מסע של מאה צעדים

מסע של מאה צעדים הוא ספר משעשע על משפחה הודית שפותחת מסעדה בכפר צרפתי שמרני. הספר מפגיש בין תרבויות בתוספת ערך מוסף קולינרי, והניו יורק טיימס תיאר אותו כ"נער החידות ממומביי פוגש את רטטוי"

מסע של מאה צעדים
מאת ריצ'רד ק' מוראייס
מאנגלית: קטיה בנוביץ' 
הוצאת הכורסא וידיעות ספרים
המחיר 98 ₪

מסע של מאה צעדים הוא רומן עשיר וערב לחך על נער הודי צעיר במסע קולינרי רב תהפוכות.
כמי שנולד מעל מסעדתו הצנועה של סבו במומביי, חסן חאג'י חווה את העולם לראשונה באמצעות משבים משכרים של קארי דגים מתובל ומרק רגלי חזירים פיקנטי. אך כשטרגדיה פוקדת את משפחת חאג'י, היא עוזבת את הודו ויוצאת למסע סביב העולם, עד שהיא מגיעה ללומייר, עיירה קטנה באלפים הצרפתיים.

המשפחה פותחת מסעדה וכובשת את העיירה בסערה. הדבר מעורר זעם אצל השכנה השמרנית, בעלת מסעדה צרפתית ידועה – ונפתחת מערכה קולינרית מורכבת. האם יצליחו הניצים להגיע להשלמה, או שמא תסתיים המלחמה באסון?

בהוצאה לאור אומרים כי מעשייה זו מוכיחה את חשיבותו של הייעוד בחיינו באופן מקסים וכובש, והספר זכה להתייחסויות חיוביות, כמו
"יוצא מן הכלל! הרומן הטוב ביותר של עולם הבישול." – שף אנתוני בורדן
"רומן זה, שממדיו אפיים ועם זאת הוא מסופר בריאליזם נוגע ללב, הוא מחווה מדהימה לנאמנות למשפחה ולמזון, בסדר הזה." – בוק ליסט

מחבר הרומן, ריצ'רד ק' מוראייס, היה העורך הראשי של המגזין פורבס וכתב החוץ הוותיק ביותר של העיתון. כאמריקני שגדל בשווייץ, מוראייס חי רוב חייו מעבר לים וחזר לארצות הברית ב-2003. כעת הוא חי בפילדלפיה עם אישתו ובתו. מסע של מאה צעדים הוא ספרו הראשון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר