קפה לואיז: האופציה הבריאה יחסית

מצד אחד זו רשת, כך שאפשר למצוא 11 סניפים במקומות שונים בארץ; מצד שני יש הקפדה על שימוש בחומרי גלם ובטכניקות היוצרים יחד אוכל בריא יחסית למקובל בענף

קפה לואיז הוא אחת האופציות החביבות עלינו בעולם בתי הקפה בישראל. מצד אחד זו רשת, כך שאפשר למצוא 11 סניפים במקומות שונים בארץ; מצד שני יש הקפדה על שימוש בחומרי גלם ובטכניקות היוצרים יחד אוכל בריא יחסית למקובל בענף. גם השילוב של בית קפה עם מעדנייה עוזר רבות להצלחת הרשת. השקת התפריט החדש של קפה לואיז היתה הזדמנות מצוינת לבקר במקום.

החידוש בתפריט בא לביטוי במספר היבטים. ראשית, סימון של מנות ללא גלוטן, מנות טבעוניות ומנות מופחתות קלוריות. שנית, מספר גדול יותר של מנות ראשונות בצד מנות עיקריות וקינוחים. תמצאו בתפריט גם יותר שימוש במזונות-על מאשר בעבר – קקאו, קייל, אצות ופטריות למיניהן; בהתאם לפופולאריות הגואה של רכיבים אלו.

אחד המקומות הטובים ביותר למצוא מזונות-על בתפריט החדש, הוא במדורהמשקאות המיוחדים. למשל, שייק טחינה עם בננה, תמר, טחינה גולמית, אגוזי מלך וסילאן על בסיס חלב סויה (29 שקלים), שהיה מתוק למדי אך טעים וממריץ; או שייק שוקו קוקוס עם בננה, אבקת קקאו, חלב קוקוס ואגבה (29 שקלים), בו המרירות של הקקאו איזנה את המתיקות, ונוצר שייק מצוין שיכול להוות ארוחה בפני עצמה.

מי שבא לכאן כדי לאכול, יכול לבחור במנה קטנה וקלילה של צאן סלק – יוגורט צאן חמצמץ וטעים ועליו סלק אפוי (36 שקלים), או פלאפל טריו עדשים – פלאפל מעדשים מונבטות ועשבי תיבול, חומוס עדשים וסלסת עגבניות (35 שקלים). אין לפלאפל הזה טעם של פלאפל קלאסי – גם בגלל הרכיבים וגם כי הוא אפוי ולא מטוגן. והוא גם מעט יבש, אך סלסת העגבניות מספקת את הלחות הרצויה.

מי שמחפש מנות גדולות יותר, ימצא בתפריט מנה שהיא ארוחה בפני עצמה –סלט שורשים, זרעים ודגנים, המשלב קינואה לבנה ושחורה, שיבולת שועל, עדשים שחורות, סלק, גזר, עגבניות שרי, בצל, פטרוזיליה, זרעי צ'יה וחומוס עדשים חם. הסלט מוגש בליווי טחינה/יוגורט, לחמי שיאור וממרח שום (57 שקלים). זהו סלט עשיר ברכיבים, שעושה חשק לאכול אותו רק בזכות איך שהוא נראה (וגם בזכות הטעם).

התפריט כולל גם מספר מנות של דגים ועוף (בשר בקר לא נכנס לכאן). אחת מהן היא פרגית בין חמוציות וקייל – נתחי עוף שנעשו מבלי לייבש אותם יתר על המידה, עם סלט גדול של קייל וחמוציות, להוספת הטאץ' הבריא (69 שקלים).

תפריט הקינוחים, למי שזקוק למנה המתוקה, מכיל אופציות סמי-בריאות, דוגמת טפיוקה טבעונית עם חלב קוקוס, דבש תמרים ופירות (10/35 שקלים), מנה טעימה אך מתוקה למדי; כמו גם קרמבל תפוחים טבעוני, ללא גלוטן, עם קמח פרג, שמן קוקוס ושקדים, המגיע עם סורבה תפוח וחמוציות (42 שקלים). ייאמר לזכות הקרמבל שהוא טוב כמו המאכל עתיר הגלוטן ומוצרי החלב.

בסופו של דבר, קפה לואיז ממשיך להיות האופציה הבריאה יחסית של עולם בתי הקפה. אנו רק מקווים שמספר הסניפים יגדל, בזמן שהקונספט ימשיך להיות אותו הדבר.

קפה לואיז

צילום שרית גופן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר