קינוח לכל חג – העוגות המבוקשות לפי חג

החגים חוזרים אלינו, ובין ראש השנה לסוכות ולפסח, אנו חושבים אילו עוגות יפתיעו את האורחים ויתאימו בטעמיהן למאכלי החג. הפעם הכנו עבורכם מדריך מקיף להתאמת העוגה המושלמת לשולחן החגיגי שלכם
עוגת תפוחים של פסקל פרץ-רובין
עוגת תפוחים של פסקל פרץ-רובין

עוגת תפוחים לראש השנה

התפוח בדבש יכול לעבור גם לתנור. עוגת תפוחים המשלבת מרכיבים נוספים כמו שוקולד לבן או שקדים יכולה להעשיר את שולחן החג ולהזכיר לנו איך מתחילים שנה מתוקה במיוחד. הוסיפו מעט דבש לכל מתכון ומצאו את זני התפוחים הטובים ביותר לעוגות האלה – הם נקראים גראני סמית או גראנד אלכסנדר. מדוע דווקא זנים אלה? הם מתאימים גם בטעם וגם במרקם לעוגה, ומסוגלים לעמוד גם בטמפרטורות הגבוהות של האפייה מבלי שהתפוח ישנה את מרקמו.

עוגת גבינה עם פירות
עוגת גבינה עם פירות

עוגת גבינה ופירות לסוכות

בסוכות אנו מברכים על ארבעת המינים ומתחברים לטבע. מה מתאים יותר מאשר עוגה המשלבת פירות, כמו עוגת גבינה עם תותים טריים או משמשים מעליה? את העוגה נוכל לאפות במהירות או לקנות מוכנה, לחתוך אותה במרכזה ולהוסיף מלית טעימה או פודינג, שיחזקו אותה בשכבות טעימות במיוחד. לאחר מכן, אם אנחנו רוצים מעט יותר מתיקות נוכל לעטר את שפתי העוגה באמצעות קציפה העשויה מחלבון ביצה.

אחת מעוגות הגבינה לשבועות של פסקל פרץ-רובין
אחת מעוגות הגבינה לשבועות של פסקל פרץ-רובין

עוגה לשבועות – שילוב של עוגות גבינה שונות

בשבועות אנו חוגגים עם שלל גבינות, וכדאי לגוון גם במספר סוגי עוגות גבינה. אתם יכולים לאמץ את עוגת הגבינה הכוללת פירות יער שונים כמו אוכמניות או דובדבנים. אפשרות נוספת היא להכין עוגת גבינה בסגנון אמריקאי הכוללת מספר רב של גבינות ויוצרת מרקם עמוק ועשיר. עוגת גבינה לשבועות יכולה להיות גם עם ג'לי שבו משולבים תותים טריים מתקתקים. לצד העוגה נגיש יין לבן קליל בטעמים המזכירים את הפירות המעשירים את העוגה.

עוגת מצות של פסקל פרץ-רובין
עוגת מצות של פסקל פרץ-רובין

עוגה לפסח – האתגר הגדול

סדר פסח מהווה אתגר אמיתי. כיצד נגיש קינוח טעים במיוחד שאינו כולל חמץ? תוכלו להכין עוגות המשלבות קמח מצה, או לבחור דווקא בקינוח אחר. פודינג לפסח המבוסס על חלב וקמח תפוחי אדמה, יכול להיות קינוח אידיאלי המוגש בכוסות מעוצבות ואינו מערב חמץ. אפשרות נוספת היא להשתמש במצות עצמן, ולהכין עוגת מצות המשלבת שכבות שונות של מצות עם שוקולד מריר מתוק. עוגה נוספת, המרגישה ונראית ממש כאילו מעורב בה קמח, היא עוגת קוקוס המבוססת על מרגרינה, קוקוס ושמנת מתוקה להקצפה, ויוצרת חגיגה של ממש בצלחת.

לסדר את הספינג' במגש ולפזר אבקת סוכר מעל או סוכר רגיל. צילום פינטרסט
ספינג'. צילום פינטרסט

קינוח לחנוכה

בכל חנוכה אנו רגילים לאכול ספגניות ולביבות – לכאורה איננו צריכים להגיש כל קינוח אחר. אך אם בכל זאת הזמנו את כל המשפחה להדלקת הנרות, חלק ירצו ליהנות מקינוח מושקע יותר. נוכל לפנק אותם בטוויסט מיוחד – לביבות לחנוכה העשויות דווקא מתפוחי עץ מתוקים ולא מתפוחי אדמה. את הסופגנייה נוכל להחליף בספינג' מתקתק וקטנטן, שקל יותר לאכול מאשר סופגנייה שלמה.

יוגורט עם פירות
יוגורט עם פירות

קינוח לט"ו בשבט

חג האילנות משלב בדרך כלל פירות יבשים, מהם נוכל להכין שלל קינוחים מרתקים. החל מעוגת תמרים הכוללת גם אגוזים ופירות יבשים, וכלה בגלידת שוקולד טעימה עליה מפוזרים פירות יבשים. אפשרות נוספת היא הגשה של קינוח דיאטטי מיוחד – יוגורט קליל ועליו מפוזרים פירות יבשים מתוקים, ובמיוחד פירות יער ושברי קוקוס.

עוגת סולת
עוגת סולת

קינוח לסעודה המפסקת ביום כיפור

יום כיפור הוא יום צום, אך לפני שהוא מתחיל אנו אוכלים ארוחה מפסקת, ומקווים שתחזיק אותנו לזמן ארוך ככל האפשר. לפני הצום מומלץ לאכול קינוחים המתנפחים מעט בבטן, ומעניקים לנו תחושה של שובע. קינוחים אלה יכולים להיות עוגת סולת טוניסאית פרווה – המתאימה לאחר הארוחה הבשרית שלנו, או עוגה שוקולד פרווה. אם הארוחה המפסקת היא חלבית, ננסה לשלב עוגות הכוללות כמות גדולה של סולת וגבינות, שתשאיר אותנו שבעים להמשך.

עוגת פירות יבשים. צילום truffle cakes

קינוח ליום העצמאות

ביום העצמאות אנו יוצאים בדרך כלל לפארק המקומי לארוחה משולבת בשרים על המנגל. את הקינוח שנרצה לקחת אתנו, מומלץ להכין מראש. נתמקד בעוגות יבשות שקל לנייד ממקום למקום, כמו עוגת שוקולד או עוגה עם פירות יבשים. אפשרות נוספת היא להכין קינוחים אפויים קטנים כמו עוגיות שוקולד צ'יפס, ולהוסיף להם ממרח שוקולד או גלידה שנרכשה במקום בו אנחנו עורכים את המנגל.

לסיכום, חגי ישראל הם הזדמנות מצוינת להיות יצירתיים, ולהתאים את הקינוח שלנו לאווירה של החג ולמקום בו אנו אוכלים. שיהיה חג שמח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר