אוכל בריאותי לא חייב להיות משעמם

מי אמר שאוכל בריאותי לא יכול להיות טעים? אומנם התפיסה המקובלת היא שאוכל בריאותי הוא אוכל משעמם, ללא טעם וכולל בעיקר עשבים ירוקים, אולם מסעדת bariba החדשה שנפתחה לאחרונה בנמל תל אביב מוכיחה בדיוק ההיפך – מרבית המנות המוצעות בתפריט הבריאותי לא רק שהנן טעימות לחיך, אלא גם יפות לעין, מוקפדות ומקוריות

מי אמר שאוכל בריאותי לא יכול להיות טעים? אומנם התפיסה המקובלת היא שאוכל בריאותי הוא אוכל משעמם, ללא טעם וכולל בעיקר עשבים ירוקים, אולם מסעדת bariba החדשה שנפתחה לאחרונה בנמל תל אביב מוכיחה בדיוק ההיפך – מרבית המנות המוצעות בתפריט הבריאותי לא רק שהנן טעימות לחיך, אלא גם יפות לעין, מוקפדות ומקוריות.

bariba יכולה להשתלב בצורה מושלמת בטרנד הבריאות שפושט במוחוזותינו לאחרונה. המסעדה, שהנה חלק מבית "דרך חיים", מספקת מענה איכותי לצורך הגובר של הסועד הישראלי ליהנות גם בבילוי מחוץ לבית מאוכל שמשתלב בסגנון חיים בריא.

בית "דרך חיים" הנו מתחם פעילויות הוליסטי ראשון מסוגו לחיים בריאים ומאוזנים של שירותי בריאות כללית. המתחם כולל מגוון פעילויות וסדנאות שבבסיסן עומדת התפיסה שהמפתח לחיים בריאים ומאוזנים טמון בתזונה נכונה, איזון נפשי ופעילות גופנית. בקרוב, כך נמסר לנו, עומדים להפתח סניפים נוספים של "דרך חיים". bariba מגשימה הלכה למעשה את החזון של בית "דרך חיים" ומציעה לסועד מבחר רחב של מנות משובחות, המוכיחות כי אוכל מענג אינו בהכרח אוכל עתיר שומנים וכולסטרול.

bariba מציעה תפריט חלבי הכולל מגוון מנות דגים. התפריט כולל מבחר של מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים, וכן ארוחות בוקר ייחודיות, קוקטיילים אקזוטיים נטולי אלכוהול על בסיס פרי ומשקאות חמים מגוונים עם מבחר רחב של חליטות תה – והכל במחירים סבירים. בנוסף, מגישה המסעדה לרגל החורף 3 סוגי ארוחות מרק בהרכבה עצמית (43 ₪) – כל סועד מקבל בקדרה מרכזית את סוג המרק האהוב עליו ולצידה מגוון תוספות רחב וכוס יין מתאימה, ומרכיב לעצמו את קומבינצית המרק שמתאימה לו.

מאחורי התפריט של bariba עומד השף אורן לוקסנבורג, שגיבש אותו בשיתוף עם הדיאטנית הראשית של "שירותי בריאות כללית", אירית פורז. לוקסנבורג: "העיקרון שהנחה אותי בבניית התפריט היה קודם כל הטעם. כל המנות בתפריט הן כאלה שאני נהנה לאכול בעצמי ואוהב לארח איתן. עיקרון נוסף שהנחה אותי היה הקפדה על צבעוניות הצלחת, שמשלימה את החוויה החושנית. היתרונות הבריאותיים מעניקים לכל מנה ערך מוסף".

"התפריט שלנו אינו דיאטטי, אלא בריאותי", מוסיף לוקסנבורג. "אנו משתמשים בחומרי גלם טריים ואיכותיים המצטיינים בערכים תזונתיים גבוהים, כמו דגים עשירים באומגה 3 (להפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם), ירקות כתומים (עשירים בנוגדי חימצון), קמח מלא (עשיר בסיבים תזונתיים) וכדומה. בנוסף אנו נמנעים לחלוטין משימוש בטיגון וממעיטים בשימוש בחמאה ושמנת. אנו דואגים גם לשנות את התפריט אחת לשלושה חודשים בהתאם לחילופי העונות ומבחר חומרי הגלם שהשוק מציע".

אנחנו ניסינו ארוחת טעימות שכללה מבחר מנות ראשונות עיקריות וקינוח.

כל מנה לוותה ב"שוט" קוקייטל של מיץ ירקות סחוט, שהדגיש את הטעמים של המנה אותה הוא ליווה.

התחלנו עם שלוש מנות פתיחה: עלי אנדיב עם רוקט, גבינה כחולה, אגסים ואגוזים (35 שקל), מנה מקורית וטעימה, מרק ארטישוק ירושלמי ופטריות עם קרם פרש ושמן כמהין (32 שקל), שתובל כהלכה והיה אחד המרקים הטובים ביותר שטעמנו לאחרונה, וסולומון בכבישה אדומה ביתית עם סלט תפוח אדמה (35 שקל).

למנות עיקריות קבלנו ריביולי סלק עם ארטישוק ירושלמי וגבינת סנט מור בציר עגבניות צלול (56 שקל), אחת המנות היותר מקוריות ומוצלחות שאכלנו, דג בורי עם ריזוטו אבוקדו בויניגייט תפוזים ועירית (85 שקל, בתפריט מוגש עם דג מוסר), עליו אמר בן זוגי כי זוהי אחת ממנות הדגים הטובות ביותר שהוא אי פעם אכל, וסלומון שלוק עם אורז שחור, פסטו כוסברה וביצי סלומון (78 שקל).

לקינוח אכלנו קרם בננה קרמל וקריספי גרנולה (29 שקל) – מנה חביבה וטעימה.

bariba הנה אופצייה מצויינת לקהל הסועדים המעוניין באוכל גורמה בריאותי, איכותי ומאוזן. עבור חובבי הדגים וצמחונים, מדובר בחוויה של ממש.

bariba, בית דרך חיים
שפך הירקון, נמל תל-אביב
טל' 6044044-03
שעות פעילות:
ימים א'-ה' 8:30-22:00
יום ו' 8:30-14:00




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר