אביב הגיע – אלרגיה באה

עצות להתמודדות עם אלרגיות באביב בעזרת צמחי מרפא מתוך מדריך "טבעי" מאת דויד קאפח

האביב בפתח והפריחה בעיצומה, ואיתם מגיעה הרגישות לאף ולאבקנים המתעופפים באוויר – מה שנקרא אלרגיות, קדחת השחת וכו'. התוצאה: קשיי נשימה, שיעול מוגבר, אף דולף ועוד.
כדי להקל על הרגישות ואולי להשתחרר ממנה לחלוטין, כדאי להשתמש בצמחים המרחיבים את כלי הנשימה והנוגדים אלרגנים:

אכינציאה
לקנות 50 גרם שורש (לא עלים). הצמח ממריץ את מערכת החיסון, נוגד וירוסים ומסייע במניעת התפשטות מחלות בקטריאליות. האכינציאה ידועה כצמח הפעיל והיעיל ביותר לשיפור מערכת החיסון. הוא אנטי אלרגנטי ומשמש לטיפול במחלות אלרגיות, ולמניעתן. אנו משתמשים בו גם לטיפול בדלקות חניכיים, בזיהומים של הרפס או קנדידה (השמר הלבן). בנוסף, הצמח טוב לפגעי עור שונים, כגון אקזמה, דלקות בעור, כיבים עקיצות ופצעים מזוהמים.

ג'ינקו בילובה
עלי הג'ינקו מרחיבים את כלי הנשימה ומקלים על מערכת הנשימה. חולי אסטמה השותים שלש כוסות תה חליטה מהעלים, משפרים את התפקוד היומיומי,ובתערובת עם הצמחים האחרים שברשימה זו יכולתו גוברת.

שבטבט
אף ששימושו העיקרי בטיפול במערכת האורולוגית, לבעיות כמו דלקות בכלי השתן, ערמונית מוגדלת, הרטבת לילה או דימומים מרובים, הרי מאחר והוא צמח מכווץ, הוא עוצר דימומים ומונע שטפי דם. בתערובת עם הצמחים האחרים משמש הצמח לשחרור נזקים שנגרמו לריאות ולמערכת הנשימה.

יש הממליצים להוסיף לתערובת גם שרביטן, סירפד ולפצ'ו. השימוש: לערבב 50 גרם מכל צמח ולהכין מרתח, כפית אחת מהתערובת לכוס מים. לשתות 3 – 4 כוסות ליום (כוס בכל 4 שעות לערך).
אפשרות יעילה נוספת: להכין מיצוי אלכוהול מכל צמח בנפרד. אין לערבב את הצמחים למיצוי.
אופן ההכנה: להכניס 25 גרם מהצמח לצנצנת גדולה כהה. לשפוך 1 ליטר אלכוהול בחוזק של % 40 – % 45 . לפקוק היטב ולהשאיר 21 יום, לא בשמש. לנער היטב פעמיים- שלוש ביום.
לאחר 21 יום לסנן. את הפסולת להשליך, ואת התמצית לצקת לבקבוק נקי (עדיף בקבוק כהה) ולשמור בארון. לאחר שהתמצית מוכנה, אפשר לערבב בבקבוק של cc 100 משלושת הבקבוקים: שליש כמות אכינציאה, שליש ג'ינקו בילובה, ושליש שבטבט, לשימוש יומיומי. לשתות 35 טיפות מהתערובת בחצי כוס מים. שלוש פעמים ביום.


דויד קאפח הוא בעל ניסיון רב בתחומי החינוך והרפואה המשלימה, בעל טור קבוע בנושא רפואה טבעית ומרצה בסדנאות ברחבי הארץ. המאמר לקוח מתוך סדרת מדריכי צמחי מרפא "טבעי" אשר מכנסים את המידע הרב הקיים בתחום צמחי המרפא. כל הצמחים שמופיעים במדריכים זמינים בבתי טבע או במשתלות לגידול עצמי. ניתן להזמין את המדריכים ישירות אצל המחבר בטל: 02-6241950.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר