אוריאל לין קורא לאולמרט לקבוע שיעורי מכס שפויים על יבוא מוצרים חקלאיים ומוצרי מזון

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פנה לאהוד אולמרט, שר התמ"ת ומ"מ שר האוצר בדרישה לפעול לשינוי מדיניות המיסוי על יבוא מוצרי מזון בסיסיים. דיוני ארגון ה- WTO (ארגון הסחר העולמי) בנושא, בדצמבר הקרוב, מהווים הזדמנות מצוינת לישראל לערוך רוויזיה מקיפה ברמות ההגנה על יצור מקומי

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פנה לאהוד אולמרט, שר התמ"ת ומ"מ שר האוצר בדרישה לפעול לשינוי מדיניות המיסוי על יבוא מוצרי מזון בסיסיים. "אלה שיעורי מכס מטורפים המצויים בגבול שבין המגוחך לאבסורד. דיוני ארגון ה- WTO (ארגון הסחר העולמי) בנושא, בדצמבר הקרוב, מהווים הזדמנות מצוינת לישראל לערוך רוויזיה מקיפה ברמות ההגנה על יצור מקומי.

"מדובר במוצרי מזון מהנצרכים ביותר, המהווים חלק בלתי נפרד מסל המזון של כל משפחה בישראל ובמיוחד של השכבות החלשות, אשר אצלם ההוצאה על סל מוצרי המזון מהווה מרכיב גבוה מכלל ההוצאה*", מציין לין.

פנייתו של לין נעשית לקראת השתתפותו של אולמרט בדיוני ארגון הסחר העולמי, בדצמבר השנה בהונג-קונג, שיעסקו בנושא מכס והגנה על מוצרי מזון וחקלאות. הפנייה נערכה בעקבות בדיקה מקיפה שערך אגף יבוא מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר. טבלה ודוגמאות נוספות בהמשך.

"אין אני מתעלם מהצורך להגן על החקלאות בישראל, אולם הרמה המקובלת היום חורגת מעבר לכל סבירות או הגיון". לין מזהיר בנוסף כי לשיעורי מכס גבוהים אלה תוצאות כלכליות שליליות ביותר, בהן: השפעה על מדד המחירים לצרכן, פגיעה קשה בחופש התחרות וחופש המסחר, הגדלת הריכוזיות בענף המזון וצמצום אפשרויות הקניה של הצרכן ברמות מחירים ואיכות משתנות.

לין מציע לקבוע בסיס חלוקה של כלל מוצרי המזון המיובאים על-פי שתי קבוצות: מוצרי מזון שלגביהם אין יצור מקומי מקביל בישראל – עליהם יבוטל המיסוי לחלוטין וקבוצה של מוצרי מזון המיוצרים גם בישראל – עליהם יופחתו מסי הייבוא, באופן הדרגתי.

נשיא האיגוד מסכם את פנייתו לשר התמ"ת ומ"מ שר האוצר באומרו כי הדיונים בנושא בחסות ארגון ה- WTO, בו חברות 148 מדינות הקובעות את תנאי הסחר העולמי, מהווים הזדמנות מצוינת עבור ישראל להפגין את חוזקה הכלכלי ומעורבותה הבינלאומית ולשפר משמעותית את יחסי הסחר בין המדינות גם בתחום מוצרי החקלאות והמזון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר