אדומים חדשים ביקבי עמק האלה: קברנה פרנק 2004, קברנה סוביניון VC 2003

יקב עמק האלה שוכן למרגלות קיבוץ נתיב הל"ה, בלב עמק האלה התנ"כי. ממצאים ארכיאולוגיים, כגון גתות וכרמים, מעידים על כך שכבר בתקופת המקרא נתפס עמק האלה כאזור הכרמים וייצור היין של ארץ ישראל. גם מבחינה טופוגרפית ואקלימית ניכר כי האזור אידיאלי לגידול ענבי יין

יקבי עמק האלה חנכו קברנה פרנק 2004, שהופק מ- 100% ענבי קברנה פרנק שנבצרו בבציר לילי בקיץ 2004. הענבים נבצרו בשלבים האופטימאליים להענקת מאפיינים זניים מובהקים, המיץ עבר סינון גס ותסיסה של כשלושה שבועות. לאחר 12 חודשי יישון נולד יין יבש בצבע אדום-שחור, המשלב ניחוחות וטעמים של קפה, וניל, פרי בשל, טבק, עור וחרוב.
היין בוקבק ב-27/09/05 (3,711 בקבוקים).
כהל: 14%
חמיצות: 5.0 גרם/ליטר
צבע היין: אדום-שחור אטום.
ארומה: קלייה, קפה, וניל, פרי בשל, טבק, עור, חרוב.
גוף: מלא, מורכב ברובדי טעם, שוקולד, מנטה ופרי בשל.
בסיומת ארוכה.
מחיר לצרכן: 118 ש"ח

קברנה סוביניון VC 2003
היין מ- % 97 ענבי קברנה סוביניון, 3% קברנה פרנק מבציר לילי, כמו כל היינות של יקבי עמק האלה. המיץ עבר סחיטה טבעית ותסיסה של כשלושה שבועות. לאחר 17 חודשי יישון נוצר יין יבש בצבע אדום-בורדו, המשלב ניחוחות וטעמים של שזיפים, דובדבנים בשלים.
היין בוקבק ב-16/10/05 (16,170 בקבוקים).
כהל: 14.5%
חמיצות: 4.5 גרם/ליטר
ליין ניחוחות וטעמים פירותיים שופעים של שזיפים, דובדבנים בשלים, גוף מלא ומאוזן, חמיצות וטעם מורכב בעלת סיומת ארוכה.
מחיר לצרכן: 165 ש"ח

יקב עמק האלה שוכן למרגלות קיבוץ נתיב הל"ה, בלב עמק האלה התנ"כי. ממצאים ארכיאולוגיים, כגון גתות וכרמים, מעידים על כך שכבר בתקופת המקרא נתפס עמק האלה כאזור הכרמים וייצור היין של ארץ ישראל. גם מבחינה טופוגרפית ואקלימית ניכר כי האזור אידיאלי לגידול ענבי יין.
היין אמנם נשען על שורשי המקום וההיסטוריה, אך מסתמך גם על מדע מדויק וציוד משוכלל. מיכלי התסיסה החדשניים הם בעלי יכולת עיבוד בכמויות משתנות, המאפשרים פיקוח על תהליך התסיסה בדיוק לפי מוצאם של הענבים. בסופו של התהליך, מיושן היין בחביות עץ אלון צרפתי, כמקובל ביינות מובחרים. לאורך כל הדרך, עוקב יינן בקפדנות אחר כל שלב בייצור היין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר