אביב ביקב וילה וילהלמה עם פלוראל בלאנק 2007

יקב וילה וילהלמה הזמין להשקת הבלנד של הפלוראל בלאנק 2007, כשהאירוע מלווה בלחם מהתנור, גבינות משובחות, וכמובן היינות הלבנים והאדומים של וילה וילהלמה

שני סופי השבוע שלפני הפסח עמוסים בארועי יין והשקות ביקבים רבים בארצנו. השילוב של האביב שהחל והחג הממשמש ובא, עושה את שלו.
אחד היקבים שקיים ארוע שכזה היום, שישי 27.3, ויעשה זאת גם מחר, שבת 28.3  בין השעות 10:00 –  16:00, הוא יקב וילה וילהלמה במושב בני עטרות עם השקת יין לבן חדש צעיר נעים כייפי עדין ומרענן מבציר 2007, הוא הפלוראל בלאנק.

רעייתי, שהתאהבה ביין מהטעימה הראשונה, כינתה אותו במיידי "יין של חברות", כשהיא חושבת על שתייתו עם חברותיה הטובות. כשמע זאת עמרם סורסקי יינן היקב  מפי רעייתי, ניצת בעיניו זיק של אושר, והוא אמר לה: "אילו התווית האחורית של הבקבוק הייתה עדיין בשלבי ההדפסה, הייתי עוצר הכול ומכניס את הסלוגן שהגית, ומאמץ אותו למסר של היין".

וכך כתבו "משוררי היקב" בהזמנה לאירוע ההשקה: "שבוע אחד בשנה פורחים עצי השזיף בפריחה לבנה עם ריח משכר ובשומת נישאת ברוח. הלבן האינסופי עם שמש מלטפת הם התפאורה המושלמת לכוס יין לבן פרחוני קל ומפנק".
יקב וילה וילהלמה הזמין להשקת הבלנד של יינות לבנים – פלוראל בלאנק 2007, כשהאירוע מלווה בלחם מהתנור, גבינות משובחות, וכמובן היינות הלבנים והאדומים של וילה וילהלמה. 
האירוע הוא גם הזדמנות חד פעמית לטעימת חבית של היין מדוקברנה 2006 עם 24 חודשים השתבחות בחבית, שיבוקבק בעוד שבוע.

ואכן, על הדשא בחזית בית יקב וילה וילהלמה, בית עתיק מתקופת הטמפלרים, נפרשו כריות ענק ועמדות רביצה. בטאבון כבר החל לעלות ריחו של הבצק הטרי הנאפה בחום, וגבינות טובות לצד ירקות טריים בבוקר אביבי ויפה היו תפאורת רקע נפלאה ליין.

מפגש עם יינן
פעמים לא מעטות ביקרתי ביקב וילה וילהלמה. תמיד הותירה אותי הפגישה עם מוטי ורעייתו, לצד מוסיקת שנסונים צרפתית, שמן זית, לחם טרי, זיתים וגבינות ומגוון היינות של היקב; עם טעם של רצון לחזור שוב.
אבל עד כמה שזה יישמע מוזר, תמיד יצא לי להחמיץ פגישה עם היינן עמרם סורסקי, ותמיד הסיבה הייתה כזו או אחרת ובהפרש של פספוס בדקות בין מפגש עמו, לכזה שלא צולח.

לפיכך, כשראיתי אותו היום, ביקשתי אותו לעצמי למפגש ולשיחה קצרה ואינטימית; מפגש שהזכיר לי אסוציאטיבית את חמי ז"ל, אביה של רעייתי, שהיה מושיב על ברכיו את נכדו, בני בכורי, וזה הקטן משחק לו בשערו בעוד הסב מספר ומספר ומפליא אגדות, ובני יושב מרותק ומאזין, לא בהכרח מבין ומפנים, אבל יונק בצמא כל מילה.

וכה אמר עמרם סורסקי:
"אתחיל בכלל ממשהו אחר, כשפרצה המהפכה הצרפתית ב- 1789, הם רצו לשנות את החיים עד היסוד. רובספייר באותה תקופה היה מהפכן של לא רק לתת לעניים על חשבון העשירים, ואת אלו פשוט להוציא לגרדוםץ מבחינתו המהפכה הייתה לשנות הכול, כולל את הבגדים, חודשי השנה, מספר הימים בחודש, ימות השבוע. אין יותר ינואר, פברואר, מרס, אפריל. אין, הכול מת, והתחילו לכנות את חודשי השנה בשמות אחרים. לדוגמא, את חודש אוגוסט כינו "תרמידור" מהמילה תרמי, חם, כמו שחודש אוגוסט אכן חם. חודש אפריל, הוא חודש האביב, הפריחה והלבלוב זכה לשם "פלוראל".

בתקופת נפוליאון הוא בא וסילק את זה. מה שנשארו הם הזיכרונות, הסיפורים, הראשים שנערפו. והחודשים עם שמות נפלאים.
הפלוראל, חודש האביב, מקביל גם לחודש העברי של הפריחה והתחדשות הצומח, וגם לפני 3000 שנה קראו לחודש אפריל "ירח האביב".מבחינתנו זו חזרה למקורות, מאחר והיין הזה הוא יין אביב קליל, שניתן לשתות אותו לא יותר מדי ברצינות. זה יין לשבת איתו על המרפסת, לטעום, לדבר, ליהנות מהאף שלו, מהבשומת שלו ומשלל טעמיו".

שתי גישות לייצור יין
וסורסקי המשיך ואמר: "יש בעולם מבחינתי שתי גישות לעשיית יין שכזה. האחת היא הגישה הצרפתית, שעושה בדרך כלל יין כמו שהיינן אוהב מהזנים שמתאימים לו והוא מתחבר אליהם, והוא נותן דין וחשבון רק לאלוהים בלי להיכנס לפרטים מה זהות מרכיביו של היין שנעשה.
לעומת זה, הגישה האמריקאית רוצה במדויק שכל מרכיביו של היין יהיו ברורים ורשומים על התווית, ושיישמרו הכללים המגדירים יין זני מהו. בישראל הנטייה היא ללכת לפי הגישה האמריקאית.

המדו קברנה של היקב הוא בגישה הצרפתית. הוא מורכב בעיקר מקברנה סוביניון, אבל גם מהרבה זנים אחרים. הפלוראל 2007 הוא "זר של כמה זנים", אותם לקחנו בכדי שכל אחד יתרום את הייחודיות שלו, יש כאן ענבי סוביניון בלאן שמביאים עמם את הטון הרציני ואת הכובד, יש ענבי ריזלינג שמביאים עמם פרחוניות ואביביות, יש כאן ענבי הסמיון המביא עמו נימה מתקתקה. עשינו את היין בשיטות של מגע קליפה מאוד ארוך, תסיסה מאוד איטית ומאוד ארוכה. 

תוך כדי התסיסה טעמתי את היין פעמים רבות. זה לא היה מיץ ענבים, ובוודאי עדיין לא יין, אבל משהו שמאוד כייף לשתות אותו, והתענוג בטעימה היה רב. הרכב הזנים ביין: 40% סוביניון בלאן, 40% ריזלינג, 20% סמיון, הינו תולדה של שיטת הניסוי והתהייה, ויצא מאוד מוצלח. זה לא בהכרח אומר שבבציר הבא הרכב אחוזי הבלנד לא ישתנה".

יקב וילה וילהלמה
מושב בני עטרות (צומת הטייסים)
טל. 054-4564526 , 03-9721988

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר