חמישה מיתוסים על תזונה בקיץ

נכתב על ידי רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של טונה סטארקיסט, שעושה סדר במיתוסים

בקיץ קל יותר לאכול סלטי ירקות חיים וקרים, המקנים נפח דל קלוריות לארוחה
בקיץ קל יותר לאכול סלטי ירקות חיים וקרים, המקנים נפח דל קלוריות לארוחה

לאורך השגרה אנו נוטים להישען על מיתוסים רבים בנושא התזונה. תזונה לא נכונה יכולה להשפיע על הבריאות שלנו ועל אורח חיינו. הקיץ הוא עונת השיא של ההקפדה על התזונה והדיאטות, וישנם מיתוסים רבים אשר מנחים אותנו בשגרה, והם לאו דווקא נכונים.

פירות זה בריאות – לא מדויק

פירות הקיץ שופעים, מזמינים וטעימים, אך חשוב לדעת שיחסי הציבור המעולים שיש לפירות כמזון בריא עלולים להטעות. הפירות אמנם בריאים ומומלצים, אך יש לצרוך אותם במתינות בגלל כמות הסוכר הגדולה שהם מכילים. לכל המופתעים – גם אבטיח הוא פרי מטעה; אמנם 90% מים אך כל 10% הנוספים הם סוכר.

בקיץ חשוב לשתות מים – מדויק

יש האומרים כי חשוב לשתות, גם אם זה מיצים – העיקר לא להתייבש. הניסיון להציב את שתיית המיצים מול אופציית ההתייבשות, כאילו אין עוד אפשרויות, עלול לבלבל לרגע. האמת היא שבקיץ חשוב מאוד לשתות מספיק, וזאת טעות גדולה להרוות את הצימאון בעזרת שפע של סוכרים שנמצאים במיצים. למי שקשה לשתות מים, מומלץ להוסיף למים הקרירים קצת עלי נענע או מנטה ולימון. זה הכל ענין של הרגל.

גלידות זה משמין – יש ויש

גלידות הן הנאה אולטימטיבית בקיץ, וכמו בהרבה תחומים בחיים – גם בגלידות "יש ויש". בשוק מוצעות גלידות עתירות שומן וקלוריות, ובמקביל יש היום מבחר לא מבוטל של כאלה עם פחות קלוריות. כדאי שהגלידות הזמינות במקפיא בבית יהיו במנות אישיות (כגון ארטיקים על מקל) ולא באריזות משפחתיות, שעלולות לעודד צריכה מוגזמת. מומלץ להעדיף גרסאות קטנות על פני הגרסאות הענקיות והמושחתות. בנוסף, ניתן היום להשיג גלידות על בסיס פירות וגלידות דיאטטיות מופחתות קלוריות. הגלידה הבריאה ביותר היא גלידה בהכנה ביתית, אותה ניתן להכין בקלות יחסית עם מיצים טבעיים או פירות, והיא בריאה וטעימה.

סלטים קרים בקיץ עוזרים לרזות – מדויק

אכן, בקיץ קל יותר לאכול סלטי ירקות חיים וקרים, המקנים נפח דל קלוריות לארוחה. בארוחה מומלץ וקל לשלב בנוסף מזונות משביעים ובריאים כגון גבינות, טונה או תירס. יחד עם זאת, צריך לשים לב שהסלט לא יכיל הרבה מרכיבים עתירי שומן וקלוריות, כגון ירקות מטוגנים, אגוזים שונים, גבינות שמנות או רוטב על בסיס שמן או שמנת.

הנה סלט קיץ כזה לפי מתכון של רותי אבירי

כשחם אין תיאבון – אל תבנו על זה

אכן החום יכול לעתים לגרום להפחתה בתיאבון, אך יחד עם זה לא כדאי "לבנות על זה" למי שרוצה לנצל את זה כדי לרזות יותר בקיץ,  כי צריך לזכור שרוב היום אנחנו נמצאים בחדרים ממוזגים.

 






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה