רשת הילטון חוגגת 100 שנה עם קיץ של מאכלים וקוקטיילים שהומצאו בה

המאכלים שהומצאו בהילטון: סלט וולדורף, אגז בנדיקט, עוגת רד וולווט, בראוניז, מרטיני ופינה קולדה. צילום ששון תירם
רשת מלונות הילטון חוגגת 100 שנה להקמתה ובישראל מציינים זאת שני מלונות הרשת עם קיץ של מאכלים וקוקטיילים שהומצאו בה – בגינת הגג של הוולדורף אסטוריה בירושלים ובמרפסת של הילטון תל אביב הצופה לים

בקיץ השנה מציינת רשת מלונות הילטון העולמית 100 שנה לפתיחת המלון הראשון שלה בטקסס ארה"ב, מאז הפכה הילטון  לרשת אירוח גלובלית עם 17 מותגים, יותר מ- 5,600 מלונות שונים וכ- 913,000 חדרים ב- 113 מדינות בעולם, ויותר מ- 3 מיליארד אורחים. כדי לחגוג את האירוע, הוחלט לשים בתפריט שני מלונותיה בארץ דגש על מאכלים ומשקאות שהומצאו במלונות הרשת לאורך מאה השנים, ביניהם:

Garden Terrace - גינת הגג תחת כיפת השמיים של מלון וולדורף אסטוריה בירושלים
Garden Terrace – גינת הגג תחת כיפת השמיים של מלון וולדורף אסטוריה בירושלים

סלט וולדורף הוגש לראשונה במלון וולדורף אסטוריה ניו-יורק ב- 1896 בנשף צדקה של בית החולים  לילדים סנט מרי – חזה עוף, רצועות תפוח עץ, סלרי, ענבים, אגוזי מלך. ביצים בנוסח בנדיקט הוגשו לראשונה במלון וולדורף אסטוריה ניו-יורק בשנת 1894 לברוקר מניות שביקש להפיג את החמרמורת שלו בעזרת שילוב רכיבים ייחודיים בארוחת הבוקר – ביצה עלומה, עלי תרד, עגבניות צ'ילי ובריוש. עוגת רד ולווט הוגשה לראשונה במלון וולדורף אסטוריה ניו-יורק.  בראוניז הוגשו לראשונה במלון הילטון פאלמר האוס בשנת לרגל  עבור חגיגות 400 שנה לגילוי אמריקה. קוקטייל פינה קולדה הוגש לראשונה בהילטון  פורטו ריקו באיים הקריביים ב-  1954- רום, אננס וקרם קוקוס. המרטיני נוצר לראשונה בוולדורף אסטוריה ניו יורק ב- 1890 והפך לקוקטייל המפורסם ביותר בעולם – ג'ין או וודקה עם רמז ורמוט יבש ודש אנגוסטורה ביטרס, מעורבב או מנוער, ומצונן.

מרפסת הלובי בהילטון תל-אביב
מרפסת הלובי בהילטון תל-אביב

המאכלים שיוגשו בירושלים בגרסה בשרית ובתל-אביב בגרסה חלבית, הם רק חלק ממגוון עשיר של פרי יצירת שף איציק-ברק מזרחי מוולדורף אסטוריה בירושלים, וראפיק ג'בארין מהילטון תל אביב. ה-Garden Terrace  – גינת הגג של מלון וולדורף אסטוריה שמשקיפה אל קו הרקיע של ירושלים, מתמחה במנות טאפאס בסגנון ים תיכוני, אותן יוצר שף המלון איציק מזרחי-ברק. מוצעים כאן גם קוקטיילים המיוצרים על ידי המיקסולוגים של המלון, ומבחר עשיר של משקאות אלכוהול. ה –Garden Terrace פתוחה לאורחי המלון ולציבור הרחב מיום ראשון עד חמישי בין השעות 18:30 – 23:30. שעתיים של  חניה חינם בחניון המלון. להזמנות: 02-5423333  ו: [email protected]. מרפסת הלובי בהילטון תל-אביב פתוחה כל השבוע, מהבוקר עד שעות הלילה המאוחרות. אין צורך להזמין מקומות מראש.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר