ראמן עבות ברוטב מיסו חרפרף מצוין, לצד ביצה רכה מטוגנת (סטארט-אפ טעים) בעלה של חסה. למרות ההרגל שלנו לאכול המבורגר בביס ולא עם צ'ופסטיק, או רחמנא ליצלן למאותגרים עם מזלג וסכין, כל הרכיבים התחברו יפה מאוד למנה טעימה מאוד ומנחמת.

תירס צלוי. צילום איריס לוי
תירס צלוי. צילום איריס לוי

עם האוכל שתינו בירות אסייתיות – שתי תאילנדיות ושתיים פרייבט לייבל של קבוצת טאיזו, המיוצרות על ידי מבשלת אלכסנדר. בין המנות טעמנו גם את התירס הצלוי בחמאת מיסו וגבינה כחולה (18 ₪), שהיה טעים ועסיסי מאוד. השילוב של הגבינה הכחולה עם החמאה והעישון של הגריל עושה את העניין.

הבירות של מיאזאקי. צילום איריס לוי
הבירות של מיאזאקי. צילום איריס לוי

בעניין הסוד השמור: במיאזאקי מכינים בכל ימות השבוע (א-ה) סלט נוסף, שהוא להיט שנגמר כשעתיים אחרי שמכינים אותו. זהו סלט צ׳יראשי – סושי מפורק שדומה לו מוגש גם ביא-פאן. הסלט מכיל אורז, קוביות סלמון, אבוקדו  ביצה ועוד. סלט זה הפך כבר לשם דבר בין ההיי-טקיסטים שעובדים ברמת החייל, המגיעים מדי יום ליהנות ממנו.

מיאזאקי פתוחה בימים א – ה 11:00- 22:00 וביום ו 12:00 – 16:00. ניתן לאכול על הבר במקום, או לקחת מגש ולשבת בכל אחד מהחללים של שוק צפון. כמובן אפשר לקחת מנות ארוזות הביתה או למשרד, ויש גם משלוחים.

מיאזאקי – שוק צפון, ראול ולנברג 20 רמת החייל תל אביב. 03-8009999

הכותבת היא איריס לוי קולינריה עילית במיטבה. 054-4944205 וגם בפייסבוק

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר