שניצל חומוס וטחינה הם המנצחים הגדולים במכביה ה-20

המנות שהובילו בצלחות הספורטאים היו סלטי החומוס והטחינה
רבים מבין 10,000 הספורטאים שהגיעו למכביה נפגשו לראשונה עם המטבח הישראלי, וקבוצת Sodexo שהאכילה אותם לאורך התחרות, מסכמת את הצד הקולינרי של המשחקים

עבור רבים מבין אלפי הספורטאים שהגיעו לישראל במסגרת משחקי המכביה ה-20, היה זה המפגש הראשון לא רק עם ישראל אלא גם עם המטבח המקומי. קבוצת Sodexo, שהייתה אחראית על הסעדת משתתפי התחרות, מדווחת כי הספורטאים ומלוויהם צרכו במהלך עשרת ימי התחרות למעלה מ-16,000 מנות שסופקו ליותר מ- 30 אתרים בהם התקיימו התחרויות.

הספורטאים ומלוויהם צרכו במהלך עשרת ימי התחרות למעלה מ-16,000 מנות שסופקו ליותר מ- 30 אתרי התחרות
הספורטאים ומלוויהם צרכו במהלך עשרת ימי התחרות למעלה מ-16,000 מנות שסופקו ליותר מ- 30 אתרי התחרות

מסתבר כי המנות שהובילו בצלחות הספורטאים היו סלטי החומוס והטחינה, ואנשי החברה סיפרו שהספורטאים, שמרביתם אכלו בפעם הראשונה את המאכלים הללו, התלהבו מהם מאוד, ורבים אף ביקשו את המתכון. ראשי החברה התבקשו על ידי המארגנים לדאוג לספק לספורטאים מזונות בריאים ומזינים, אך עם הקפדה להתאמה לטעם הישראלי. זאת כדי לאפשר לספורטאים חוויה ישראלית ככל האפשר. מנות נוספות שכיכבו על צלחות הספורטאים היו מוצרי עוף ובעיקר שניצלים, ירקות טריים, ובגזרת הקינוחים כיכבו פירות העונה על חשבון המתוקים שנעדרו מהתפריט הספורטיבי.

מהדיווח על הנעשה בגזרת המשלוחים והישיבה במסעדות במהלך המכביה ה- 20,עולה כי הספורטאים, מלוויהם ואנשי התחרות לא ממש הקפידו על תזונה בריאה, כשהמזונות המובילים שהזמינו היו פיצות, אוכל סיני ובשרים. הספורטאים לפגוש את המטבח הישראלי, ואכלו במגוון מסעדות ברחבי הארץ. בסך הכל סיפקה סודקסו 75,000 מנות שונות בישיבה במסעדות או במשלוחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר