אוליב ליף בשרתון תל אביב – פריז הכשרה בישראל

מסעדת אוליב ליף (olive leaf) אשר ממוקמת במלון שרתון תל אביב – מסעדה המשלבת טכניקות בישול צרפתיות עם טעמים וניחוחות ים תיכוניים, והכול בניצוחו של השף איתמר כהן

ביקרנו במסעדת אוליב ליף (olive leaf) אשר ממוקמת במלון שרתון תל אביב – מסעדה המשלבת טכניקות בישול צרפתיות עם טעמים וניחוחות ים תיכוניים, והכול בניצוחו של השף איתמר כהן.

הפיצוי על כך שהמסעדה ממוקמת בבית מלון הוא הנוף המשקיף לים מבעד לחלונות הזכוכית המקיפים את המסעדה., נראה לי כי מי שמגיע בשעה הנכונה ויושב במיקום טוב במסעדה, יכול להרוויח שקיעה וחוויה רומנטית.

לפני הארוחה טעמנו מקונפי העגבניות, אשר העלה חיוך על פניו של זה שלא אוהד מרקי עגבניות למיניהם, בזכות מרקם קליל מאוד.

למנה ראשונה בחרנו במרק בצל עשיר בטעמים, אם כי מעט חמצמץ, ומתאים מאד כפתיחה של מה שנראה שהולכת להיות ארוחת ערב "כבדה" במיוחד; ובמרק פטריות כמהין עם ברוסקטה ועליה ממרח פטריות. לדעתי השם 'מרק פטריות' עושה עוול למנה זו, מהסיבה הפשוטה שמדובר בשילוב מדהים של טעמים ומרקם שאינו מזכיר מרק כלל – במחיר של 25 ₪ לספל מרק הייתי עושה מנוי … לא רק לאוהבי פטריות!

למנת ביניים הגיעו לשולחן שלוש מנות. הראשונה הייתה שקדי עגל וראגו פטריות עם מוח עגל. אני לא אוהדת גדולה של אברים פנימיים אבל אני חייבת לציין ששקדי העגל הם אחד הדברים הטעימים ביותר שטעמתי מעודי, עם מרקם שאי אפשר לתאר את טעמו – חובה לכל סועד אנין טעם ואוהבי בשר (65 ₪).

עוד קיבלנו סביצ'ה דג ים בניחוח שמן ג'ינגר, רוטב פלפל צ'יפוטלה פיקנט – התיבול המיוחד עשה טוב לדג וגם לנו. בהחלט מנה מומלצת (58 ₪). לעומת זאת טונה אדומה צרובה בתבלינים וטרטר טונה ווינגריט עגבניות ים תיכוני, לא הייתה משהו לכתוב עליו הביתה (67 ₪).

אחרי אתנחתא הגיעו המנות העיקריות שלנו, מתוך המנות העיקריות המיוחדות של האוליב ליף – מדובר בשתי מנות שזכו בתחרות גורמה במוסקווה בשנת 2007 .

פילה בקר מטוגן ופטריות כמהין קצוצות על פירה אפונה ירוקה , דואט חזה ברווז וכבד אווז צרובים במחבת עם קסיס ירקות שורש עם נגיעות שום ולימון … כן, מה כבר ביקשתי ?? סימפוניית טעמים מטורפת (200 ₪).

צלע כבש צלויה בגריל, כבש מיובש עם כמון וקבב על מקל במבוק וטחינה גולמית, דלעת מזוגגת עם סוכר חום וירקות מוקפצים – מנה טעימה ומוקפדת. המנה מוגשת מאוד יפה, כמיטב המסורת של מטבחי הגורמה, אך איני משוכנעת שהמחיר תואם את המנה (180 ₪).

הקינוחים שלנו היו סופלה, מרקיז שוקולד, ושוקולטה בנגיעות חלב קוקוס. גם כאן הצליח השף איתמר כהן להתעלות על מגבלת הקינוח החלבי במסעדה בשרית כשרה, וכמעט ולא ניתן להבחין בהבדל – מרגיש כמו הדבר האמיתי.

שבוע לפני הביקור במסעדה חזרנו מטיול בפריז. במהלך הטיול חיפשנו מסעדה כשרה לטעמנו, אך חיפושינו עלו בתוהו. המסקנה מביקורנו במסעדת אוליב ליף בהקשר הזה, היא שמצאנו את פריז הכשרה בישראל, או לפחות טעמים ממנה…

מסעדת אוליב ליף
מלון שרתון, הירקון 115 ת"א
טל. 03-5219300

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר