קייטרינג אלסנבאל של בדואיות בנגב מתרחב למפעל נוסף במגדל העמק

מפעל קייטרינג אלסנבאל בישוב הבדואי חורה
קייטרינג אלסנבאל הפועל ביישוב הבדואי חורה בנגב כמיזם משותף של ארגון "אג'יק – מכון הנגב" יחד עם ראש המועצה המקומית חורה, פתח מפעל נוסף במגדל העמק, שמספק אלפי מנות חמות לתלמידי בתי ספר בצפון

מפעל הקייטרינג "אלסנבאל" המוגדר כעסק חברתי, הוא מיזם משותף של ארגון "אג'יק מכון הנגב" הפועל להעצמת האוכלוסייה הבדואית בנגב, וראש המועצה המקומית בישוב הבדואי חורה, ד"ר מוחמד אלנבארי​. כל הנשים שעובדות באלסנבאל הן מהחברה הבדואית. המפעל, שמייצר מדי יום כ-8,000 מנות חמות המוגשות לארוחות הצהרים של ילדי בתי הספר בחורה וביישובים בדואיים נוספים השוכנים באזור, יכול לייצר ביום 15,000 ארוחות הכוללות בשר, אורז, ירקות מבושלים, פרי וירק.

מפעל קייטרינג אלסנבאל במגדל העמק
מפעל קייטרינג אלסנבאל במגדל העמק

בעקבות הצלחת המיזם בחורה פתחה חברת אלסנבאל מפעל נוסף במגדל העמק, המעסיק כ-20 עובדים ומספק מנות חמות לכ-2,600 ילדים בבתי ספר ביישובים יהודיים וערביים מסביב לעיר. בהתאם למבנה העסקי ולהסכם השיתוף שייסד את "אלסנבאל" – 20% מהרווחים יושקעו בפרויקטים חברתיים בחברה הבדואית הנבחרים ע"י ועדת השקעות שחברים בה נציגי העובדים; 40% לפרוייקטים קהילתיים בישוב חורה; ו-40% נוספים בפרוייקטים חברתיים של מכון אג'יק.

קמלה חוואג'רה, תושבת חורה ואם לשמונה, סגנית השף במפעל ומובילת גיבוש קבוצת הנשים שהביאה להקמת אלסנבאל, אומרת: "הייתי מובטלת וללא השכלה. במתנ"ס למדתי לבגרויות, לימודי מחשבים, תזונה ובריאות האישה. בהמשך התנדבתי באג'יק ואחר כך בקיבוץ נחל עוז, שם למדתי את העבודה. הוצאתי גם רישיון נהיגה, ואפילו קניתי רכב. התחלנו שש נשים, והכנו מדי יום 600 מנות. גדלנו ל-3,000 מנות, לאחר מכן ל-4,000 ו-8,000 מנות, ואנחנו ממשיכות לגדול."

"אני קמה בבוקר והולכת יום יום לעבודה ב-14:30. לפני שעבדתי, הייתי קמה בבוקר ורואה שחור בעיניים. העבודה נתנה לי כבוד, נתנה לי תקווה, וכך גם לנשים האחרות שעובדות כאן לצדי. אני מרגישה שכל הילדים שאוכלים את המנות החמות שאנחנו מכינות הם הילדים שלי, ומצד שני אני מרגישה שהמפעל תורם לי גם כאימא. הוא מאפשר לי גם לפרנס את ילדיי וגם לגדל אותם כאנשים עם כבוד. מאז שאני עובדת הם עוזרים לי בבית, הם מעריכים אותי ואת העבודה והנתינה. נתתי להם דוגמא אישית. יש לי בת מורה ובת שעובדת בהנדסת מחשבים".

מפעל קייטרינג אלסנבאל במגדל העמק
מפעל קייטרינג אלסנבאל במגדל העמק

ח'יר אלבז, מנכ"ל משותף "אג'יק – מכון הנגב", אומר: "עבור חלק מהילדים בחורה ובאזור, המנה החמה היא לא רק ארוחת הצהרים והדבר היחיד שהם אוכלים בבית הספר, אלא הארוחה העיקרית שהם אוכלים במשך כל היום. יש כאן שילוב מוצלח בין מתן פתרון של ארוחות ביתיות ובריאות המספקות תזונה טובה לתלמידים, לצד תעסוקה עם פרנסה בכבוד לנשות החברה הבדואית, כאשר הרווחים מופנים לתרומה לקהילה. חייבים לציין את תרומתו של איש העסקים איציק זיון, המלווה בהתנדבות מלאה את המיזם ותורם רבות מניסיונו האדיר, ובזכותו המיזם מנוהל כעסק מצליח ומשגשג".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר