שישה נמלי תעופה מדהימים בעולם לפי Booking.com

בזכות חוויה שאין דומה לה, נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור הוא יעד פופולרי בפני עצמו
כשטסים לחופשה הדרך ליעד חשובה לא פחות מהיעד עצמו. אמנם השלב הכי משמח בדרך כלל הוא רגע ההגעה למקום החופשה או למקום האירוח, אבל גם לנמלי התעופה יכול להיות חלק מרתק בחוויה

לא כל נמלי התעופה דומים זה לזה – בעוד שעצירת ביניים או עיכוב בטיסה יכולים להיות סיטואציה מלחיצה ומתישה, יש אנשים שיהפכו את הסיטואציה הלא נעימה הזו לחוויה מהנה ויעבירו את הזמן בשחייה בבריכה מרהיבה על הגג, בסיור בגלריית אמנות או בשיטוט ביער מקורה.

כ-15% מהתיירים הישראליים מספרים שמשך עצירת הביניים משפיע על תהליך הזמנת הטיסה ובחירת הטיסה המועדפת. להם ולאחרים Booking.com מציגה שישה מנמלי התעופה המדהימים בעולם, וגם מקומות אירוח סמוכים, לעצירת ביניים בסטייל שיעצים את חוויית החופשה. 

נמל התעופה סינגפור צ'אנגי  – סינגפור

בזכות חוויה שאין דומה לה, נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור הוא יעד פופולרי בפני עצמו. הוא מעוצב במוטיבים של טבע, ויש בו בריכה הממוקמת על גג הטרמינל לצד ג'קוזי, גן פרפרים ומפל המים המקורה והגבוה ביותר בעולם. בנמל התעופה עצמו, בתוך כיפה מזכוכית ומפלדה, נמצא מתחם Shiseido Forest Valley עם מפל המים Rain Vortex שגובהו 40 מטר, צמחים טרופיים ויותר מ-2,000 עצים. כדי להפיק את המירב מהחוויה, כדאי להזמין כניסה לJewel Changi Airport וליהנות מגישה מלאה למתקנים, כולל שבילי טבע ירוקים, טרמפולינה ענקית שתלויה מעל העצים ומסעדות שמגישות מנות ראמן שזכו בכוכבי מישלן. נמל התעופה הזה הוא מגרש משחקים גדול מהחיים, שמתאים במיוחד להורים שמחפשים דרך לשעשע את הילדים במהלך ההמתנה לטיסה. הוא מציע לקטנטנים מגוון רחב של פעילויות אקסטרים כמו מבוכים שעשויים משיחים, המגלשה הגבוהה ביותר בסינגפור ואפילו גן קקטוסים.

בטרמינל 3 של נמל התעופה נמצא מלון Crowne Plaza Changi Airport (מקבוצת IHG Hotels), שממנו יש גישה ישירה ל-Jewel באמצעות גשר מקורה. במלון המודרני והאולטרה-יוקרתי הזה נבנו קירות זכוכית מהרצפה עד התקרה ובריכה חיצונית. בנוסף ללינת לילה אפשר להזמין כאן חדרים לשעות היום (בזמן המתנה בין טיסות) ולקבל גישה למתקני המלון למשך 4, 6 או 8 שעות. המסעדה פתוחה כל היום ומגישה אוכל אסייתי ומערבי, כולל מנות סטאי עוף עם רוטב בוטנים פריך וניוקי עם בשר מפורק. כמקום אירוח שמשתתף בתוכנית 'תיירות בסימן קיימות' של Booking.com, ניתן לבחור גם בתפריט צמחוני ובתפריט טבעוני.

נמל התעופה הלסינקי-ונטה הלסינקי פינלנד

לחובבות ולחובבי אמנות מומלץ לעצור לעצירת ביניים בנמל התעופה הלסינקי, ולהתרשם מהקירות המכוסים עצי אורן, מגלריית אמנות שפתוחה 24 שעות ביממה, וממיצגים כמו פסל קונקורד בצורת שפירית. בנמל תעופה זה ניתן להתרשם  מטראסה ציורית, בקתת חג מולד ונווה מדבר וירטואלי, שבו הנוסעים יכולים לחוות את הטבע ואת ארבע העונות של פינלנד באמצעות מסך קעור, צלילי רקע וסרטונים אינטראקטיביים שמוקרנים על הקירות. ברוח התרבות הפינית השמה דגש על  בריאות הנפש והגוף, ב-Maja Living Room מציעים אווירה מרגיעה, חדרי יוגה וכיסאות מתכווננים לנוסעים שרוצים להימתח ולהתרווח לפני הטיסה. אפשר להחליף כאן ספרים ישנים בחינם, וגם יש חנות יד-שנייה, שהיא הראשונה בעולם שנפתחה בתוך נמל תעופה. למי שמעדיפים לתפוס תנומה מהירה בין הטיסות, מוצעים תאי שינה עם כיסוי שחוסם אור ורעשים, מה שיאפשר להם להתעורר רעננים להמשך הנסיעה – מענה מושלם ליותר מרבע  מהתיירים שטוענים שהדבר העיקרי שישפר את החוויה שלהם בנמלי תעופה הוא מקום לישון בו אפילו לכמה שעות.

במרחק 2 דקות נסיעה מנמל התעופה נמצא בית המלון Clarion Hotel Helsinki Airport, הממוקם מספיק רחוק מהטרמינלים ויש בו חדרים אטומים לרעש, כך שלא שומעים את התנועה במסלולי ההמראה והנחיתה הסמוכים. לרשות אורחי המלון דר כושר הפתוח 24 שעות ביממה, סאונה, מרפסת וחדרי ישיבות. התפריט במסעדה מורכב ממנות נורדיות מקומיות. במקום אירוח זה שמשתתף בתוכנית 'תיירות בסימן קיימות' של Booking.com, משתמשים בחשמל שמופק מ-100% אנרגיה מתחדשת.

נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג  – הונג קונג

עצירות ביניים ארוכות לא נשמעות כל כך מייגעות, כשבנמל התעופה יש מסלול גולף וירטואלי, ספא יוקרתי ומתחם Aviation Discovery Center המציע סימולטור טיסה. יש כאן אולם IMAX הראשון בעולם שנבנה בתוך נמל תעופה – מה שמבטיח חוויה קולנועית סוחפת לחמישית  מהתיירים שמספרים שהדבר שהם מצפים לו בנמל תעופה הוא בית קולנוע. יש בו גם חללי עבודה לאלו שצריכים לעבוד תוך כדי הנסיעה, ואזור מדיטציה להרגעת הנפש. הורים עם ילדים יוכלו להשתעשע ב-Buzz Zone עם משחקים אינטראקטיביים ומתקני שעשועים. כדי לקבל טעימה מהעיר מומלץ לאכול כאן נודלס וכיסונים מופלאים.

על גדות ים סין הדרומי, ובמרחק 5 דקות נסיעה בהסעה החינמית מנמל התעופה, נמצא בית המלון Hong Kong SkyCity Marriott Hotel. אפשר להעביר בו את עצירת הביניים באווירה אלגנטית וליהנות מחדר עם נוף לים בשילוב עיצוב מודרני וחדשני. חמש מסעדות מגישות אוכל אסייתי ובינלאומי, חדר הכושר פתוח 24 שעות ביממה ויש ספא. המלון משתתף בתוכנית 'תיירות בסימן קיימות' של Booking.com, ופועל לטובת שהייה מקיימת יותר באמצעות הפחתת פסולת מזון ויצירת שלל שטחים ירוקים.

נמל התעופה הבינלאומי של דובאידובאי איחוד האמירויות

איחוד האמירויות ידועה בעולם בחוויה המפוארת והיוקרתית שיש לה להציע. לכן לא מפתיע שגם נמל התעופה הבינלאומי של דובאי עומד בסטנדרטים אלה – נמל תעופה ברמה גבוהה, הנחשב לתחנת ביניים פופולרית ומבוקשת בין אירופה לאסיה. יש בו 5חמישה מתחמי ספא עם בריכות שחייה, ג'קוזי, סאונה וטיפולי עיסויים ומניקור. ה-Zen Garden הוא נווה מדבר ירוק עם צלילים מרגיעים של מים הזורמים מבריכת הדגים ששוכנת בין העצים. בין הטיסות, אפשר לחטוף תנומה באחת מקוביות השינה החדשניות (snooze cubes). מי שמעדיף להישאר ער יוכל לבלות במתחם המשחקים Game Space שפתוח מסביב לשעון, עם משחקי וידאו (למספר משתתפים וליחידים) ואפשרות לגלוש באינטרנט האלחוטי המהיר ביותר בעולם המאפשר צפייה מרתונית בסדרות וסרטים. נמל התעופה העצום (בגודל של 297 מגרשי כדורגל) הוא גם סוג של קניון עם בוטיקים של בגדי מעצבים, חנויות של מוצרי טכנולוגיה, מזכרות ועוד.

במלון InterContinental Residence Suites Dubai Festival City (מקבוצת IHG Hotels), שנמצא במרחק נסיעה קצרה מנמל התעופה הבינלאומי של דובאי, יש מבחר דירות. אפשר להשקיף היישר מהסוויטה על הנוף הפנורמי של דובאי קריק (Dubai Creek), תעלת מים טבעית שנחשבת ללב והנשמה של העיר, או לטבול בבריכה המרהיבה ולשחות לפני שממשיכים בנסיעה.

נמל התעופה מדריד-בראחסמדריד ספרד

במחוז בראחס, צפונית-מזרחית לבירת ספרד, נמצא נמל התעופה מדריד-בראחס שבו עוברים יותר מ-50 מיליון נוסעים מדי שנה, וממוקם במרחק נסיעה קצרה ממרכז העיר. כדי להפחית את תחושת המתח והלחץ של הטסים ולעזור להם להרגיש יותר שלווים ונינוחים, נמל התעופה עוצב מחדש עם קירות זכוכית, חלונות עגולים ותקרה בצורת כיפה מבמבוק שדרכה נכנס אור שמש טבעי. כדי לתת מענה לבריאות הגוף והנפש, הקימו בנמל התעופה את Elysium Travel Spa שמציע בין היתר טיפולי רפלקסולוגיה מרגיעים, אמבטיות בוץ וחדרי אדים לחוויה ייחודית ומרעננת. כדי לתת לנוסעים טעימה מספרד, הקימו בנמל התעופה טאפאס-ברים מסורתיים המגישים מגוון בשרים, פלפלי פדרון חריפים ויין אדום פירותי. מדובר בפתרון עבור 60% מהתיירים שנהנים לאכול במסעדות במהלך ההמתנה לטיסה. יש במקום גם אזור משחקים לילדים וילדות, פתרונות לאחסון מזוודות ושפע של בוטיקים. 

במרחק הליכה קצרה בלבד מנמל התעופה ממוקם בית ההארחה הטרנדי והמודרני Fly Rooms Madrid Airport, שמתאפיין במוטיבים עיצוביים מעולם הטיולים והנסיעות – קונספט המתאים לתיירות ולתיירים שזקוקים למקום לבלות בו את הלילה במהלך עצירת ביניים. יש בו מיזוג אוויר שינעים את השהייה בחום הספרדי, אווירה ביתית ומטבחון מאובזר.

נמל התעופה וולינגטון –  וולינגטון ניו זילנד

בטרמינל של נמל התעופה מוצבים פסלים ענקיים של דמויות מכמה מהסרטים ביותר שצולמו בבירת המדינה. נמל תעופה קטן אבל גדוש ביצירתיות. חובבי ההוביט למשל, יוכלו להתרשם ממיצגים בהשראת הסרטים השונים, כולל דרקון עצום שמסתתר בחזית הסלעית של המבנה. הטרמינל הבינלאומי דה רוק (The Rock) נפתח ב-2010 וזכה בפרסים על העיצוב החדשני שהפך אותו ליעד תיירותי בעל שם עולמי. נמל התעופה ולינגטון גם דורג לאחרונה שלישי בעולם במדד קיימות בנמלי תעופה.

במיקום נוח מעל הטרמינל הבינלאומי, נמצא מלון לפסק זמן קצר בין טיסות: Rydges Wellington Airport. החדרים עם חלונות אטומים לרעש, נוף לים ומיטות נוחות במיוחד. חדר הכושר פתוח 24 שעות ביממה, ובבר המלון אפשר לשתות קוקטייל מרענן. המסעדה ושירות החדרים מציעים מגוון מנות, וכמקום אירוח שמשתתף בתוכנית 'תיירות בסימן קיימות' של Booking.com, אלו נעשות מחומרי גלם מקומיים ומנות טבעוניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר