פלנט סטיילינג – ככה צמחים מעצבים

פלנט סטיילינג (Plant Styling) או עיצוב באמצעות צמחים אינו המצאה חדשה. עם זאת יש לא מעט דברים שצריך לדעת לפני שבוחרים את הצמחים הנכונים לכל חדר ומרחב בבית שלנו

פלנט סטיילינג (Plant Styling) או עיצוב באמצעות צמחים, הוא אחד מהעקרונות הבסיסיים ביותר והחשובים ביותר בעולם עיצוב הפנים. לא מדובר פה בהמצאה חדשה – אנחנו משתמשים בצמחים לעיצוב ולתמיכה במרחבים הביתיים שלנו כבר מאות ואלפי שנים. עם זאת, בעולם עיצוב הבית יש לא מעט דברים שצריך לדעת לפני שבוחרים את הצמחים הנכונים לכל חדר ומרחב בבית שלנו. אנחנו כאן עם כמה דברים שחשוב לדעת על עיצוב הבית באמצעות צמחים.

הצומח מהווה חלק בלתי נפרד מהבית שלנו – אבל למה?

את הקשר ההיסטורי והארכאולוגי בין צמחייה לבין המקומות שבהם בני אדם בחרו להתיישב, יחסית קל להסביר. בשביל להתקיים, צמחים זקוקים למים ואור וחמצן – בדומה לבני האדם עצמם. משחר ימי האנושות התיישבו בני האדם באזורים עתירי צמחייה מסוגים שונים, וגם כשעברנו לבנות לעצמנו בתי קבע הצמחייה נכנסה איתנו לתוך אותם בתים. מבחינה פרקטית, הצמחייה מוסיפה לבית שלנו המון. תחום העיצוב באמצעות צמחים, או פלנט סטיילינג, מהווה חלק מרכזי ובלתי נפרד מכל עולם עיצוב הבית, ולא ניתן באמת לעצב בית מודרני ואטרקטיבי בלי שימוש כלשהו בצמחייה. הצמחייה מוסיפה לבית שלנו ממד של חיים ושל התחדשות, היא נותנת לנו את היכולת לשלב בין הפנים לחוץ באופן אופטימלי, ומוסיפה המון לאסתטיקה של כל מרחב. כל שנשאר לעשות הוא לדעת איך להשתמש בה נכון.

כמה רעיונות לשילוב צמחים בעיצוב הבית שלכם

צמחים גדולים למרחב גדול – הדרך הנכונה ביותר לשלב עציצים וצמחים גדולים יחסית במרחב שלכם (אנחנו מתכוונים כמובן למרחבים סגורים), היא להתאים אותם לחדר הגדול ביותר בבית. שילוב של עציצים עומדים גדולים, יחד עם עציצים תלויים שממוקמים בצורה חכמה, יכול להגדיל מאוד את הסלון מבחינה תחושתית. הצמח מעניק לחדר עומק ויוצר תחושה של מרחב פתוח, מה שיכול להפוך אפילו חדרי סלון קטנים יחסית לבעלי תחושה רחבה ונעימה יותר.

צמחים תלויים בנקודות חכמות – שימוש בצמחייה שניתן לתלות על הקיר, יכול לשוות מראה מיוחד מאוד לכל מרחב בבית. היתרון של אפשרות זו הוא ביכולת לשלב אותה גם במרחבים קטנים יחסית, כמו מטבחים  או חדרי שירותים ומקלחת. העציץ הקטן, שיכול להיות גם מסוג מטפס וליפול מטה על הקיר, משווה למרחב תחושה רעננה יותר ופחות סגורה, ומוסיף אסתטיקה גם במקומות שבהם האסתטיקה היא מותרות. כאן, דווקא מינימליזם הוא שם המשחק, ולא נרצה להעמיס צמח גדול מדי שתופס תשומת לב רבה מדי במרחב קטן מדי.

צמחייה מול מרחב פתוח – מול נקודות בבית שמהוות נקודות פתח למרחב גדול יותר, כמו חלון גדול או מרפסת, כדאי מאוד לשלב צמחייה שתרחיב את תחושת פתיחת המרחב. לא בכדי מרפסות מהוות את המוקד הפופולרי ביותר למיקום עציצים וצמחייה בבית. ברגע בו אנחנו מציבים צמח גדול במרפסת, מלבד העובדה שהוא חשוף יותר לאור והדבר מועיל לצמחים מסוגים רבים, הוא גם משתלב בנוף הטבעי הנשקף מאותה המרפסת, ויוצר תחושה של מרחב פתוח גם כשמסתכלים מתוך החדר הסגור.

פלנט סטיילינג הוא כבר לא אופציה – הוא הכרח

אי אפשר לעצב בית כיום בלי להשתמש לפחות בחלק מהאפשרויות של שילוב צמחייה בבית. פלנט סטיילינג הוא עובדה קיימת, ואת זה לא קבעו אנשי הטרנדים והאופנות – את זה קבע בראש ובראשונה הטבע האנושי והצורך שלנו בצמחייה בקרבתנו.

הגיע הזמן להחיות את הבית שלכם עם צמחייה שמתאימה בדיוק לכם. בין אם אתם משתמשים בצמחים גדולים לעיצוב הסלון, ובין אם בעציצים דקורטיביים קטנים – מה שברור הוא שהצומח יכניס לבית שלכם חיים ואסתטיקה שאין איך להתחרות איתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר