מעכשיו: תקן משודרג לשמן זית בישראל

תקן משודרג לשמן זית
התקן המשודרג כולל כלים חדשים וחשובים להבטחת איכות שמן הזית לצרכן הישראלי שיאפשרו הגברת האכיפה ומניעת זיופים

לאחר שנים של מאבק שודרג לאחרונה התקן לשמן זית בישראל. התקן המשודרג כולל כלים חדשים וחשובים להבטחת איכות שמן הזית לצרכן הישראלי, שיאפשרו הגברת האכיפה ומניעת הזיופים. חידושים משמעותיים: בדיקות מעבדה מתקדמות והכנסת נושא ההערכה החושית (אורגנולפטית) באופן רשמי, שיגדילו את האמינות הצרכנית של שמן הזית.

לדברי ד"ר עדי נעלי, ראש ענף הזית במועצת הצמחים, התקן המשודרג ייתן לצרכן בהירות, שקיפות והבחנה בין הקטגוריות השונות, ויאפשר ולבחור את שמן הזית שלו על פי  איכותו ומקורו. התקן יאפשר יבוא של שמן זית מזוכך וזול, ומצד שני יאפשר בידול ומיתוג של השמן הישראלי האיכותי.

ד"ר נעלי אומר כי גידול וייצור שמן הזית הישראלי הוא יעיל, מתקדם ואיכותי ויודע להתמודד מול תחרות הוגנת עם יבוא מסודר בהתאם לתקינה בינלאומית. כניסת התקן לתוקף מאפשרת לענף הזית במועצת הצמחים מספר חודשי התארגנות, עם השתלמויות והכשרות לדרישות התקן המשודרג, למען ההתקדמות המתמדת של הענף.

"שדרוג התקן הישראלי יעמיד לרשות הצרכן הישראלי תקן מודרני, שימנע הטעייה שהתאפשרה כאשר התקן הישראלי היה נחות מהבינלאומי, ואפשר לייבא ולשווק בישראל שמנים באיכות נמוכה כשמנים איכותיים תוך הסתרת מקורם", מוסיף ד"ר נעלי. "חשוב לציין שחתימה ואישור התקן מאפשרים לנו כעת לחתום על האמנה של ארגון השמן העולמיIOC, ולחזור להיות חברים מלאים בארגון, לאחר שהורדנו לדרגת "זמניים" בעקבות אי התאמת התקן הישראלי לתקן הבינלאומי של ה-IOC".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר