תערוכת ישראפוד תיפתח בתאריך 28 בנובמבר

התערוכות המקצועיות הבין לאומיות ה- 22 למזון, משקה ולאירוח בישראל יפתחו ב- 30-28 לחודש זה בגני התערוכה בתל אביב. בתערוכה משתתפות כ- 250 חברות מהארץ ומחו"ל המייצגות את תעשיית המזון, המשקה והאירוח

התערוכות המקצועיות הבין לאומיות ה- 22 למזון, משקה ולאירוח בישראל יפתחו ב- 30-28 לחודש זה בגני התערוכה בתל אביב. בתערוכה משתתפות כ- 250 חברות מהארץ ומחו"ל המייצגות את תעשיית המזון, המשקה והאירוח.

התערוכות הנערכות זו השנה ה- 22 ברציפות ביוזמת קבוצת שטיר, מהוות את המפגש החשוב והמוביל של העוסקים בתעשיית המזון, שהינן מסוג התעשיות הדינמיות המתחדשות והמשפיעות ביותר על אורח חיינו.

לקראת התערוכה נאספו נתונים המראים כי בשנים האחרונות נפתחות מדי שנה מאות מסעדות ובתי קפה חדשים ברחבי הארץ. הענף מספק תעסוקה למאות אלפי בני אדם, כ- 17 אחוז מכוח העבודה בתעשייה (57.000 בשנת 2004), הענף מהווה את הבסיס הקיומי לאלפי סטודנטים המוצאים תעסוקה בענף המלצרות. ההשקעות בענף בשנת 2004 הגיעו לכ- 750 מיליוני שקלים. יצוא תעשיית המזון המשקאות וטבק הגיע לכ- 600 מיליוני דולרים בקירוב והיבוא הסתכם בכ-1 מיליארד דולר, פדיון תעשיית המזון הסתכם ב- 2004 בכ-42 מיליארד שקלים.

שבוע המזון, במסגרת תערוכת ישראפוד, מתפצל ל-2 תערוכות הקשורות ומשלימות האחת את השניה, התערוכות הן: ישראפוד – למזון ומשקה, H0TEX – התערוכה לציוד ושירותים לתעשיית האירוח, למטבח המוסדי ותעשיית המאפה.

נלווים לתערוכות שורה של אירועים בהם: כנס הקפה הרביעי, כנס איגוד המסעדנים, כנס בעלי גני אירועים ואולמות שמחה, כנס המכון לאריזה, כנס מנהלים בכירים בענף המזון, כנס לקניינים ומנהלי רכש של בתי המלון, כנס קמעונאות.

גיל שטיר, מנכ"ל קבוצת שטיר אומר כי מספרם של המבקרים הזרים יהיה הפעם גדול ומרשים, יותר מ- 150 אנשי עסקים מחו"ל הודיעו על בואם לתערוכה, להערכתו צפויים לבקר בתערוכה כ- 25 אלף איש.

מה בתערוכה ? בתערוכה יוצג ענף המזון על כל מרכיביו, יבואנים ויצרנים מכל העולם יציגו את אפנות המזון מהמדוברות בעולם ואת כל סוגי האריזה. אל המאכלים מסורתיים של הישראלים יצטרפו יצרני המזון והמאכלים של מדינות ברית המועצות, 2 שגרירויות משתתפות בתערוכה: פולין וארה"ב ומציגים מתורכיה, איטליה ובלגיה ישתתפו גם הן בתערוכה. מרכולים, רשתות מזון ופיצוחיות – את כולם אפשר יהיה לפגוש בתערוכה.

בין האירועים המעניינים והמושכים את תשומת הלב בתערוכה תהיה תחרות מגיש הקפה המקצועי והמלוטש ביותר שתיערך במסגרת "תחרות הבריסטה הישראלית 2005", שהמנצח בה יזכה בפרס מרשים של נסיעה לחו"ל לשם השתתפות בתחרות הבריסטה הבינ"ל שתיערך בשוויץ. את הפרס מעניקה חברת תנובה שף. התחרות נערכת במסגרת כנס הקפה הרביעי שייערך בתערוכה.

בין החברות המשתתפות בתערוכה: ישראמרקט דיירקט יצרני מזון סויה שיציגו בתערוכה מגוון מאכלים צמחוניים המורכבים מסויה ומהווים תחליף עשיר חלבונים למוצרים דוגמת "בורקס תפוחי אדמה" המוגשים היום לאוכלוסיה הצמחונית. מכון התקנים משיק בתערוכה תקן חדש לניהול בטיחות המזון 22000 ISO . זהו התקן הבינ"ל ראשון בעולם, שמגדיר דרישות למערכת ניהול בטיחות מזון בארגונים לכל אורך שרשרת האספקה, חברות שיאמצו את התקן יקיימו את העקרונות שנועדו להגן על הלקוחות מפני הרעלות המוניות חדירת גופים זרים לאריזות מזון וכו'.

יצרנית המזון אחוה –אחדות תציג מוצר חדש את עוגת "המאפין האישית" במשקל 50 גרם במגוון טעמים וחלווה מסולסלת להכנת סנדביצים. מנהל השיווק של אחוה –אחדות, יובל מלאך מסר לקראת התערוכה כי את מוצרי החברה ניתן למצוא במרבית מדינות העולם. לדבריו, גדל היצוא של החברה בשנת 2005 בהיקפים משמעותיים. קבוצת דורקט יצרנית מובילה בתחום הדפוס והקרטון לאריזות מזון וקוסמטיקה וחברת "צח יבוא ושיווק" יציגו בתערוכה כוסות נייר חד פעמיות בהדפסת תמונות באיכות גבוהה באופסט ובהפרדת צבעים מלאה עם עקרונות שימור איכות הסביבה .

מחלבת גל, המתמחה בייצור גבינות מחלב בקר וכבשים תציג בתערוכה מוצר חדש – גבינת פטה לייט, גבינה חצי קשה מ-100% חלב כבשים בעלת מרקם חלק ומעודן וב-5% שומן בלבד! הגבינה עשויה בשיטת אולטרה פיקציה המאפשרת את הפרדת השומן והשליטה על אחוזיו, טכנולוגיה שרכישתה עלתה למחלבה כ-2 מיליון ש"ח. כמו-כן, תציג החברה ממגוון גבינותיה הטובות והמיוחדת כגון קשקבל כבשים בליקר דובדבנים, קממבר שומשום, איטליקו פחם והבולגריות 16-5 אחוזי שומן.

חברת ר.ש.ד מערכות אלקטרוניקה בע"מ, תציג את התוכנה לעמדות מכירה למסעדות ולחנויות קמעוניות. החברה החלה לאחרונה לשווק את מערכת ה- SMS למועדוני הלקוחות של המסעדות. החברה תציג גם את המוצר החדש בתחום נקודות ה- POS, המוצר הראשון לספירה ומיון מטבעות כסף. חברת עמת בע"מ החלוצה בתחום מפלי השוקולד, מציגה בתערוכה מוצר חדש וייחודי- מפלי שוקולד קטנים לאירוח, שהם דגם קטן של מפלי השוקולד הגדולים.

חברת שירותי פרו פלוס תציג בפני באי התערוכה את שיטתה לאספקה מסודרת ומתוכננת של מוצרי מזון גולמיים לבישול עצמי במטבחים השיטה נותנת ללקוחות אופטימיזציה של ניהול וארגון המטבח במחיר קבוע וידוע מראש. כיצד זה עובד ? נציג פרו פלוס מומחה בנושא הסעדה בשיתוף עם הלקוח מכינים את התפריט למנה, לאחר בניית התפריט וקביעת המחיר, נכנס המחשב של פרו פלוס לפעולה ומוציא מרשם תפריט המוצרים להכנה ולמשלוח ללקוח ומוכן וארוז בעגלות לבישול. התהליך כולו ממוחשב, החל בהזמנה וכלה בהגשת החשבונית.

החברה האיטלקית MONTEBIANCO SPA תציג בתערוכה גלידות בריאות ודייאט ללא שומן, על בסיס חלב רזה וללא סוכר. וכן גלידות על בסיס סויה ללא סוכר וללא חלב. גלידות על בסיס אורז ללא סוכר וללא חלב ודלי קלוריות וזאת בנוסף על הטעמים האיטלקיים הקלאסיים. החברה תציג גם עוגות גלידה ייחודיות. החברה מיוצגת בארץ על ידי איתליק בע"מ שהיא הבעלים של רשתות הגלידה האיטלקית האיכותית "אלדו" ו"טרטופו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר