שטרודל – מסעדה מבוקר ועד ערב בחיפה

ארוחת הבוקר של סבתא היא ארוחת בוקר ערבית המוגשת במגש ענק ועליו שפע דברים טובים וטעימים. צילום איילת קרבצקי
בלילה כאשר הרחוב לובש שמלת אורות והגנים הבאהיים משקיפים על הנעשה, כיף לשבת בשטרודל ולאכול משהו טעים. המחירים אינם בשמיים ואפשר לצאת שבעים ב-100 ₪ לסועד

שטרודל, בעברית צחה – כרוכית. ואכן, מסעדת שטרודל במושבה הגרמנית בחיפה כורכת אוכל ערבי עם מגוון של סועדים – ערבים, יהודים, ומלא תיירים. המסעדה של האחים עלאא ועיסא אסעד שוכנת בבית טמפלרי עב קירות. האחים  לקחו את האוכל של אימא, ויצקו קצת מודרניות מבלי לפגום במקור.

צילום איילת קרבצקי
צילום איילת קרבצקי

זו אינה מסעדת שף. יש כאן מגוון טבחים שמוציאים את האוכל מיד עם ההזמנה, כאשר לב המטבח הפתוח הוא טבון ענק, המנפיק רק דברים טובים. חומרי הגלם מונחים על גבי מדפים כמו בשוק – הושט היד וגע בם. הירקות טריים טריים, יש שפע תבלינים וריחות, תענוג לעיניים ולאף. לאחרונה עברה המסעדה מתיחת פנים עיצובית, אבל האוכל נשאר אוכל של אימא, עם פה ושם מטעמים שמתאימים לכל חך.

צילום איילת קרבצקי
צילום איילת קרבצקי

אין על ארוחת בוקר בריאה, כזאת שתיתן כוח לכל היום. אנחנו דגמנו שלוש: ארוחת הבוקר של סבתא – ארוחת בוקר ערבית, מוגשת במגש כסוף ענק שעליו גבינה ערבית מטוגנת, ביצים קשות, כדורי לאבנה ביתי, סלט חציל קלוי, שמן זית וזעתר, לחם באפייה ביתית, ירקות חתוכים,  חומוס טרי, שתייה חמה וקרה. בוקר מהטאבון – מבחר מאפים חמים מהתנור, עם ירקות טריים ליד. השלישית היא ארוחת בוקר של אימא – מקושקשת עם בשר טלה, סלט עגבניות טרי. ופיתות קטנות וטעימות. המחיר נע בין 48 ל- 59 ₪ –  ממש סביר.

אם תבואו בצהרים או בערב תוכלו לטעום משלל מטעמי המטבח הערבי, כמו ארד אל שאם (אדמת הצפון) – גבינת שנקליש מפוררת על מצע של מבחר עגבניות צבעוניות בשמן זית וטפנד פלפלים; ואדי ניסנאס – מבחר ירקות העונה של שוק ואדי ניסנאס, עם שקדים וגבינה ערבית צרובה בשמן זית; חציל באשה  – חציל קלוי עם שמן זית וגבינת שנקליש; עראייס; ממולאים שונים על מצע של פריקי ויוגורט חם.

צילום איילת קרבצקי
צילום איילת קרבצקי

ובל נשכח את הקינוחים: חליוואת אל ג'אבן – בצק סולת עוטף גבינת עיזים ברוטב אנגלז; בסבוסה – עוגת סולת חמה ומתוקה; מדלוקה – שיא הקינוחים, מקור הקינוח בשכם, כאשר שערות קדאיף מבושלות מהוות בסיס לגבינת עיזים מתקתקה, עם מלא פיצוחים מעל. הכי שחיתות. התפריט עשיר כל כך וטעים – נותן מענה גם לצמחונים וגם לחובבי הבשר. יש גם תפריט יין מתחלף, יש שולחן אבירים, מרפסת נעימה, והכל נקי ומטופח, טרי וטעים. בלילה, כאשר הרחוב לובש שמלת אורות והגנים הבאהיים משקיפים על הנעשה, כיף לשבת בשטרודל ולאכול משהו טעים. המחירים אינם בשמיים, ואפשר לצאת שבעים ב- 100 ₪ לסועד. לא כשר כאן.

מסעדת שטרודל – שדרות בן גוריון 39 (המושבה הגרמנית) חיפה. 077-7004312. א-ש 9:00-24:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר