אחד על אחד עם שוקי ישוב מיקב עגור: הקהל הוא חלק מהטרואר שלך

דני רובין ממשיך בסדרת המפגשים עם ייננים ובעלי יקבים ברחבי הארץ. הפעם הוא משוחח עם שוקי ישוב, מהחביבים, הכנים והמעניינים בענף

מה החזון של יקב עגור?
החזון של יקב עגור הוא כרגע חזון לטווח קצר. השנה הזו היא שנת BRAKE EVEN POINT כנראה שאנחנו עומדים ביעד הזה, סוף כל סוף היקב מתחיל להראות הכנסות יותר מהוצאות. ביקבים, זה לא דבר מובן מאליו.
בטווח הארוך יותר, משהו כמו שנתיים שלוש, אנחנו שואפים להגדיל את הייצור ולעבור את ה-50,000 בקבוקים, כדי שנוכל לייצב את עצמנו כאחד היקבים המובילים בארץ,
אני חושב שהתוויתי קו, ואני חושב שאני היקב היחיד בארץ שמייצר אך ורק בלנדים. יש לי סגנון שהתגבש בשנים האחרונות, אני מייצר יין אחד מכל סגנון, לבן, ורוד, אדום ושחור, אני מבקש להטמיע את הדבר הזה בקרב הציבור שלי. אני מבקש לצאת ממגמת היין הזני. זו תרומתי ל"עולם הישן"; דבר שאני מאמין בו.

מהם המותגים המובילים של היקב?
בלנקה, רוסה, קסם ושמירה מיוחדת.

מהם המאפיינים הייחודיים של יקב עגור?
היקב היחיד בארץ שעושה אך ורק בלנדים, וכולם מאזור יהודה.

היכן לדעתך ממוצב יקב עגור בין יקבי הבוטיק בישראל?
ב-TOP .

כיצד אתה משווק יין בתקופת מיתון כלכלי אליו נקלע המשק?
שיווק היין נעשה באמצעות חברת ההפצה אדום כהה, שעושה עבודה מצוינת. בתפקיד שלי כיינן, אני סבור שאני צריך להיות בחזית ההסברה, בהדרכת המלצרים והקהל, איפה שרק יבקשו ממני סוכניה הנאמנים של חברת "אדום כהה" להגיע, שם אני אופיע ואציג את היין; לא רק שלי אלא גם של שכניי וחבריי.

איך לדעתך משפיע המיתון על צריכת היין ?
אני חייב להודות שאני עדיין לא רואה את זה ביקב, ועדיין לא מזהה לכך השפעה גדולה גם מסביב. באופן אישי אני יכול להעיד שאצלנו ביקב המגמה שלנו הפוכה להתנהגות השוק. אנחנו נמצאים במגמת גידול, ומאידך אין ספק שיש השפעות כלכליות. אם, נניח, חשבנו להעלות מחירים, ואפילו שיש לחץ מסוים עלינו להעלות את מחירו של יין "שמירה מיוחדת" שלנו שזכה לאחרונה במדליה, אני עדיין עומד בפרץ ולא מעלה מחירים, כשמה שעומד לנגד עיני זה הרעיון לשמור על BEST VALUE FOR THE MONEY

באיזה משימות שיווקיות אתה מתעסק ביום-יום?
לגרום לאנשים לשתות יותר יין. שישתו וישתו ויישתו, וידברו פחות.

מה אתה הכי אוהב בתפקיד שלך?
את עשיית היין.

מה הכי קשה לך?
הניהול, השיווק, ההישרדות הכלכלית מאוד קשה.

מיהו קהל היעד שלך?
הו….זה באמת החזון. אלו אנשים שהם למעשה בני הדור של הילדים שלנו, הצעירים ששותים יין מתוך התחברות. שנולדו לתוך החוויה הנקראת לשתות יין ישראלי טוב, ללא דעות קדומות או משוחדות השפעה. דור שלוקח את איכות היין הישראלי כמובנת מאליה, וזו לא סיסמה. זה יין שאתה מתגעגע אליו, שיש לו סממנים ומאפיינים מקומיים.

איזה מסר אתה מבקש להעביר לקהל היעד שלך?
שזה היין שלהם, זה לא היין שלי, זה הגעגוע שלהם ליין שלהם. שגם אם הם יהיו חמש שנים באוסטרליה ויישתו שם יין נפלא, הם עדיין יתגעגעו ליין שלהם, היין הישראלי. זה בפירוש מושא לגעגוע ולהתחברות.
אין ספק בליבי שזו היפותזה שראויה להיבחן ולהיחקר הרבה זמן, וגם זה מתחבר לחזון. והשאלה המרכזית היא באיזו מידה היין שלי ושל שכניי וחבריי המייצרים כאן יין , שלהם אני מפרגן בכל ליבי; יוצר בידול אבחנתי מיינות אחרים במקומות אחרים – משהו שיישמר בחך ובזיכרון הטבוע, שיהיה מושא לגעגוע ולייחוד ולאפיון ארץ ישראלי.
אנחנו כבר מקבלים לזה רמזים מאנשי העולם הגדול, למשל כמו מקים מרקוס, עורך המגזין האמריקני הנחשב ליין, ה-"Wine Spectetor", שהחל למשל לזהות "במיץ שאנחנו עושים" מאפיינים כמו מרירות אלגנטית מגרה ומסקרנת. התנאי הוא לשמור על האיכות.

מי המודל שלך לחיקוי, או איזה יקב בארץ נחשב עבורך כמודל או כבר–תחרות?
תראה, מכיוון שהמחשבות והמודלים שלי באמת מסובכים, הם מורכבים לא רק מבן-אדם אחד, ולא רק מתחום אסוציאטיבי אחד, אני מעריך היום יותר ויותר את האנשים שהשכילו ומצליחים למכור את התוצרת שלהם, מכיוון שזה תחום שאני מעיד על עצמי שאני כל-כך מתקשה בו,
לא מספיק לדעת לעשות יין ויין נפלא, אלא באמת צריך לדעת למכור. לדעתי, גם בתחום הזה חייבים לשתף פעולה, כי העבודה שאני עושה למשל, בהחלט משרתת גם הרבה יקבים אחרים. קל וחומר העבודה שאני עושה בחוץ לארץ עם מלצרי יין ומסעדות בדחיפת ושיווק יינות ישראלים,
וזה לא משנה עם אני מייצר 20,000 או 30,000 בקבוקים, ואני עומד על במה אחת בחו"ל עם אדם מונטיפיורי מיקבי כרמל, שמייצרים נניח 10,000,000 בקבוקים, אנחנו עושים עבודה במאבק ובשבירת מחסום של דעות קדומות אותם לא אנחנו הבאנו עמנו.
אנחנו כן קיבלנו על עצמנו משימה להוכיח את ההיפך, וזאת למען תעשיית היין הישראלי כולו. אני כן מחפש מורים ומודלים לחיקוי שיעזרו לנו לגרום לאנשים בעולם להתחיל ליצור מחויבות ליין הישראלי, מאחר ואנחנו שוק כל כך קטן בארץ .

על מה אתה עובד עכשיו, ומה יש לך בחביות?
אני עובד עכשיו על הבלנדים של 2008.יש לי רק יינות אדומים. קסם ושמירה מיוחדת.

ההצלחה של הבלנקה 2008 מפתה אותך לעשות עוד?
באופן מוחלט כן. זה מטריף אותי. זה כייף אדיר לעשות יינות לבנים. זה מגרה אותי בצורה בלתי רגילה.
האנשים חייבים לתת כבוד ליינות הלבנים. בארץ ישנה מהפכה נפלאה של יינות לבנים ורוזה מצוינים, הקיץ בפתח, וזה הזמן ליינות הללו, הם מרעננים, הם פירותיים, הם נעימים, הם מגרי חך, הם פותחי תיאבון ומלווים כל תחילת ותוך כדי ארוחה.

אילו שינויים לדעתך עוברים על ענף היין הישראלי?
אני מזהה בחודשים האחרונים מעבר של קוני יין ממסעדות לחנויות. יותר אנשים קונים יין בחנויות. זה טוב גם עבורי, זה מאלץ אותי, ולטובה, להתמתג יותר ולהתמודד יותר.

איפה ניתן למצוא את יינות יקב עגור?
בכל חנויות היין ובמסעדות טובות.

מה חשוב לך מאוד לציין?
יקב עגור עושה יינות נפלאים, המעניקים את התמורה הכי טובה שאפשר למחירם. אני מתחבר מאוד לאנשים ואני אנטי סנוב. אני חושב שזה חלק מהסיבה העיקרית לכך שיקב עגור הפך לכשר.
זה עושה לי הרגשה נהדרת ומעלה אצלי גם חיוך גדול על השפתיים, שבניגוד לעבר, כשלא הייתי כשר, היום גם יהודי דתי יכול להיכנס ליקב, ורבים גם עושים זאת וקונים את היין שלי, טועמים ממנו ונהנים מאוד. אני חושב שהקהל שלך הוא חלק מהטרואר שלך.

תוך כדי השיחה עם שוקי מונחים על השולחן שני בקבוקי יין – הבלנקה 2008 והרוסה 2008. היינות הם יינות טעימה, והבקבוקים מתרוקנים ללא הרף ע"י אורחים שמצטרפים לשולחן או באים למרכז המבקרים.

בלנקה הרי יהודה 2008
מורכב מבלנד מאוד מעניין של 65% ענבי ויונייה ו- 35% ענבי ריזלינג. צבעו ירקרק בהיר, עם נטייה קלה לזהבהב.
שוקי מכנה את הארומות הבוקעות מהבקבוק סלט פירות של קיץ, עם מנדרינה ומשמש ומלון .יין מרענן, רך, פריך, חומציות עסיסית נוכחת. יופי של יין .אידיאלי לקיץ חם.
מחיר לצרכן: 68 ₪

רוסה הרי יהודה 2008
מורכב מבלנד חצי-חצי של 50% ענבי קברנה פרנק ו- 50% ענבי קברנה סוביניון.
יין ורוד רענן ועסיסי. רוזה מענג מאוד, עם מרירות אלגנטית מתובלנת קמעא. סיומת אותה מכנה שוקי "מגרה ומסקרנת". האף פרחוני משהו, מביא עמו נימה מתקתקה מדומה כזו של דף לדר של משמש מיובש. 
כאחיו הלבן, מומלץ לשתות אותו צונן. ילך נפלא עם אבטיח עסיסי, גבינה בולגרית טובה וגם ארוחת פירות ים, אל מול שקיעה.
מחיר לצרכן: 68 ₪

יקב עגור
מושב עגור, עמק האלה
טל. 02-9995423, 054-4759672
[email protected]

צילומים דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר