הפוד טראק טנטוני – מנה מושחתת מטורקיה לתלמי יחיאל

הפוד טראק של טנטוני ממוקם במושב תלמי יחיאל השקט לצד הכרם המשפחתי. הישיבה במתחם האירוח נעימה ומאוד ביתית. צילום ניסים לוי
כבר לא צריך לטוס לטורקיה כדי לאכול טנטוני עסיסי. הפוד טראקס תפסו מקום בקולינריה הישראלית – כבר לא טרנד חולף. בפוד טראק החדש במושב תלמי יחיאל באווירה כפרית בין כרמים מכינים ומגישים טנטוני מצוין שעשה עליה ומתכונן להישאר כאן

עגלות הקפה והפוד טראקס – 'אוטו אוכל' בעברית, הן כבר לא טרנד חולף בארץ. עד לפני מספר שנים שתינו קפה רק בבתי קפה או מסעדות, ואם חפצה נפשנו בקפה בדרך או כריך לשבור רעב קל, אפשר היה רק לעצור בחנות נוחות בתחנת דלק ולשתות או לאכול את מה שיש שם.

גיא במטבח הפוד טראק. צילום ניסים לוי

בעולם נושא הפוד טראקס מאוד מוכר מקובל ואהוב. זוכרת שטסנו לראשונה לניו יורק לפני כ-25 שנים. היה מעניין לפגוש מכוניות צבעוניות במיוחד כמעט בכל פינת רחוב, כשבשעות הצהרים משתרך לצידן תור של אנשים בחליפות וגם בבגדי יום יום, הממתינים בסבלנות לקנות טאקו מקסיקני או נודלס אסייתי נהדר, או אפילו המבורגר לארוחת צהרים. לימים גילינו שגם באירופה קיימת האפשרות ליהנות בדרך ממנות מקומיות המוגשות מחלון מכונית, בכל מיני מקומות אקזוטיים בטבע.

היום בארצנו כמעט בכול אתר מטויל, מושב או גבעה מוריקה, ניתן למצוא עגלת קפה המציעה קפה איכותי ולצידו מאפים, כריכים, ואף סלטים משקאות ובעצם מה לא.

לאחרונה החל לפעול באזורנו פוד טראק חמוד בשם 'טנטוני', בו מגישים כריכי בשר מושחתים שווים במיוחד. ביום שישי חמים, מיד בסיום הניקיונות והבישולים לשבת, יצאנו להתרווח ולאכול במושב תלמי יחיאל במישור החוף הדרומי ליד גדרה, בתחומי מועצה אזורית באר טוביה.

בטנטוני יושבים ממש בכרם המשפחתי. צילום ניסים לוי

מקור השם טנטוני הוא ממנת אוכל רחוב מטורקיה (בה מזמן לא ביקרנו וגם לא נבקר כנראה). בתוך לחם דקיק, יותר טורטייה גדולה, ממלאים בשר בקר קצוץ שבושל עם הרבה תבלינים, לצד עגבניות קצוצות, בצל סגול ופטרוזיליה. את כל הכבודה מגלגלים לגליל צר, ויוצרים צורה של U שאת שני קצותיה העליונים טובלים ברוטב האדום העשיר של הבשר המתבשל. עושה רושם של מנה מושחתת במיוחד.

את טנטוני בתלמי יחיאל פתחו בסוף ספטמבר האחרון שני חברים שהם שותפים – רביב ארליך וגיא מרטין. רביב בעל ניסיון עשיר בתחום המסעדנות, היה שף הרשת של ג'ירף נודלס בר ובעלים של מסעדה בתל אביב. היום החליט להתמקד בתחום הבשר ולפתח את המיזם הקולינרי שלהם. לגיא יש ניסיון בתחום האירוח במסעדות בתל אביב.

רביב ארליך וגיא מרטין בעלים וחברים. צילום דף האינסטגרם

הפוד טראק של טנטוני ממוקם במושב תלמי יחיאל השקט, לצד הכרם המשפחתי. הישיבה במתחם האירוח נעימה ומאוד ביתית. לצידנו ישבו מספר משפחות וגם זוגות שנהנו מהאוכל שהוגש. התפריט המוצע לסועדים הינו כשר, ממוקד בבשר ויש גם מענה לטבעונים.

פתחנו בטעימה קטנה שהכינה אותנו יפה לבאות – לחמניית פרנה קטנה במילוי בשר קצוץ, צרובה יפה על הפלנצ'ה, מוגשת לצד רוטב איולי פסטו ורוטב קארי עדין – טעים!

פתיח נחמד מאוד שמבטיח שתגיע ארוחה טובה. צילום ניסים לוי

הזמנו את מנת הדגל – טנטוני, וגם את ספישל יום שישי – כריך השניצל שבלעדיו אי אפשר לפתוח סופ"ש.

טנטוני 300 גרם בשר (55 ₪) – "אותה מנה שמקורה בטורקיה עברה אצלנו שינוים", מספר רביב. אנחנו מבשלים מספר סוגי נתחי בשר בקר כמו חזה, אסדו ועוד, בשילוב עם בשר טלה, כל זה בבישול ארוך של מעל 12 שעות, בתערובת תבלינים וירקות שורש מיוחדת".

מנת הדגל טנדוני – נהדרת. צילם ניסים לוי

לאחר שהבשר ממש מתפורר מהעצם, קוצצים אותו  וממלאים לחמניית פרנה אוורירית הסופגת באופן מושלם את כל הרוטב. ביחד מוסיפים למנה ירקות טריים המוסיפים קרנצ', וגם רוטב לימון כבוש מצוין וטחינה ירוקה – אי אפשר בלי טחינה. בסופו של עניין מתקבלת מנה עסיסית במיוחד מלאה טעמים, וכל ביס בה הינו חגיגה אמיתית. לצד המנה הגיע סלט קטן של שומר – נחמד.

כריך שישי  עם שניצל (45 ₪) – עשיר במרכיבים: נתחי שניצל עסיסיים שטוגנו במקום והונחו בלחמניית המבורגר, על מצע של מטבוחה, חצילים מטוגנים, עגבניות ובצל סגול. גם כאן נכח טעמו המצוין של רוטב האיולי. מנה טובה, אבל יותר "רגילה". האמת שקשה לבלוט אחרי שטועמים את הטנטוני המנצח.

כריך של שישי – שניצל ועוד. צילום ניסים לוי

הקיסרית על הפלנצ'ה (18 ₪) – מנה טבעונית:  לב חסה המוכן על הפלאנצ'ה, מוגש עם רוטב קיסר טבעוני וגבינת פרמז'ן טבעונית. מנה טובה ומפתיעה מאוד. כלא טבעונית אכלתי עם בייקון טלה מעל ומאוד אהבתי אותה.

חסה על הפלנצ'ה – לטבעונים מוגשת ללא הבייקון טלה. צילום ניסים לוי

לקחנו הביתה המבורגר קפטן אמריקה (50 ₪) – 180 גרם של בשר משובח המוגש עם גבינה טבעונית מעל ( כבר אמרנו שהמקום כשר ), לצד רוטב קארי ורוטב חמאת בוטנים – שניהם מצוינים. בני הצעיר המכור להמבורגרים, מאוד התלהב מההמבורגר. עשוי בול לרמה של מדיום, הגבינה הטבעונית טעימה ולא מרגישים בהבדל מגבינה חלבית, הלחמנייה מצוינת, ובכלל המבורגר מצוין אמר המומחה.

יופי של המבורגר. צילום ניסים לוי

אי אפשר לסיים ארוחה כזו ללא צ'יפס: מקס צ'יפס גדול (18 ₪) צ'יפס קריספי וחם מתפוחי אדמה ומבטטה, הגיע גם כן לשולחן – טעים!

לצד הארוחה שתינו סנגריה קרה (18 ₪ לכוס) – אלכוהולית במידה, מתוקה במידה, ועם ניחוח טוב של תבלינים – מושלם עם ארוחה טובה. לחובבי הריבה מוגשות במקום גם מגוון של בירות ושתייה קלה.

המקרר הרשמי בשבילי לקיץ הקרוב – סנגריה. צילום ניסים לוי

בתפריט מוצעות גם נקניקיות בוטיק, ואף נקניקיות רידיפיין "מבשר" מהונדס המתאימות גם לטבעונים.

יש גם מספר מתוקים לבחירה" צ'ורוס עם ממרח שוקולד, מלבי, פאי לימון ופיסטוק, וגם אינצ'ילדה שוקולד מריר – אבל אנחנו היינו כל כך מלאים שלא טעמנו.

טנטוני עושה את צעדיו הראשונים בימים אלה (מרץ-אפריל 24),  למרות שנפתח רשמית בספטמבר וכמובן נסגר באוקטובר כשעולמנו התהפך. רביב וגיא היו מעל 80 יום במילואים, וכבר קיבלו זימון נוסף לחודשים הקרובים.

מקום ישיבה נעים ומשפחתי באווירה כפרית. צילום ניסים לוי

אם אתם מתכננים אירוע משפחתי או משהו בחברה בה אתם עובדים – רביב מספר שהפוד טראק של טנטוני יכול להגיע לכול מקום ולהגיש אוכל מצוין למאות אנשים. "כך תיכננו את מבנה הרכב שלנו".

אני ממליצה לעקוב אחרי טנטוני. הם פתוחים בימים רביעי (בכפר מרדכי) ובחמישי שישי בתלמי יחיאל בכרם. תיהנו מאוד מבשר מצוין, וגם תעזרו לשני חיילי מילואים שפתחו עסק עצמאי והיום מנסים להעמידו על הרגליים.

טנטוני – רחוב החקלאים 69 תלמי יחיאל, 054-6774043 

הכותבת איריס לוי –  בפייסבוקאינסטגרם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר