אות נגישות ראשון לרשת ארומה ישראל בסניף בית חולים מאיר בכפר סבא

בטקס שנערך בסניף רשת בתי הקפה ארומה ישראל הצמוד לבית החולים מאיר בכפר סבא, הוענק אות הנגישות מטעם עמותת נגישות ישראל לסניף זה של הרשת, שהנו הראשון מבין 116 סניפי הרשת בארץ הזוכה לאות חשוב זה

בטקס שנערך בסניף רשת בתי הקפה ארומה ישראל הצמוד לבית החולים מאיר בכפר סבא, הוענק אות הנגישות מטעם עמותת נגישות ישראל לסניף זה של הרשת, שהנו הראשון מבין 116 סניפי הרשת בארץ הזוכה לאות חשוב זה, ובהחלט לא האחרון לאור פעילות ארומה להנגשה של סניפיה ברחבי הארץ בקצב מהיר.

נועם גדליהו הוא מנהל אחריות חברתית של הרשת – ככל הידוע היחיד בתפקיד כזה ברשת מזון מהיר בארץ. הוא עובד בארומה ישראל כבר 15 שנה במגוון תפקידים, מפינוי ושטיפת כלים עד מנהל סניף, כולל הקמת סניף ברחובות שמעסיק נוער בסיכון.
נועם, שבחמש השנים האחרונות מנהל את נושא האחריות החברתית בארומה ישראל, אומר כי סניף מאיר של ארומה בניהולה של הזכיינית מירב זומר, הוא הראשון שהונגש לפי הספר, ואכן מדובר בספר הנחיות הנגשה של ממש, ושישה נוספים יצטרפו אליו בחודש הקרוב.

בדקתי מה עושה את ארומה בבי"ח מאיר לראוי לתו הנגישות, ויש סיבות רבות לכך.
לסניף יש חניה משלו – ייחודי בין סניפי ארומה, עם חניית נכים. מהמדרכה יש רמפה לעלייה וירידה של עגלות נכים, בצדי המדרגות יש מאחזים, פסי התראה ומשטח התראה מיוחד לעיוורים שהולכים עם מקל.
על זגוגיות הויטרינה מדבקות אדומות ומדבקות לוגו – כדי להבהיר שמדובר בויטרינת זכוכית. הלוגו של ארומה טוב לכך הודות לניגודיות הצבעים בו: שחור-לבן-אדום.

כידוע, ההגשה בארומה היא בשירות עצמי. לכן, מעבר לדלפק הבר נבנה דלפק מונגש יהודה בן חמו ראש עיריית כ"ס עם יובל וגנר, נגישות ישראלנמוך יותר, המאפשר לקחת ממנו את ההזמנה המוכנה.
גובה דלפק ביצוע הזמנה וחתימה על כרטיס אשראי מותאם לגובה ישיבה על כיסא גלגלים, ובעמדת הקופה הוסיפו מכשיר מיוחד: לולאת השראה המיועדת לכבדי שמיעה עם מכשירי שמיעה, המנטרלת עבורם רעשי רקע בדיבור עם הקופאי.
בבית הקפה שילוטי הכוונה לשירותים, ציון קופה נגישה, ומדבקת כניסה עם כלב נחייה – שמשמעותה שכאן עיוורים עם כלביהם מתקבלים בברכה

מלבד ספר שירות נגיש לעובדי הסניף, יש תפריט עם כתב מוגדל, נפלא גם למבוגרים המתקשים בראייה, ותפריט ברייל.
נועם גדליהו מציין שבארומה מנגישים גם את המזון: לחם דגנים קל עם תו אייל (לחולי סוכרת), ומדור ללא גלוטן בתפריט ובו כיום עוגיות, לחמניה, ומקלות מלוחים.לדבריו, היה ברור לרשת שבנושא ההנגשה, השותף המתאים לכך היא עמותת נגישות ישראל בראשותו של יובל וגנר, נכה צה"ל המוביל את העמותה בדינמיות רבה.

וגנר הצמיד לארומה את שגית חקלאי, אדריכלית במקצועה, יועצת שירות, ומורשת נגישות מתו"ס (מבנים תשתיות וסביבה), העוסקת בהנגשת סניפי בנקים, ועתה מנגישה את סניפי ארומה, שרבים מהם כבר מונגשים חלקית ועתה תושלם הנגשתם.

בטקס, בו השתתפו ראש עיריית כפר סבא – יהודה בן חמו, יאיר מרינוב – סמנכ"ל השיווק מימין: מירב זומר, יהודה בן חמו, שגית חקלאי, יאיר מרינוב, בחזית יובל וגנר,  של ארומה ישראל, אנשי נגישות ישראל והזכיינית מירב זומר, הזכיר יובל וגנר לנאספים כי עסק נגיש הוא עסק מרוויח. בהחלט סיבה טובה להנגשה, כשלכך נוספת סיבה חברתית.

וגנר ציין את מערכת היחסים המיוחדת של העמותה עם ארומה ישראל, שכבר שנים רבות מקדמת את הנגישות במובן הרחב – דבר יוצא דופן הנעשה מכל הלב, כפי שהוא מציין.
"אנחנו שמחים להעניק אות נגישות ישראל לראשון מבין עשרות סניפי ארומה שיקבלו את האות בשנה הקרובה", אמר יובל וגנר, שציין את החשיבות המיוחדת של הנגשת סניף צמוד לבית חולים, שהוא בפני עצמו ביטוי לאתגר הגדול של הנגשת עולם הרפואה לבעלי מוגבלויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר