סרט צרפתי חדש עם משחק שובה לב: 'אמא קטנה'

שתי הילדות הופכות חברות ומתארחות זו בביתה של זו, כך שנלי הופכת בעצם לחברה של אמא שלה כשהייתה בת גילה. צילום קלייר מטון
הסרט משלב את ההווה והעבר במשחק פינג פונג מעניין ומעורר מחשבה עם משחק נהדר ושובה לב של שתי הבנות הקטנות שהן במציאות אחיות תאומות

ב- 3.3.22, עלה על מסכי בתי הקולנוע ברחבי הארץ 'אמא קטנה', סרטה עטור השבחים והפרסים של סלין סיאמה – תסריטאית ובמאית צרפתיה ילידת 1978, שנחשבת לאחת היוצרות המיוחדות שהתגלו בעשור האחרון. סרטיה חוקרים בעדינות וברגישות את הנעורים, התבגרות ומיניות, ומוגדרים ככאלה שהופכים לחוויות עוצמתיות וסוחפות בזכות ההברקות היצירתיות שלה.

צילום קלייר מטון

סיפור הסרט: סבתא של נלי, ילדה יפהפייה בת שמונה, נפטרה. נלי מסייעת להוריה לנקות ולפנות את בית ילדותה של אמה, השוכן בתוך יער פסטורלי. היא בוחנת וחוקרת את הבית ואת היער העוטף אותו, במקום בו אמה מריון נהגה לשחק. היא שמעה רבות על בית העץ שאמה בנתה בילדותה, וזה מסקרן אותה ומפעיל את דמיונה.

צילום קלייר מטון

יום אחד אמה עוזבת את הבית, ונלי פוגשת בחורשה ילדה בת גילה – מריון, שבונה בית עץ. הן הופכות חברות ומתארחות זו בביתה של זו, כך שנלי הופכת בעצם לחברה של אמה כשהייתה בת גילה. הסרט משלב את ההווה והעבר במשחק פינג פונג מעניין ומעורר מחשבה, עם משחק נהדר ושובה לב של שתי הבנות הקטנות, שהן במציאות אחיות תאומות.

מעניין לשמוע את ההסבר מפי הבמאית סלין סיאמה: "לדמיין את עצמך במערכת יחסים עם אחד מהורייך בילדותם, זה רעיון שכל אחד יכול לשחק איתו. לחלום על הסיפור הפרטי שלך, להמציא מערכת יחסים במכונת דמיון שאין לה גבולות. ממש נהניתי לעבוד על הרעיון הזה, זה היה מרגש ומאוד משעשע. אני מקווה שהסרט מעביר את הרגשות הללו.

'אמא קטנה' מציג גישה חדשה למסע בזמן, מסע אינטימי שהנושא הוא לא העבר ולא העתיד, אלא לחלוק את הזמן עם מישהו. העריכה מקשרת בין הדמויות ומחברת ביניהן".

שחקנים: נלי – ג'וזפין סאנז, מריון – גבריאל סאנז, האם – נינה מאריס, האב – סטפן וארופן, הסבתא – מרגו בסקאל. צרפת 2021, 72 דקות, תרגום לעברית ואנגלית. הפצה בישראל רד קייפ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר