סרט קולנוע חדש: טעימה מהחיים – אוכל ויחסים בין אנשים

הבמאי מסכם: "טעימה מהחיים הוא סרט feel good, קומדיה לדייטים, סרט חברוּת”
ארתורו הוא טבח מוכשר אך נמצא כבר הרחק משיאו. יש לו בעיה לשלוט בעצביו והוא נוהג לא פעם באגרסיביות יתרה. הוא תקוע בגישה לפיה הוא טוב מדי למסעדה העלובה בה הוא מבשל

סרטו של פרנצ'סקו פלאסקי (FRANCESCO FALASCHI) שנקרא במקור QUANTO BASTA, מביא את סיפורו של ארתורו – שף מוכשר שבעקבות התנהגות אלימה נאסר, ואז משוחרר כשעליו לבצע עבודות שירות. הוא נשלח לתת שיעורי בישול לצעירים עם צרכים מיוחדים, שחיים בהדרכתה של אנה הנאה. לגווידו יש אספרגר אבל גם תאווה גדולה לבישול ולמטבח. המפגש בין שני ההפכים האלו יוצר חברות בלתי אפשרית, שתשנה לגמרי את חייו של ארתורו.  משך הסרט 92 דקות, באיטלקית עם כתוביות לעברית. החל מ- 13.6.19 בבתי קולנוע ברחבי הארץ. הפצה: חברת קולנוע חדש.

הבמאי פרנצ'סקו פלאסקי אומר: "ארתורו הוא טבח מוכשר, אך נמצא כבר הרחק משיאו. יש לו בעיה לשלוט בעצביו, והוא נוהג לא פעם באגרסיביות יתרה. הוא תקוע בגישה, לפיה הוא טוב מדי למסעדה העלובה בה הוא מבשל, ואיך זה שהוא לא מבשל במקום יותר נחשב ואופנתי. ואז הנסיבות מובילות אותו לפגוש את גווידו, נער עדין עם אספרגר, בעל רצון ללמוד בישול ולהיות טבח. ארתורו לא סובל את התיק שהופל עליו לשמש כמדריך בקורס בישול לנערים עם אוטיזם, אך הוא מזהה את תשוקתו יוצאת הדופן של גווידו. בין השניים נרקמת מערכת יחסים מיוחדת המתפתחת לידידות של ממש, מה שמשנה את הגורל של שניהם. ארתורו מתייחס לגווידו ללא מסננות. הוא דורש ממנו כמו מכל אחד אחר, אפילו שלפעמים עושה שגיאות והדרך שלו לא תמיד נכונה. אולם דווקא הדרישות של ארתורו וההתייחסות לגווידו כמו אל כולם מוציאות מגווידו את המיטב. לאספרגר של גווידו יש משמעות מטאפורית, לשני הגיבורים יש קושי להזדהות עם האחר ולהבין מוסכמות חברתיות וכללים בלתי כתובים, גם לגווידו וגם לארתורו ה"נוירוטיפיקל" (כך אוטיסטים מכנים אדם בעל יכולת חברתית נורמלית). ארתורו ביקורתי מדי מטבעו ונוטה להסתבך במחלוקות, מה שהביא אותו בסופו של דבר למסגרת של ענישה. גווידו מנסה להיראות נורמלי, ובכל זאת הוא מסתכן בהסתבכות במצבים שאליהם הוא נקלע רק כדי להשיג עבודה. לשניהם יש גם חזון קולינרי שמקרב ביניהם,  על אף שלשניהם אופי ייחודי משלהם, שלא תמיד הולך בתלם, במטבח הם יותר נצמדים למסורות, ופחות פתוחים לניסויים וחידושים".

הבמאי אומר כי הסרט הוא על ידידות לפני שהוא סרט על אוכל, אולם האוכל והבישול עומדים בחזית של כל מה שקורה בין ארתורו לגווידו. האוכל מגלה את החיבורים בין שניהם, שניהם קפדנים ועקשנים מאוד. לעיתים התמונה מתהפכת, וקשה לזהות במסע שלפנינו מיהו החניך ומיהו המלווה.

לא רק גווידו וארתורו מופיעים בסרט, יש עוד דמויות שמניעות את הסיפור, אנה, סלסו, ואפילו עמיתו ויריבו של ארתורו – דניאל. בסוף הסרט כולם יסיימו עם בחירות שלא היינו מצפים מהם, והבמאי מסכם: "טעימה מהחיים הוא סרט feel good, קומדיה לדייטים, סרט חברוּת. לא משנה באיזו הגדרה נבחר, זה קודם כל סרט שמתבסס על הדמויות שלא מפחדות לחשוף רגשות ולקבל תחושות חיוביות. כאן באה לידי ביטוי היכולת המופלאה של השחקנים שעמדו לרשותי ליצור את התחושה הזו. אני רוצה להודות להם על הביצוע שהעניקו כל אחד בתפקיד שלו, ולתרומה הנדיבה שלהם להפיח חיים בסרט".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר