אידלסון 10 – דרושה השקעה גדולה יותר

החידושים בתפריט הקיץ של הביסטרו בשניים מסניפי רשת הפטיסרי, הניעו אותנו לבקר לראשונה בסניף של אידלסון 10 ברחוב דיזנגוף בתל-אביב, כדי לבחון מקרוב את הפן הפחות מוכר לנו של הרשת: האוכל

מאז שפתחה ציונה הרשקוביץ את הפטיסרי שלה באידלסון  10 תל אביב, הפך המקום לשם דבר בכל הקשור למאפים, עוגות ושאר מתוקים.
בצדק התרחב המקום לכדי רשת קטנה, הכוללת ארבעה סניפים בתל אביב ואחד במוזיאון העיצוב בחולון. הסניף המקורי נסגר אך הרוח המתוקה נותרה, גם לאחר הרחבתם של שניים מהסניפים לכדי ביסטרו.

החידושים בתפריט הקיץ של הביסטרו, הניעו אותנו לבקר לראשונה בסניף של אידלסון 10 ברחוב דיזנגוף בתל-אביב, כדי לבחון מקרוב את הפן הפחות מוכר לנו של הרשת: האוכל.

הסניף ממוקם היכן ששכן בעבר בית הקפה המיתולוגי כסית, בלב ליבו של רחוב דיזנגוף המתעורר. הוא מפוצל בין מקומות ישיבה בחוץ, סמוך להולכי הרגל וגם לאגזוזי האוטובוסים, לבין אזור ממוזג ונעים בפנים. חרף האוטובוסים, ובזכות הרוח הנעימה של שלהי האביב, בחרנו בחלק החיצוני כמקום ישיבה.

התחלנו את הארוחה עם סלט ירקות קצוצים, שהכיל את כל מה שאפשר לצפות לו: עגבניות, מלפפונים ובצל קצוצים היטב, עם תוספת מרעננת של חמוציות, גבינת פטה טובה וחתיכות לימון (44 ₪). מנה יפה אך קצת יקרה לדעתנו. יחד איתה קיבלנו נקניקיית מרגז פיקנטית ואיכותית עם רוטב צ'ימיצ'ורי בינוני (32 ₪).

גולת הכותרת של המנות הראשונות היא השמאלץ הרינג. זו אינה מנה חדשה אמנם, אך היא עברה שדרוג. מאחר ולא הכרנו אותה קודם, לא נוכל לומר מה היה השינוי, אך בכל מקרה נמליץ עליה בחום. מה מקבלים? חתיכה גדולה וטובה של הרינג עם סלט של חתיכות תפוחי אדמה עם בצל, צלפים ומיונז. נהנינו מכל ביס (42 ₪).

כאשר הגענו לעיקריות, התלבטנו ממושכות. מאחר והבנו כי ההמבורגר – המגיע בשתי חתיכות של 120 גרם כל אחד, כיאה לרוח העכשווית במסעדות בתל אביב – הוא מנה חדשה, בחרנו בה. בנוסף, הזמנו מנה של כבדי עוף.

ההמבורגר התגלה כקציצה מתובלת בעדינות וטעימה, גם אם טעמנו המבורגרים טובים יותר בעיר. הלחמניות היו קלויות היטב, והצ'יפס שנעשה במקום היה רך, אם כי היינו שמחים יותר אם בחלקו החיצוני הוא היה קריספי יותר (59 ₪).

מנת כבדי העוף היתה גם היא טובה, אם כי גם במקרה זה אכלנו טובות ממנה. הכבדים נעשו קצת יותר מדי זמן על האש, מה שגרם לחלקם החיצוני להתקשות מעט, והם איבדו חלק מהרכות שלהם. הפירה היה אמנם פירה חמאה, אך לשמחתנו עם כמות קטנה יחסית של חמאה, כך שזו לא כל כך הורגשה. יש לציין כי המרקם שלו לא היה חלק לחלוטין, אם כי יש לא מעטים האוהבים אותו כך. אנחנו פחות (58 ₪).

באנו לאידלסון 10 עם ציפיות גבוהות, ויצאנו עם אכזבה קלה. ברשת יודעים לעשות טוב ומדויק את כל מה שקשור במתוקים, ולראיה העוגיות והמקרונים שהוגשו לנו עם הקפה מבלי שביקשנו, שהדגימו את היכולת הגבוהה של השף-קונדיטור. אך בכל הקשור לאוכל, דרושה כאן השקעה גדולה יותר כדי שנתחיל להגיע לאידלסון 10 בשביל הארוחה, ולא רק הקינוחים.

אידלסון 10
תל אביב: דיזינגוף 117. טל' 03-5299295, בן יהודה 252. טל' 03-5444154, ויצמן 57. טל' 03-6911446, מלכי ישראל 2, פינת שדרות חן. טל' 03-6093932
מוזיאון העיצוב, חולון. טל' 03-5052682

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר