ספר חדש: פלפל חריף לארוחת בוקר

רומן לאוהבי ספרות יפה, לחובבי בישול ולסקרנים המתעניינים בתרבות אוכל. מחבר הספר הוא פרסם סיפורים במגזינים, ופלפל חריף לארוחת בוקר – הרומן הראשון שלו, זכה בשבחי הביקורות וכיכב ברשימות רבי המכר

פלפל חריף לארוחת בוקר

מאת ג'יי ריאן סטראדל

מאנגלית: אורלי מזור-יובל

הוצאת כנפיים וכתר ספרים

המחיר 98 ₪ 

אחרי טרגדיה המערערת את ילדותה, אווה תורוַולד מוצאת נחמה בבישול מטעמים מהמטבח של מקום הולדתה, מינסוטה. כל אחת מהמנות שהיא מבשלת מייצגת תחנה במסעה – מנערה גבוהה וגמלונית שאינה מוצאת את מקומה עד שהיא הופכת לשפית אגדית המבשלת ארוחות סודיות, יקרות להחריד ומבוקשות מאוד, שמתקיימות רק מספר פעמים בשנה.

אווה תורוולד מתייתמת מאביה השף ואמה נוטשת אותה בעודה תינוקת. היא גדלה אצל קרובי משפחה מבלי להכיר את סיפור חייה – בעבורה הזוג שמגדל אותה הם הוריה, גם לה ברור שהיא ממש לא דומה להם – העיסוק בבישול ובחיפוש המרכיבים המדוייקים ביותר לכל מנה ומנה ממלא את עולמה. הפריחה הקולינרית של אווה נפרשת על פני שמונה פרקים, וכל אחת מהמנות שהיא מבשלת מייצגת תחנה במסע שלה. כל פרק מסופר מנקודת מבט שונה – לעתים זו אווה, לעתים אנשים מהמעגל הקרוב אליה כמו אביה ובת דודתה, ולעתים אלה דמויות שנוגעות בה רק ממרחק. כל פרק במבנה המיוחד של הרומן הזה, מספר על תקופה מסוימת בחייה של הגיבורה ועל אחת ממנות האוכל הקרובות אל לבה.

פלפל חריף לארוחת בוקר הוא לא רק סיפורה הפרטי של אווה, אלא גם דיוקן גסטרונומי ותרבותי. כותב הספר צולל אל לבה של אמריקה, ולוכד את רוח הזמן, האנשים והתרבות דרך נופי המטבח המקומיים. הוא משרטט את עלייתה של תרבות האוכל במערב, ואת מקומה בקשרי משפחה ובחיי גברים ונשים, כך שהספר מעניין ומעורר מחשבה על עצמנו ועל התרבות שאנחנו חיים בה.

בספר יש גם מתכונים כמו לקדירת עוף עם אורז בר; עוגת גזר; שמן צ'ילי; מרק בצל צרפתי; מגוון סוגי חיתוכיות כמו לימון וסוכריות קרמל, ותיאורי אוכל, יין, אכילה ושתייה משולבים בכל דפיו. מעורר תיאבון.

ג'יי ריאן סטראדל חי ועובד בלוס אנג'לס. הוא גדל בהייסטינגס מיניסוטה ("אנשים צנועים עם טעם פשוט") ומצטיין ביכולתו לתאר לעומק את המערב התיכון של ארצות הברית. בצעירותו אכל במסעדות כתחליף לנסיעות בעולם, וכשעבר לקליפורניה נחשף לאנשים שקוראים את תוויות המרכיבים על אריזות המזון. הוא פרסם סיפורים במגזינים, ופלפל חריף לארוחת בוקר – הרומן הראשון שלו, זכה בשבחי הביקורות וכיכב ברשימות רבי המכר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר