מיכאל (מימי) בן יוסף: זוכה פרס מפעל חיים טרהוינו 2015

"כל החיים שלי היה לי מזל" – כך בקצרה סיכם מיכאל (מימי) בן יוסף, שזכה בפרס מפעל חיים באירוע הגאלה במלון רמדה נתניה, שחתם את תחרות טרהוינו 2015, בארגון איש הענבים בראשותו של חיים גן

"כל החיים שלי היה לי מזל" – כך בקצרה סיכם מיכאל (מימי) בן יוסף, שזכה בפרס מפעל חיים באירוע הגאלה במלון רמדה נתניה, שחתם את תחרות טרהוינו 2015, בארגון איש הענבים בראשותו של חיים גן.

 

כאשר מימי, שנולד וגדל ברומניה, היה סטודנט בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון של יאסי שברומניה, הוא עלה ארצה למעברת נחלת יהודה, ומה מאוד התגייס לחיל-האוויר (קורס 10) ושירת כטייס במשך 7 שנים. בשנת 1958 הצטרף לחברת אל-על ושימש קברניט בכיר במטוסי בואינג 747 קרוב ל- 40 שנה, וגם טייס מטוסי תובלה, כולל הרקולס באנטבה.

 

אז אכן היה לו מזל עד שלב זה בחייו, והמזל נמשך גם תוך כדי ואחרי, כי במהלך
טיסותיו הבינלאומיות הרבות, הגשים מימי בן-יוסף את חלום חייו: לבקר בכל אזורי גידול גפן היין בעולם ולהפוך לטועם יין מקצועי.

 

הוא השתתף בקורסים לטעימת יין באקדמיות הצרפתית הגרמנית והבריטית, והינו בעל תואר WINE MASTER מטעם האקדמיה הבינלאומית ליין בסן-פרנסיסקו, קליפורניה.

 

מימי, שנחשב מומחה לטעימת יינות בינלאומיים ויינות ישראל, כתב את ספר היין – ספר בסיסי ללימודי היין, ואת ספר יינות ישראל. הוא העורך המקצועי של המגזין יין וגורמה, כותב במגזין סיגאר ובאכול ושאטו, מפרסם מאמרים רבים, מלמד באוניברסיטה ובבית-הספר לתרבות היין, ומשמש יועץ וינולוגי לרשתות בתי-מלון.

 

חיים גן, איש הענבים, מפיק התחרות, אומר: "הבחירה במימי כאיש השנה הייתה הנה טבעית. מדובר באישיות שתרמה ועדיין תורמת רבות לתעשיית היין בישראל, ואני שמח שלאחר שנים בתחום, ניתנת ההזדמנות להודות לאיש הגדול הזה על כל שנות פעילויותיו. לחיי תעשיית היין הישראלית".

בכתבה על ארוחה שלי עם מימי (בתמונה כאן עם רעייתו אביבה) במסעדת יועזר בר יין לפני תשע שנים, כתבתי: "מימי בן יוסף – איש אשכולות אמיתי איתו אפשר לדבר על מטוסים (כמי שהיה טייס ראשי באל על שנים רבות, בוגר קורס טייס 10 של חיל האוויר, וטייס הרקולס במבצע אנטבה), יין (כמי שכתב ספרי יין ומכיר את כל היקבים, היינות ואנשים שמאחוריהם בארץ), אוכל ותרבות".
קראו על הארוחה עם מימי בן יוסף במסעדת יועזר

קובי קלייטמן כתב באתר איש הענבים כתבה מקיפה ומקסימה ביותר על מימי ופועלו – בחיים ובתחום היין.
כדאי מאוד לקרוא כתבה זאת.

כמי שאוהב מאוד את מימי, ולא פחות את אביבה שאיתו עשרות רבות של שנים, שמחתי לפנייתו של קובי אליי, וכך אמרתי לו:
"מימי (בתמונה כאן מימי עם אלון גונן, חבר קרוב) משלב הרבה דברים שאנשים רבים היו מתקנאים בהם אלמלא הם היו במימי. במימי לא מקנאים כי אנשים פשוט יודעים שלא יכולים להגיע לרמת הידע שלו בתחומי יין, אוכל, דברים טובים של החיים. זאת כמובן מעבר לידע שלו בתחומים שכמעט אף אחד מאיתנו לא שולט בהם – טיסה והובלה של מיליוני נוסעים במשך השנים במטוסי אל על כקפטן הראשי של אל על.
בזמן שרבים אחרים הלכו לחנויות ולבתי קזינו, מימי הרחיב והעמיק את הידע שלו בתחומי היין והאלכוהול. מה שיפה זה שמימי לרגע אחד לא היסס ולא מהסס לחלוק מהידע שלו עם כל מי שרק רוצה לשמוע ממנו וללמוד ממנו. הוא כתב וכותב עד היום באכול ושאטו. הוא יוזם את הכתבות וזה תמיד תענוג גדול לקבל את הדברים. העריכה היא גם כן תענוג גדול כי בעריכה העורך חייב לקרוא את החומר וליהנות ממנו. לפעמים צריך ללטש את העברית של מימי (צריך לזכור שנולד ברומניה), אבל התוכן תמיד מרשים ואפילו מדהים.

דבר נוסף שחשוב לציין על מימי זה שהוא בן אדם פתוח וחם, שחולק את הידע שלו וגם תמיד מוכיח ומפגין את המשפחתיות שלו. הכי חשוב לציין, אין מימי בלי אביבה אשתו, שהם שילוב ומיזוג בין הבחור הצעיר שעלה מרומניה לבין הירושלמית הס"ט ועם כל המשפחה. כיף לראות את זה".

 

 

יוסי בן אודיס, סומלייה ובעלים של מסעדת טרקלין, הגיב לכתבה:

אני כילד ינקתי כל מילה בשקיקה ממה שמימי כתב. הדרך שלי להתחבר לתעשית היין מחצור הגלילית, הייתה בכל תקופת ילדותי ובגרותי לקרוא ולשנן כל אות וכל מילה של הספר שלו שהיה מונח בתיק בית הספר שלי (מבלי שהמורים שלי בתיכון יגלו זאת). כל תקופת הנערות שלי ראיתי בו מודל לחיקוי בדרכי כסומלייה – אכן מגיע לו על חינוך קידום וחזון של אדם יקר – גם אני מצדיע לפועלו והשפעתו על התחום.

 

גלית שמשוני הגיבה גם היא:

מימי. בזכותך אני מאמינה ביכולות שלי לטעום להריח ולדעת יין…. גאווה גדולה לשבת לצידך בטעימות היין של אכול ושאטו.

 

דני רובין כתב בפורטל 'על היין' שלו:

כבוד גדול נפל בחלקו של עיתונאי היין הוותיק ידידי מימי בן יוסף, עת הוענק לו התואר של יקיר התעשייה פרס "מפעל חיים". מימי, איש יקר, שהלוואי ואגיע לגילו ושתהיה לי הזכות להיראות כמוהו במיטבו. איש אציל אלגנטי מלומד, איש העולם הגדול שממרומי גילו וניסיונו משרה תמיד הדרה של כבוד. שאפו מימי, אתה ראוי לכל מחמאה ששפעו עלייך אמש. שתזכה לעוד שנים ארוכות וטובות ושנמשיך להיפגש באירועי יין ועיתונאים.

 

רן בירון כתב:

מעמד מרגש בטרה וינו, הערב. ידידנו קברניט כתבי היין, מיכאל (מימי) בן יוסף, מקבל תעודת הוקרה על מפעל חייו בתחום היין בארץ. כל הכבוד לאדם האהוד על כולנו.

 

 

צילומים אילנית צמח, ישראל פרקר מאתר היין הישראלי, וחבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר