עסקית בפנגיאה – עסקה טובה

בראשית הייתה פנגיאה: אם כל היבשות. דורון ורון שוחט עם השף רועי סופר ("איסט" לשעבר), החליטו להביא את בשורת הפיוז'ן הגיאולוגי-גסטרונומי לדרום אזור התעשייה של הרצליה, במסעדה בר פנגיאה שמציעה לסועדים במקום עסקה גסטרונומית כדאית ומהנה.

בראשית, טוב; לא כל כך בראשית – קצת אחרי זה, הייתה פנגיאה: אם כל היבשות, לפני שאלה הופרדו בתהליכים גיאולוגיים משני סדרי עולם. דורון ורון שוחט עם השף רועי סופר ("איסט" לשעבר), החליטו להביא את בשורת הפיוז'ן הגיאולוגי-גסטרונומי לדרום אזור התעשייה של הרצליה, במסעדה בר פנגיאה שמציעה לסועדים במקום עסקה גסטרונומית כדאית ומהנה.

אופי העיצוב וסגנון המזון פונה לקהל המבלים והסועדים באזור, שכבר ראו ואכלו הכל ורוצים לאכול טוב באווירה נעימה. התפריט של רועי סופר לוקח מאירופה ומשלב נגיעות אסייתיות ברורות ומובהקות.
על עיצוב המסעדה הופקדה קארן ראובני ששילבה עץ, מתכת, זכוכית ואבן בעיצוב תעשייתי ועם זאת חמים: צינורות מיזוג אוויר מוכספים לאורך התקרה, מראות ענק על הקיר המגדילות את המסעדה, שולחנות וכסאות נוחים, ומוזיקת רקע נעימה ג'אזית בסגנונה. במטבח הפתוח מאחורי חלון זכוכית אפשר לצפות בצוות המטבח בפעולה, תחת שרביטו של רועי סופר.

בצהרים ניתן לבחור מתוך שלושה הרכבי עסקית במחירים משתנים: 69 ₪, 79 ₪, או 89 ₪ – מנה ראשונה ומנה עיקרית, כשהקינוח מתומחר בנפרד. מחירים אלה מוציאים את פנגיאה מטווח ידם של ההיי-טקיסטים האוכלים עם תלוש או עם כרטיס חכם במסעדות האזור.

היינו שניים והלכנו על העסקית ב- 69 ₪. כחטיף קיבלנו לשולחן אפוני סויה חמימים מהם שלפנו בהנאה את הפולים. לתשומת לב: בפנגיאה אין לחם ועוגות. בצהרים תקבלו את פולי הסויה כחטיף, ובערב רקיקים דקים.
לפתיחה הזמנתי סלט עלי בייבי ברוטב וינגרט חומץ אורז ושמן בוטנים, עם קוקוס קלוי מגורד ואפונת ווסאבי פריכה – שונה מהסלטים הירוקים השגרתיים, וטעים.
בן זוגי לארוחה שיחק אותה בגדול כאשר הזמין את מרק היום: מרק קר על בסיס של מנגו ויוגורט עם יוזו (לימון יפני), צ'יפס של שרימפס ממולא בתערובת מלפפונים, קוקוס קלוי וצ'טני של פלפלים – יצירת מופת גסטרונומית במראה ובטעמים המשתלבים.
המנה העיקרית (הטובה) שלי הייתה פנינה וייאטנמית – כדור בשר בקארי ירוק, חלב קוקוס, דלעת, אורז בסמטי; ואילו בן זוגי לארוחה זלל בהנאה ספייסי נודלס: אטריות ביצים רחבות וירוקות, שרימפס, בצל ירוק, קשיו, רוטב עשבי תיבול וצ'ילי.
לא התאפקנו וביקשנו לטעום גם מהטופו בזיגוג קרמל וסויה עם פטריות שמפיניון, ירדן ושיטאקי, ובצלי שאלוט אפויים. מעדן תאווה לצמחונים ולאוהבי טופו, מאחר שסופר מוכיח כאן שבחומר גלם זה ניתן לחולל נפלאות.

בין לבין שוחחנו עם רון שוחט, בעל המסעדה יחד עם אביו דורון שוחט. רון, בן 25, עוסק במסעדנות כבר הרבה שנים (הכל יחסי), תחילה במספר מסעדות בירושלים, וכמעט שנתיים בניו יורק, ועבר כל התפקידים במסעדת טליה'ס קיצ'ן (בין 50 והשמינית). כאשר הציעו לו בעלי המסעדה לפתוח איתם מסעדה בניו יורק, אמר לו אבא דורון: בוא תעשה את זה בארץ.
לשם כך היה דרוש שף. את רועי סופר פגשו בני משפחת שוחט ב"איסט", ורון אומר שרועי היה היחיד אצלו מצא את המבוקש: טכניקות בישול צרפתיות עם מוצרים אסיאתיים, כאשר השיטה משאירה את המוצרים טריים מאוד והבישול מושפע מסין ויפן. זה גם המקור לשם פניגיאה: הרצון לעשות משהו מיוחד עם האוכל והיינות מכמה ארצות ויבשות. מאחר שפנגיאה הייתה אם כל היבשות, המסר הוא איחוד הטעמים.


דורון שוחט מאפיין את רועי השף כאוטודידקט, יצירתי, ואמן באופיו;, ובאשר לקהל: אנשי עסקים בכירים במשק, בעלי חברות היי-טק, דיירי הסביבה (הרצליה פיתוח, כפר שמריהו, רשפון, רמת אביב) ונשות הסביבה.

שירי, המלצרית החביבה והידענית המלווה את פנגיאה כמעט מתחילת הדרך, אומרת כי המנה המוזמנת ביותר היא סלט קלמרי מתפריט הערב: בייבי קלמרי בטנדורי (סלט פפאיה ירוקה, וינייגרט של ליים, עשבי תיבול ובוטנים כתושים).

וקצת על הצד העסקי:
סך ההשקעה בפתיחת המקום כ- 450,000 דולר.
הבעלים: חברת דושו בע"מ. מנהלים: דורון שוחט (מנכ"ל מרכז ההסברה הממשלתי לשעבר), רון שוחט. מנהלים בפועל: השף רועי סופר, וישראל גושן – מנהל ברים ומסעדות מנוסה.
במסעדה 90 מקומות ישיבה בתוך האולם ו- 50 מקומות ברחבה החיצונית.
צוות: כ- 30 עובדים – מנהלים,מנהלי משמרת, מלצרים, ברמנים, עובדי מטבח, ועובדי ניקיון.


פנגיאה מסעדה בר
כל יום מ- 12:00 עד אחרון הסועדים
עסקיות: ימים א'– ה', 12:00 – 17:00
ניתן לקיים בתאום מראש מפגשים עסקיים ואירועים עד 150 איש
שנקר 16 פינת החושלים (בית סופרפארם)
אזור תעשייה הרצליה פיתוח
טל.09-9562090
www.rol.co.il/sites/pangea

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר