תלמידי תיכון אורט דן גורמה זכו לסדנה מקצועית עם מאסטר אפייה עולמי

מאסטר האפייה הגיע לאחרונה לישראל במסגרת שיתוף פעולה ייחודי עם בית הספר התיכון אורט דן גורמה שתלמידיו נהנו מסדנה ברמה עולמית

ג'וזה פסקואל אגילרה  – (José Pascual Aguilera), מאסטר אפייה נודע מספרד ואחד מהמורים המבוקשים ביותר באירופה, הגיע לאחרונה לישראל במסגרת שיתוף פעולה ייחודי עם בית הספר התיכון אורט דן גורמה. בעת שהותו בארץ הוא העביר לתלמידי בית הספר סדנה ייחודית, אשר כללה הכנת לחמים ומאפים ייחודים אותם הוא  פיתח במהלך השנים. האופים הצעירים זכו לשעות של אפייה ברמת הגבוהה ביותר ולהזדמנות ייחודית של לימוד אפייה מהמאסטר בעל השם העולמי.

מאסטר האפייה ג׳וזה פסקואל אגילרה

מסתבר כי לקורסים שפסקואל אגילרה מעביר במרכזים השונים יש רשימת המתנה של חצי שנה. הוא נחשב לאחד מהמובילים בעולם האפייה העכשווי, כמי שפיתח מספר טכניקות ייחודיות בתחום הבולנז'רי (Boulangerie) תוך התמחות בהכנת לחמי מחמצת עם גימורים ייחודיים, ומאפי בוקר (Viennoiserie) בפרשנות אישית.

מאסטר האפייה העולמי ותלמידים במהלך סדנת האפייה

למשפחתו של  מאסטר האפייה יש רשת של כ- 60 מאפיות וקונדיטוריות ברחבי בספרד. הוא בוגר לימודי כימיה וביוכימיה של מזון, אך הוא לא הסתפק בכך ואת ההשראה המקצועית שלו קיבל בסיורים קולינריים ברחבי העולם, כולל באוסטרליה וטיוואן הנחשבת לאחד המקומות שבהם מכינים לחמים טבעיים הטובים בעולם.

כיום מלמד פסקואל אגילרה בבתי ספר מהטובים בעולם לבישול, בהם ICOOK בקיארה (טורינו) ו NIPfood – בית הספר הלאומי לפיציולו בפורלי. הוא מכהן כדירקטור מקצועי בבית הספר לאפייה במוסקבה, כמנהל הבינלאומי של בית הספר Artebianca בצ'ילה, ומרצה באופן קבוע בבית הספר הלאומי הגרמני לאומנויות האפייה.  בנוסף לכל אלה חבר פסקואל אגילרה כבר מספר שנים בצוות השופטים של תחרות האפייה 'רימיני איטליה', שנחשבת לתחרות האפייה החשובה בעולם.

תלמידי אורט דן דורמה מתאמנים באפייה לפורים

בית הספר אורט דן גורמה פועל זו השנה השלישית בכיתות י-י'ב, כאשר בשנה הבאה תיפתח כיתה ט'. בבית ספר כ-90 תלמידים בכיתות קטנות של 24 ילדים לכיתה. תלמידות ותלמידי בית הספר לומדים לבגרות מלאה ואיכותית, ובמקביל עושים 5 יחידות לימוד בקולינריה ו- 5 נוספות בתזונה. למרות היותו בית ספר חדש, שני תלמידים, אביב אזולאי ורונה קאשי, השתתפו בתוכנית הטלוויזיה 'משחקי השף'. את מגמת הקולינריה מתכלל השף אבי שייטניץ, ואיתו עוד ארבעה שפים. כחלק מחיבור של בית הספר לקהילה מתקיים קורס לילדים עם צרכים מיוחדים, שבמסגרתו הם לומדים להיות עוזרי טבח.

במטבח של אורט דן גורמה

הסדנה עם השף ג'וזה פסקואל אגילרה, התבצעה במסגרת קורסי השתלמות של מכללת אורט דן גורמה הצמודה לבית הספר. במכללה יש מגמות קונדיטוריה ובישול מתקדמות, עם שפים מובילים מהארץ ומחו"ל. כמו כן מתקיימים קורסים וסדנאות קצרות יותר במגוון השתלמויות בתחומי בשר, דגים, לחמים, מאפים וקונדיטוריה בוטיק. התלמידים יכולים להמשיך את לימודיהם במכללה ולהרחיב את הידע והניסיון, ולאחר מכן להשתלב במסעדות, מלונות וקונדיטוריות מהנחשבות ביותר בארץ.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר