מיזם נשים מבשלות בפרויקט סיורי לילות רמדאן בעכו העתיקה

חברות מיזם נשים מבשלות תושבות עכו, מציעות מסע לילי אל המנהגים והטעמים הנלווים אל חודש הרמדאן. התקופה החשובה ביותר בשנה בתרבות האיסלם, עם סעודת האיפטאר שהשוברת את הצום, היציאה אל הרחובות עד השעות הקטנות של הלילה, קינוחים ומתוקים מיוחדים, ושווקים עמוסי מבקרים שנפתחים עם רדת הערב ומושכים מבקרים רבים.

צילום ענת גיא
צילום ענת גיא

המיזם, שחרט על דגלו קידום פרויקטים להעצמת נשים ופיתוח הפריפריה על בסיס קולינרי-תרבותי, מציע סיורים אותם ילוו נשות קבוצת עכו בשיתוף מורה הדרך אנדרו עבדו. משתתפי הסיורים יצאו לתצפית על עכו, עם הסברים על מנהגי החודש, ביקור במסגד אל ג'זאר תוך הסבר על תפילות הרמדאן. הביקור יכלול סיור בסמטאות והרחבה על החיבור בין שלוש הדתות בעיר, טעימות ממתקים וקינוחי החודש המסורתיים בקונדיטוריית קשאש, ביקור בח'אן אל שווארדה – שם מתרכזות משפחות רבות לציפייה בסדרות טלוויזיה מיוחדות שמושקות במיוחד לרמדאן, ולסיום ארוחה אותנטית וסיפורי רמדאן בביתו של תושב עכו המציג אוסף של כלי הגשה ובישול ממגוון דתות.

נשים מבשלות עכו – ההשתתפות ברישום מראש בלבד. המחיר 165 ₪ למשתתף. הסיורים מתקיימים מדי ערב בחודש הרמדאן עד 13.6.18. לרישום: 073-7826180

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר