עוברים דירה? כך תתכננו נכון את סידור המטבח שלכם

מטבח מסודר ומאורגן דורש פתרונות אחסון ואת המטבח מסדרים לפי הרגלי השימוש
מעבר דירה יכול להיות הזדמנות לסידור מחדש של חלל הפנים בחדר הכי חשוב בבית. החל ממוצרי החשמל ועד התאורה – הנה טיפים לארגון המטבח החדש

אנשים עוברים דירה בגלל סיבות שונות, אך רובם מציבים את איכות החיים בראש סדר העדיפויות. מלבד התאמות מסוימות בשכר הדירה או בתשלום המשכנתא, המעבר יכול גם לסמן הזדמנות לשינוי. מכל מעבר אנחנו לומדים משהו חדש, וסביר להניח שהדירה הבאה שלנו תיראה קצת אחרת. בין היתר, כדאי לנצל את המעבר על מנת להשקיע בסידור המטבח.

המטבח הוא ללא ספק החדר הכי חשוב בבית. זה המקום הראשון שאליו אנחנו נכנסים בבוקר, בו אנו מבלים זמן איכות בארוחות משותפות עם הילדים, ובו גם נארח חברים. כמובן שחשוב לתכנן את עיצוב כל חללי הבית כך שיהיו כמה שיותר נוחים, אבל מומלץ בכל זאת להקדיש תשומת לב מיוחדת למטבח.

הכל מתחיל בפתרונות אחסון

מטבח מסודר ומאורגן דורש פתרונות אחסון. לא משנה כמה ציוד, סכו"ם ומוצרי חשמל יש לכם, סביר להניח שבכל רגע נתון אתם משתמשים בכלים מעט שונים. לפיכך, מומלץ שאת שאר הציוד תאחסנו בארונות, מגירות ומדפים. כך גם תוכלו לשמור על הבטיחות במטבח עם ילדים, ולהרחיק אותם מסכינים וחפצים חדים.

את המטבח מסדרים לפי הרגלי השימוש. אם אתם מאלה שמבשלים המון אוכל ביתי על בסיס יום יומי, עדיף לתלות את הסירים הגדולים ולא להסתיר אותם בתוך החלק הפנימי של הארון. לחילופין, חובבי אפייה יצטרכו גישה מהירה לתנור ומשטח עבודה נוח לבצק. במקביל, קחו בחשבון צרכים מיוחדים כגון ארון יינות, מגירת תבלינים ומדפים לחומרי גלם יבשים.

מה צריך להיות המרחק בין הכיור למיקרוגל?

הטעות הנפוצה היא לשים את כל מכשירי החשמל שקשורים למטבח על השיש. בפועל, זה מסכן גם אתכם וגם את המכשירים, ופשוט גוזל מכם מקום יקר. בהקשר הזה, הפתרון של מעצבי הפנים הוא להוציא החוצה רק מכשירי חשמל שיש בהם שימוש יום יומי – כגון מכונת קפה, מיקרוגל וקומקום למים חמים.

עם זאת, עליכם לבדוק מה צריך להיות המרחק בין מכשירי החשמל והכיור. השתמשו בכיור בתור העוגן של המטבח, וקחו בחשבון שקשה להחליף את המיקום שלו, אלא אם רוצים להיכנס לשיפוץ מאסיבי ויקר. בנוסף, זכרו שהקרבה למים עלולה לגרום לתקלות בחלק ממכשירי החשמל, ולכן תמיד עדיף שיהיה משהו שיפריד ביניהם.

לבסוף, השקיעו כמה שקלים בהחלפת התאורה במטבח, והכניסו אליו כמה שיותר אור. במידה ואין אפשרות לעשות זאת עם חלון גדול ותאורה טבעית, ניתן להשתמש בספוטים או נברשת תאורה מרכזית. התאורה משנה את האופי של המטבח ומקלה על העבודה בו. חוץ מזה, היא יוצרת אשליה אופטית של חלל גדול גם במטבח קטן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר