סל הקניות של שחר 884: סופגניות לחנוכה 2019

את הסופגניות של אושרת סולימני תמצאו רק בחנות שלה באגמון מרקט ליד אגמון החולה. עם ציון 10 כנראה שכדאי לשלב בטיולי חנוכה. צילום סטודיו הבית לצילום יותם וגל
זה לא סוד שרבים אוהבים סופגניות, ששמן נובע מהשמן שהן סופגות בטיגון. עובדה: כבר אחרי סוכות הן צצות בקונדיטוריות למיניהן. לקראת חג החנוכה דגמנו אחדות מתוך המגוון העצום, והשנה יש לנו שתיים שזכו בציון 10 מושלם. חג שמח ולא להפריז בזלילה

Wonderland Patisserie

סטודיו הבית לצילום יותם וגל
סטודיו הבית לצילום יותם וגל

את הסופגניות של אושרת סולימני תמצאו רק בחנות שלה, הנמצאת בצפון, ליתר דיוק באגמון מרקט. חבל שכך, כי הן בין היצירתיות והטובות שטעמנו השנה. בהתאם לשם המקום, גם הסופגניות נעשו בהשראת הספר "אליס בארץ הפלאות", וכל שש הגרסאות מבוססות על בצק רך ונימוח, מהטובים שטעמנו. מה מציעים כאן? סופגניית החתול במילוי קרם לימון חמצמץ ומרמלדת פטל; סופגניית הכובען המטורף במילוי קרם פיסטוק וציפוי שוקולד לבן ושברי פיסטוק קלוי, בעיטור פרלין מוס שוקולד וגנאש פיסטוק; סופגניית אליס במילוי קרם וניל ועוגיות אוריאו ; סופגניית המלכה האדומה במילוי קרם מסקרפונה וקונפי תותים; סופגניית טיול ביער במילוי קרם שוקולד חלב וקרמל מלוח עם קראמבל קקאו; סופגניית ארנביב במילוי קרם וניל וקוקוס וציפוי שוקולד לבן-קוקוס. כמובן יש גם סופגנייה במילוי ריבה אדומה; סופגנייה במילוי ריבת חלב ועוגיית אלפחורס; וסופגנייה במילוי קרם שוקולד ובציפוי קליק שוקולד חלב. העיצובים של הסופגניות המיוחדות הם המרהיבים ביותר שראינו, וגם שילובי הטעמים מפתיעים לטובה, כמו לימון ופטל או שוקולד חלב, קראמבל קקאו וקרמל מלוח. הודות לכמות גדולה של מילויים וציפויים – ושימוש בחומרי גלם איכותיים – מתקבלות כאן סופגניות ששוות נסיעה מיוחדת לצפון במהלך החג. המחיר 6-11 שקלים. להשיג באגמון מרקט סמוך לאגמון החולה, וב-04-8377770.

ציון: 10

לחם יין

צילום דן פרץ
צילום דן פרץ

יש משהו מתעתע בסופגניות של הבייקרי השוכן ביהוד. בצד סופגניות במילוי ריבת תות או ריבת חלב, מציעים כאן סופגניות במילוי קרם שוקולד, ממרח לוטוס, ריבת אגסים ביתית, מרנג לימון; וכן סופגניות בומבוליני איטלקיות במילוי קרם פטיסייר ופירות יער. מה התעתוע? הן מצופות בכמות מכובדת של סוכר (גרגרים, לא אבקה) ונראות פשוטות יחסית. אבל כשלוקחים אותן, תברר כי הן רכות להפליא, אווריריות במידה, וטעימות במיוחד גם אם הן ריקות, והן לא. המילויים מפתיעים בכמות ובאיכות שלהם, וחרף הסלידה הבסיסית שלנו מציפוי סוכר מסוג זה, הכל ביחד משתלב היטב. המחיר 6-12 שקלים. להשיג במקום וב-03-6321793/4.

ציון: 10

טאטי

צילום דניאל לילה
צילום דניאל לילה

כאן ממשיכים לעשות את מה שהם עושים טוב ונמכר טוב – ובצדק. הכוונה לסופגניות טעימות, רכות, אווריריות בדיוק במידה הנכונה, עם מילויים בכמות מעודנת, וללא הדרמטיות המאפיינת את הסופגניות של חלק מהמתחרים, שבאה לידי ביטוי גם בשילובים וגם בעיצובים. בתפריט: מילויים של ריבת תות, קרם מסקרפונה וקפה, ריבת חלב, גאנש שוקולד וקרם אגוזי לוז, וניל והדרים, חמאת בוטנים, וכן מילוי מפתיע של טחינה ושוקולד לבן. המחיר 7-11 שקלים. להשיג בסניפי הרשת וב-03-5392500.

ציון: 9

בוטיק סנטרל

צילום טל סיון ציפורין
צילום טל סיון ציפורין

הרשת מציעה מגוון של מוצרים שמתאימים גם לחנוכה וגם לנובי גוד לציון השנה האזרחית החדשה, שרבים מיוצאי ברית המועצות לשעבר חוגגים. מה בתפריט? סופגניות הבריוש הוותיקות של הרשת איתנו, עם מילויים של ריבת תות, שוקולד אגוזים, קרם פטיסייר-וניל וריבת חלב. אלו נמכרות כבודדות, או במסגרת עוגת סופגניות במילוי קרם ריבת חלב ושמנת חמוצה עם עיטור של נשיקות מרנג צהבהבות – וריאציה מקומית לעוגת נובי גוד מסורתית. ויש גם פריזייה – עוגת תותים וקרם וניל; בוש דה נואל – רולדת מוס שוקולד בציפוי שוקולד; וקרטושקה – כדורי עוגת חלב עטופים בקקאו. הסופגניות של הרשת שומרות על האיכות הגבוהה שלהן, והחיבור שלהן לעוגה מוצלח במיוחד, בפן האסתטי ובכל הקשור לטעם. הן אווריריות, נטולות שומניות מיותרת, כמות המילויים סבירה, ושילוב הטעמים מוצלח. המחיר 8 שקלים לסופגנייה, 39-139 שקלים לשאר המוצרים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

ביסקוטי

צילום בועז לביא
צילום בועז לביא

הסופגניות נעשו השנה כאן בהשראת חטיפים. בצד סופגניות במילוי ריבה, ריבת חלב או קרם שוקולד, יש כאן סופגנייה במילוי גנאש שוקולד בלגי ובציפוי נוגט עם עיטור שברי ופל וטוויל שוקולד וופל; סופגנייה במילוי קרם חמאת בוטנים ובציפוי שוקולד לבן וקראמבל במבה; סופגנייה במילוי קרם מרנג ובציפוי שוקולד מריר, עיטור מקלות מרנג דקיקים וזילופי שוקולד; סופגנייה במילוי מוס שוקולד בלגי ובציפוי שוקולד מריר ואגוזי לוז ועיטור טוויל שוקולד קראנצ'י; וסופגנייה במילוי קרם קרמל מלוח ובציפוי נוגט וקראמבל עם שברי בייגלה. השילוב עם הבייגלה היה המוצלח מכולם, בעיקר בזכות שילוב המתיקות והמליחות ביחד, בעוד שזו עם הבמבה אכזבה מפני שטעם החטיף הידוע לא היה דומיננטי מספיק לטעמנו. כל השילובים האחרים היו טובים ובעיקר מפתיעים; והודות לבצק דחוס במידה סבירה ולא שמנוני מדי, הכל ביחד היה מספק מאוד. המחיר 5-11 שקלים. להשיג בביסקוטי וב-03-5704015/8.

ציון: 8

ארקפה

צילום ארקפה
צילום ארקפה

הסופגניות של הרשת נמכרות במילויים מגוונים, כולל ריבת תות, ריבת חלב, קוקוס, פירות יער וקרם פטיסייר שוקולד; ויש להן ציפויים, בהם פניני שוקולד לבן, מיקס פניני שוקולד, תלתלי שוקולד לבן וחלב, ציפוי גנאש שוקולד מוזהב וסוכריות, לילדים שבינינו. הסופגניות עצמן דחוסות מעט, ואם אפשר לומר את זה על סופגניות, אז קצת יותר מדי שומניות. לא במידה שמבטלת על ההנאה, אבל היו בינינו שציינו זאת. ייאמר לזכות הרשת שהמילויים בכמות טובה ועשויים טוב, והשילובים יצירתיים אבל במידה לא מוגזמת. המחיר 7-10 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

מתוקה

צילום בני גם זו לטובה
bennygamzo.com צילום: בני גם זו לטובה

שיתוף הפעולה של הרשת עם יד מרדכי, הניב סופגניות ממולאות בקונפיטורת התות הוותיקה של החברה מהדרום. אותנו זה לא הרשים: הסופגניות של מתוקה הן מהטובות בכל הקשור לרכות ולאווריריות, אבל קשה לומר שהקונפיטורה זהה באיכותה. זה מהלך שיווקי מובהק, אבל קולינרית אינו מלהיב במיוחד. בצד כל זה מציעה הרשת סופגניות טבעוניות, וכן סופגניות שנעשו בהשראת יצירות אמנות, כלומר עיצוב שנלקח מסגנון ה"קוביזם" – הסופגנייה עגולה ועליה משטח מרובע וצבעוני. למשל, סופגנייה שוקולדית מעוטרת בטורט שוקולד בציפוי קרם ג'נדויה, שברי אגוזים ומקרון שוקולד; סופגנייה במילוי קרם לימונצ'לו מעוטרת בטורט לימוני, ג'לי הדרים ותפוז מיובש; סופגנייה במילוי קרם פיסטוק מעוטרת בטורט פיסטוק ושבר שוקולד לבן מצופה פיסטוקים; סופגנייה ממולאת בקרם גנאש שוקולד לבן עם שברי עוגיות אוריאו סטייל; סופגנייה חצויה ועליה סברינה ספוגה ברום עם קצפת, קצפת דובדבן ודובדבן אמרנה; וסופגנייה במילוי קרם חלבה מעוטרת בשערות חלבה ושומשומית. מכולן, זו עם השומשום הייתה מוזרה, עם שילוב טעמים שלא מסתדר בכלל. כל השאר מיוחדות לא רק בעיצוב שלהן אלא גם בשילוב הרכיבים. לא הכל חדשני בטעמים – כבר טעמנו סופגניית פיסטוק בעבר, אבל ההקפדה על מינונים נכונים וחומרי גלם איכותיים מורגשת. המחיר 7-12 שקלים. להשיג בסניפי הרשת וב-1-700-723-723.

ציון: 8

שני

צילום יפעת כהן
צילום יפעת כהן

בצד סופגניות במילוי ריבת תות או משמש, סופגניית שוקולד וסופגניות ילדים עם דמויות במילוי שוקולד או קרם קינדר בואנו, מציעה הרשת סופגניות שהיא מגדירה כ"מיוחדות": מילוי קרם פטיסייר וציפוי שקדים מקורמלים; מילוי קרם פיסטוק וציפוי גנאש פיסטוק, קרם וניל ודובדבן אמרנה; מילוי קרם קינדר בואנו וציפוי גנאש שוקולד בלגי וכדורי שוקולד קליק; מילוי קרם פטל שוקולד וניל וציפוי גנאש שוקולד פטל עם צ'ייסר פירות יער; מילוי קרם שוקולד טובלרון וציפוי קרם שוקולד חלב ועלי מילפיי; מילוי קרם גבינת מסקרפונה וציפוי שוקולד חלב ושברי עוגיות בראוניז; ומילוי קרם ריבת חלב וציפוי ריבת חלב עוגיית אלפחורס. כל זה נשמע ונראה מדהים, אבל לא כל כך פרקטי. הבצק עצמו היה קצת דחוס ושמנוני, גם אם במידה סבירה, והמילויים נדיבים במיוחד. השילוב של הסופגנייה עם הפיסטוק, למשל, הוא אחד הטובים שטעמנו. אבל בעוד הציפוי של שקדים מוקרמלים באחת ועלי מילפיי בשניה מצטלם מעולה לאינסטגרם, בדרך לפה חלק מהציפוי נושר מעצמו, ועוד נושר אחרי שנותנים בה ביס. במילים אחרות, צריך להפעיל קצת יותר חשיבה על האכילה, ולא רק על החשיפה המצולמת. המחיר 5-11 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

פיס אוף קייק

צילום רן יסטרוב
צילום רן יסטרוב

לרוב אנחנו אוהבים מאוד את הרשת ומה שהיא מציעה, בחנוכה ובכלל. אבל הסופגניות השנה היו מעט מאכזבות: שמנוניות ודחוסות יחסית למתחרים. הן אמנם עדיין מהטובות, אבל פחות ממה שאנו מכירים ורגילים אליו. בעוד הסופגניות הטבעוניות של הרשת, בצורת דונאטס, ממשיכות לספק מענה לקהל הצרכנים הנאמן, אלו הרגילות הצטיינו בעיקר בשילובים: מילוי ובציפוי ממרח שוקולד אגוזים ומבחר קישוטים; מילוי וציפוי ריבת חלב וזילוף שוקולד לבן; מילוי ריבת חלב ועיטור של עוגיית אלפחורס וקוקוס; מילוי קרם פטיסייר, ציפוי שוקולד לבן, קצפת ועוגיית אוריאו; מילוי טופי וציפוי שוקולד לבן, בוטנים מקורמלים-פירורי אוריאו; מילוי קרם פטיסייר וציפוי של זיגוג תות ונשיקות מרנג; ומילוי של שוקולד תפוז וציפוי של זיגוג תפוז וקליפות הדרים מסוכרות. האחרונה הפתיעה לטובה בטעמים הייחודיים, וזו עם הקצפת ועוגיית האוריאו היא בדיוק מה שחובבי הז'אנר מחפשים. המחיר 5-10 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

מונייר

צילום דניאל לילה
צילום דניאל לילה

המותג השיק מגשי אירוח של סופגניות קטנות במיוחד ובמגוון טעמים, כולל כמה סופגניות מלוחות: קרם סלמון ושמנת עם טופינג שרי וקוויאר כתום; קרם גבינות מקסיקני פיקנטי עם טופינג ארטישוק, צימוק שרי ובזיליקום; וקרם זוקיני ופפטה עם טופינג זוקיני ירוק וצהוב ומקרו בזיליקום. המתוקות כוללות סופגניות במילוי ריבת תות; שוקולד אגוזי לוז בציפוי פונדט שוקולד מריר ופירורי עוגיות; קרם וניל פטיסייר בציפוי פונדט וניל; לוטוס וקינמון בציפוי פונדט קרמל ופירורי עוגיות; פטיסייר קוקוס בציפוי מנגו ופסיפלורה בתוספת ג'ל אננס ובזיליקום; ומלבי–וניל בציפוי פונדט שוקולד ורוד וסוכר גבישי. השילובים השונים נשמעים ונראים מעולה, הבעיה היא בגודל של הסופגניות – הן פינגר פוד אמיתי, כך שקשה להבחין ברכיבים המובטחים בטעם שמתקבל בפה. מה עוד שגם הבצק היה דחוס ויבש מדי. המחיר 130-290 שקלים ל-15/30 יחידות. להשיג באתר.

ציון: 6

ביגה וגרג

צילום אנטולי מיכאלו
צילום אנטולי מיכאלו

שתי הרשתות קשורות זו בזו, ולכן אנו מתייחסים אליהן ביחד. עם זאת ראוי לציין כי בעוד שבקפה גרג מציעים מספר מצומצם של סופגניות, הרי בביגה מציעים מגוון רחב יותר, כולל סופגניות מרובעות מלוחות. למשל, סופגנייה מרובעת עם סלמון מעושן וביצה עלומה, בשילוב קרם אבוקדו וגרידת לימון; סופגנייה מרובעת סביח עם פרוסות חציל, פרוסות תפו"א, פרוסות עגבניות, פטרוזיליה וביצה קשה, ומעל זיגוג טחינה ועמבה; וסופגנייה מרובעת עם פטריות מוקפצות, תרד ומוצרלה, ומעל זיגוג הולנדייז כמהין. ניסינו את העגולות, שהן זהות בשתי הרשתות. בביגה הן מוצעות במילויים של ריבת תות, אייריש קרים, וניל קרמל, פיסטוק, שוקולד בציפוי פניני שוקולד; בגרג מציעים אותן במילוי שוקולד, ריבת תות או אלפחורס. הבסיס, כאמור, אותו בסיס: סופגניות דחוסות ויבשות מדי, מהסוג שחסר לחות (אבל לא שמן); והמילויים עצמם היו בכמות מינימלית, שלא לומר מינימלית מדי. טועמת נוספת טעמה בנפרד סופגניית אוריאו של גרג ודווחה כי הבצק טעון שיפור אבל המילוי השוקולדי בפנים (קצת כמו שוקולד רוזמרי אבל לייט) היה נהדר: לא מתוק מדי, לא כבד מדי, בדיוק במידה הנכונה. הציפוי – קרם שוקולד קשיח ושברי אוריאו, נחמד מאוד אבל סטנדרטי. המחיר 7-12 שקלים לסופגניות עגולות, 39-45 שקלים למרובעות. להשיג בסניפי שתי הרשתות.

ציון: 6

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר