'מלח הארץ' זכתה בפרס החדשנות ב- IFT Food Expo

בתמונה פרופ' ג'ון קופלנד נשיא IFT מעניק את הפרס לדוביק טל מנכ"ל 'מלח הארץ'
הזכייה עם מוצר הדגל אוממיקס (Mediterranean Umami) המיועד להפחתת נתרן במוצרי מזון תעשייתיים

חברת 'מלח הארץ' החברה זכתה בפרס החדשנות IFT17 Innovation Award  בתערוכת המזון IFT17 Food Expo של המכון לטכנולוגיית מזון בארה"ב. המוצר הזוכה הוא אוממיקס (Mediterranean Umami) המיועד להפחתת נתרן במוצרי מזון תעשייתיים, והפרס המוענק בתערוכה לחברות שהציגו חדשנות יוצאת דופן במוצרים, מרכיבים, יישומים, מכשירים, ציוד, טכנולוגיה ושירותים עבור תעשיית המזון.

אוממיקס זכה בפרס החדשנות בעקבות החלטת פאנל של שמונה שופטים מהתעשייה, האקדמיה והממשל הבינלאומי, כולם בעלי התמחות במרכיבים, פיתוח מוצרים, עיבוד ואריזה ובטיחות המזון. השופטים נימקו את הזכייה בהיותו של אוממיקס בעל חדשנות יוצאת דופן ופורצת דרך. המוצר – תמצית אומאמי עוצמתית וטבעית העשויה ממיצוי ירקות ומלח ים, מאפשר ליצרניות המזון להפחית באופן משמעותי את כמות הנתרן, ובמקביל לשפר את הטעם במוצר. צמחוני, המוצר אינו מכיל גלוטן, ללא אלרגנים ועשוי רכיבים טבעיים בלבד.

תמצית אומאמי עוצמתית וטבעית העשויה ממיצוי ירקות ומלח ים
תמצית אומאמי טבעית העשויה ממיצוי ירקות ומלח ים. צילום מלינקדין

בחברה אומרים כי האוממיקס יעיל בהפחתת נתרן במגוון מזונות מעובדים כמו בשר, מרקים ורטבים, מוצרי מאפה וארוחות מוכנות.  שימוש במוצר מאפשר ליצרניות לשדרג מוצרים קיימים או לפתח מוצרים חדשים בעלי טעם עשיר במיוחד, והוא מסייע ליצרניות מזון להשיג את ערכי הנתרן המאפשרים לתייג את מוצריהם כמופחתי-נתרן ולהתאימם למגמות התזונה העולמיות וכן לאלה החלות בארץ דוגמת הרפורמה לסימון מוצרי מזון שמוביל ומקדם משרד הבריאות . בישראל המוצר כבר נמכר לחברות מובילות בתעשיית המזון, ונמצא בניסויים אצל עשרות חברות נוספות.

במעמד  קבלת הפרס אמר דוביק טל, מנכ"ל 'מלח הארץ': "אנו גאים לקבל את פרס היוקרתי לחדשנות יוצאת הדופן שאנו מציגים בפיתוח אוממיקס. 'מלח הארץ' כחברה ישראלית וותיקה ושורשית, תמשיך להשקיע משאבים בפיתוח מוצרים חדשניים ופורצי דרך. IFT הוא הארגון עולמי המוביל לתעשיית המזון, והכרה זו מדגישה את המודעות לצורך בצמצום משמעותי של נתרן וחשיבותם של פתרונות טבעיים לתעשייה".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר