סדנת הדגמות עם השף-קונדיטור פרנק האסנוט – כשאלוף עולם מגיע לישראל

האסנוט ידוע כיוצר מקורי ומעניין המציג קונדיטוריה מודרנית וחדשנית
סדנת ההדגמה עם השף-קונדיטור פרנק האסנוט, אלוף העולם בפטיסרי ושוקולד שהגיע לראשונה לישראל, התקיימה במסגרת קורס של חמישה ימים שהתקיים בבית הספר בישולים

לאחרונה הוזמנתי להשתתף בסדנת הדגמה בבית ספר בישולים. בשבילי "בישולים, בית הספר הגבוה לקולינריה" הוא בית, והרגשתי שחזרתי הביתה. כאן עברתי את המהפך בחיי, ממנהלת שיווק ומכירות עצובה למבשלת מדופלמת מאושרת.

פרנק האסנוט (Frank Haasnoot), אלוף העולם בפטיסרי ושוקולד
פרנק האסנוט (Frank Haasnoot), אלוף העולם בפטיסרי ושוקולד. צילום איריס לוי

סדנת ההדגמה עם השף-קונדיטור ההולנדי פרנק האסנוט (Frank Haasnoot), אלוף העולם בפטיסרי ושוקולד שהגיע לראשונה לישראל, התקיימה במסגרת  קורס של חמישה ימים אותו העביר האסנוט בתחילת חודש ספטמבר, במחזורי בוקר וצהרים בהם הציג את קו המנות שלו מתחומי הטארטים ועוגות בוטיק, המאופיין בדגש על סגנון נקי, פרזנטציות מודרניות, וגימורים מדויקים.

המנות שהוצגו היו ממש פסלים דקורטיביים.
המנות שהוצגו היו ממש פסלים דקורטיביים. צילום איריס לוי

בית ספר בישולים עבר בשנה האחרונה מתיחת פנים משמעותית. כיתות הבישול והקונדיטוריה שודרגו, ונקנה ציוד חדש ועכשווי. הכול בוהק ונוצץ מניקיון. סגל המרצים הורחב ושודרג, ובנוסף נותן בית הספר מענה מצוין לבוגרים הרוצים להמשיך וללמוד, עם השתלמויות בתחומים ספציפיים בסדנאות אומן של שפים המגיעים מחו"ל.

נחשב כיום למקור השראה לקונדיטורים בכל העולם
נחשב כיום למקור השראה לקונדיטורים בכל העולם. צילום איריס לוי

אחד מאלה הוא השף-קונדיטור פרנק האסנוט, זוכה התחרות היוקרתית World Chocolate Masters 2011, ומי שנחשב כיום למקור השראה לקונדיטורים בכל העולם. הוא ידוע כיוצר מקורי ומעניין המציג קונדיטוריה מודרנית וחדשנית, ונחשב בעיני רבים לאחד הקונדיטורים היצירתיים והבולטים בעולם. הוא עבד במקומות רבים בעולם כמו הולנד, הונג קונג וטייפיי, והוא משלב טכניקות רבות בעבודתו.

 מפגש איכותי ומלמד שהתקיים באווירה נהדרת
מפגש איכותי ומלמד שהתקיים באווירה נהדרת. צילום איריס לוי

את השפעת המזרח הרחוק על יצירתו אפשר לראות בבחירת חומרי גלם ייחודים, כמו השימוש החוזר ביוזו – פרי הדר אצילי שממנו עושים מיץ בו משתמשים במטבח היפני, שימוש בג'ינג'ר  בשילוב ייחודי עם שוקולד מריר, וגם שימוש רב בפירות כמו מנדרינה ומנגו.

יצירות הפאר היו יפהפיות ובעלות טעם גן עדן
יצירות הפאר היו יפהפיות ובעלות טעם גן עדן. צילום איריס לוי

כאומן ויוצר מוכשר הציג השף האסנוט במהלך הסדנה קו מנות ייחודי ושונה מתחומי הטארטים ועוגות הבוטיק, המאופיין ביצירות אומנות גאוניות, כשהמנות שהוצגו היו ממש פסלים דקורטיביים. שלוות היצירה עם הדיוק הבלתי מתפשר מחד, וחדוות הלימוד והרצון להקנות ידע למשתתפי הסדנה מאידך, יצרו מפגש איכותי ומלמד שהתקיים באווירה נהדרת. בסוף חמשת ימי הקורס הוצגו כל יצירות הפאר שהיו יפהפיות. מיותר לומר, אבל בכל זאת אציין: הן היו בעלות טעם גן עדן.

צפו בסרטון מתוך התחרות בה זכה השף-קונדיטור האסנוט במקום הראשון

 

איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205. גם בפייסבוק

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר