סרט חדש בבתי הקולנוע: 'עם חברים כאלה…'

מה קורה בין ארבעה חברים, שני זוגות, כשהצלע החלשה לכאורה מתגלה בסופרת מצליחה. האם החברים ידעו לפרגן או שיוכיחו את הפתגם: עם חברים כאלה……
מכירים את המשפט: "מי שרודף אחר הכבוד, הכבוד בורח ממנו"? אז בסרט הזה הוא מומחש היטב, כשלאה המוכשרת אך הביישנית וחסרת הביטחון העצמי, מקבלת את הצלחתה בשוויון נפש ונראה כאילו הכול בא לה בקלות, בעוד שחברתה משקיעה אנרגיה רבה בניסיון לחקותה

אז באמת, עם חברים כאלה, מי צריך אויבים?.. סרטו החדש של דניאל כהן – 'עם חברים כאלה' (בצרפתית Le Bonheur des uns…), שעלה למסכי בתי הקולנוע ב- 24.3.22 (הפצה בישראל 'קולנוע חדש'), מציג מערכת יחסים של שני זוגות חברים, כשאחת מהנשים שנחשבת כ"הצלע החלשה" לכאורה, מתגלה כסופרת מצליחה, רחמנא ליצלן… האם החברים יידעו לפרגן, או שיוכיחו את הפתגם: עם חברים כאלה……

לאה, מארק, קארין ופרנסיס הם חברים ותיקים, הרגילים לבלות יחד, כשכל אחד מהם מוצא את מקומו בחבורה. ההרמוניה נסדקת כשלאה, הדיסקרטית שבהם, כותבת רומן שהופך לרב מכר. במקום לשמוח בשמחתה, קנאות וחשבונות מהעבר צצים אל פני השטח, וחושפים את הפן האנושי והשברירי כל כך של הרקמה האנושית. קומדיה מעוררת הזדהות ומצחיקה עד דמעות.

מכירים את המשפט: "מי שרודף אחר הכבוד, הכבוד בורח ממנו"? אז בסרט הזה הוא מומחש היטב, כשלאה המוכשרת אך הביישנית וחסרת הביטחון העצמי, מקבלת את הצלחתה בשוויון נפש ונראה כאילו הכול בא לה בקלות, בעוד שחברתה משקיעה אנרגיה רבה בניסיון לחקותה.

הסרט, אשר נוגע כמעט בכל אחד מאחר והוא עוסק בסיטואציה מוכרת, נכתב בעקבות מחזה של דניאל כהן – "האי הצף", כשמו של קינוח הממלא תפקיד חשוב בסיפור. שותף לכתיבה אוליבייה דאזא.

דניאל כהן שכתב וביים, מופיע בסרט גם כמנהל חנות הבגדים בה עובדת גיבורת הסרט לאה. זהו סרטו הרביעי, וסרטו הקודם 'השף' עם ז'אן רנו, הוצג בארץ. הוא כתב שישה תסריטים, בהם לסרטו של סטיב סוויה 'תפקיד חיי', והשתתף כשחקן בסרטים רבים.

מסביר דניאל כהן: "אני חושב שזה משהו שכולנו חווינו. ברגע שאתה לוקח על עצמך איזה פרויקט, זה גורם לתופעה אנושית מוזרה להתרחש מסביבך. אתה מגלה שחלק חשבו על אותו רעיון, חלק מגלים הערכה כלפיך, וחלק פשוט מקנאים בך ואומרים 'אני הייתי עושה את זה יותר טוב', או פשוט אומרים 'גם אני יכולתי לעשות את זה'. היוזמה וההצלחה לא משאירות אף אחד אדיש. זה נכון לגבי כל המקצועות, אבל במיוחד לגבי כתיבת ספר. כולם רוצים לכתוב ספר, לכתוב תסריט ולעשות סרט. ואם אתה נפגש עם אנשים מפורסמים, אתה מגלה שבני המשפחה שלהם אומרים שהם השתנו בעקבות ההצלחה. אבל במקרים רבים זה ממש לא ככה, לעתים הסביבה משתנה. זה מעמת אותנו עם הרגשות שלנו, שלא תמיד מונעים מאנוכיות אבל פעמים רבות מקנאה וצרות עין. מאוד סיקרן אותי לחקור את הנושא הזה, בו הצלחה פתאומית של אחד מבני החבורה משנה את המאזן לגמרי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר