על פי נתונים ששוחררו ע"י בתי המכירות הפומביות הגדולות בעולם ופורסמו ב – Wine Spectator, המכירות הפומביות העולמיות של יינות מעולים ונדירים שברו ב- 2010 שיאי הכנסות עם 408 מיליון דולר – כמעט כפליים לעומת 233 מיליון דולר ב- 2009.
בעוד התאוששות הכלכלה היתה גורם חיובי משפיע, הרי הסיבה העיקרית הייתה כמובן הזינוק בהכנסות ממכירות יינות פומביות בהונג-קונג – 65 מיליון דולר; 157% יותר בהשוואה ל- 2009.
המכירות בארה"ב גדלו ב– 43% ל- 154 מיליון דולר – עדיין פחות מההכנסות ב- 2008 שהיו 165 מיליון דולר.
אין ספק שהונג-קונג – ובעצם הקונים מסין והודו– האפילה על המכירות הפומביות של יינות בעולם, גם בכמויות וגם במחירים.
מאפיין בולט של הקונים במכירות הפומביות בהונג-קונג הוא שהם אינם רגישים למחיר – כך שניתן למכור שם יינות יקרים.
בית המכירות הפומביות המצטיין של 2010 הוא עם מכירות עולמיות ב- 98.5 מיליון דולר – הסכום הגבוה ביותר אותו השיג אי פעם בית מכירות פומביות יחיד בתחום היין. אחריו סותבי'ס עם 88 מיליון דולר, וכריסטי'ס שלישי עם 71.5 מיליון דולר.