אחד על אחד עם תמיר ארצי יינן יקב טוליפ

מה החזון של יקב טוליפ?
להיות לאחד מיקבי הבוטיק המובילים בארץ, גם באיכות, גם במחירים שנותנים תמורה מול כסף, להיות קשובים לרחשי הציבור, ולשאוף למצוינות בכל אספקט אפשרי.

אילו שינויים אתה מזהה כעוברים בתקופה האחרונה על ענף היין הישראלי?
הצריכה עולה, יש דרישה מתמדת לאיכות, אנשים יותר ויותר מבינים ביין ויודעים שיש יינות טובים וטובים יותר. אנשים יותר פתוחים להיחשף לזנים חדשים כמו סירה וקברנה פרנק. אנשים מבינים שגם יין לבן אפשר וכדאי לשתות. יש ללא ספק עליית מדרגה באיכות היין הישראלי. ההדים המגיעים מבחוץ מאנשיו של רוברט פרקר ומכתבות ב- Wine Spectator Magazine, בהחלט מאשרים את זה.

מהם המותגים המובילים של יקב טוליפ?
ללא ספק יינות הרזרב הסירה והקברנה סוביניון, ושתי הפתעות נוספות: האחת הנה היין הלבן החדש שלנו, ה- WHITE TULIP שמצליח מאוד, ומה שיגיע בקרוב הוא ה- BLACK TULIP, שכרגע אני לא מעוניין כל כך להרחיב עליו. בגדול זהו בלנד בורדולזי שמיושן שנתיים בחביות, ולכולם יש למה לצפות.

היכן לדעתך ממוצבים יקב טוליפ ויינותיו בין יקבי הבוטיק בישראל?
אני יכול להגיד בלב שקט שאנחנו לפחות בעשירייה המובילה.

אילו תפקידים קודמים מילאת בעבר, ומה הוביל אותך לתפקיד יינן יקב טוליפ?
היה לי הרבה מזל. עבדתי בעבר במעבדה של יקבי כרמל, והייתי עוזר יינן ביקב אמפורה, כאן ביקב טוליפ זה תפקידי הראשון בתור יינן.

באילו משימות שיווקיות אתה כיינן מתעסק ביום יום?
ביקב כמו טוליפ אני מוצא עצמי מעורב מאוד. בעיקר בערבי יינן, בהדרכות, וגם בהחלטות איזה יין לייצר, בעיצוב תוויות, וכמעט בכל אספקט שיווקי אני מוצא את עצמי מעורב ומחובר.

מה אתה הכי אוהב בתפקיד שלך?
זו שאלה טובה. קודם כל אני מאוד אוהב את המקום עצמו, את כפר תיקווה, את האנשים, ובאמת זה משהו שלא תמצא ביקב אחר, וזו מעלה חיובית של היקב שלנו. חוץ מזה אני מאוד אוהב את עבודתי כיינן, את המגע עם אנשים מכל שכבות העם, עם מסעדנים ואנשי חברה גבוהה, ואוכל ואירועים נחמדים וכייף.

מה הכי קשה לך?
שוב דבר לא משפיע עליי באופן אקוטי.

מהו קהל היעד של יקב טוליפ?
אנשים שאוהבים יין ושיהיו מוכנים להוציא עליו יותר מ- 20 ₪, אבל לא בהכרח יהיו מוכנים להשקיע 150- 100 ₪, ושרוצים לקבל תמורה מלאה לכסף ששילמו.

איזה מסר היית רוצה להעביר לקהל היעד של יקב טוליפ?
תשתו יין. לא בהכרח רק בחגים ומועדים, אלא כחלק מתרבות חיים.

שוק יינות הבוטיק די רווי, ומדי תקופה נולד לו יקב חדש בארץ. לעומת זאת, בעיקר בחגים רוכש הציבור הישראלי יינות מסדרות נמוכות ובמחירי רצפה בסופרמרקט, ונרתע לרכוש ולשלם מחירים גבוהים יותר תמורת יינות איכותיים כשל יקב טוליפ. האם הדבר מטריד אותך?
לא. גם בחגים מורגשת אצלנו ביקב עלייה גבוהה בדרישה. נכון שחלק גדול מהציבור רוכש יינות המיוצרים בייצור המוני, וחלקם הגדול גם כשרים, אבל אני סבור שהצרכן שרוכש בקבוקים לשולחן החג ישים על השולחן שני בקבוקים זולים ואחד יקר יותר, שמן הסתם יהיה טעים וטוב יותר לכולם סביב השולחן. אני חושב שזה רק טבעי.

שמעתי מרועי יצחקי על רצון להפוך מתי שהוא ליקב כשר. איפה זה עומד?
המיקום שלנו בכפר תיקווה, על כל המשתמע מכך, מהווה עבור הרבנים בעייתיות במתן אישור כשרות. אני מוכרח לציין שניסינו, נפגשנו עם רבנים, וביקשנו גם לשכנע שנמשיך להעסיק את אנשי כפר תיקווה ביקב וגם נזכה בהכשר. כרגע אין פתיחות גדולה מצדם, ואנו מאמינים שיימצא לכך הפיתרון.

איזה מהיקבים בארץ נחשב לדעתך יקב שקול ובר תחרות על אותו פלח של לקוחות?
ססלוב וויתקין. אלו העיקריים.

על מה אתה עובד עכשיו? מה יש לך בחביות?
לאחרונה ביצענו את כל הבלנדים והם נמצאים כרגע בחביות: סדרת המוסטלי השיראז, הקברנה פרנק, הסירה רזרב והקברנה רזרב. ויש לנו שתי חביות עם ה- BLACK TULIP הראשון. זה הבלנד של 2006 שמתחיל עכשיו את שנת היישון השנייה שלו, וה- 2007.

בעבר סיפרת לי שאתה בא ממשפחה של כורמים. הרחב מעט
אבי כורם כבר כ- 20 שנה. הוא מנהל חווה חקלאית ששמספקת כמה מאות טונות של ענבים לכרמל מזרחי מכ- 700 דונם כרמים באזור גדרה.

אתם מדברים על יין קצת בבית אתה ואבא לפעמים?
כן, בוודאי. כל אחד מנקודת המבט שלו. אני מלמד אותו והוא אותי. הוא רגיל למסות ייצור גדולות, ואני לעומתו בכוונון העדין.

האם בכוונת יקב טוליפ להגדיל בעתיד את סל מוצריו?
אני לא חושב שיש לזה מקום כרגע. אנחנו עומדים כרגע על שבעה יינות אדומים יבשים, יין לבן יבש אחד, גראפה ופורט. אני לא חושב שנוסיף.

עד כמה אתה מושפע מלחצי השיווק על היינן?
האמת היא איפה שהוא באמצע. היין תמיד יצא מוכן לשתייה. אנחנו מושכים את זה לקצה.

מה עוד חשוב לך לציין?
בשנה האחרונה חל מהפך בזכות המבקרים מחו"ל. יש התעניינות רבה ביינות של יקבי הבוטיק שהוזכרו בחו"ל ע"י המבקרים הנחשבים. זה עורר את השוק המקומי וגם את הביקוש ליין שלנו מחו"ל.
הצרכן הישראלי התבגר, הוא יותר מוכן, הוא פחות מתלונן על מחירים, כי הוא יודע שהוא מקבל תמורה מצוינת לכספו. אני חושב שזה נותן "פוש" חיובי לכל התעשייה, ובהחלט יש למה לצפות.


צילום: דני רובין






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה